Gå til innhold

"Bitter"

Cata

Anbefalte innlegg

I mange tråder her i forumet så ser jeg ordet "bitter" bli brukt og for meg virker det som det er et ord mange slenger fram så snart uenighet oppstår. 

Har ordet fått en annen og mindre sterk  betydning de senere år? Slik jeg alltid har oppfattet det så er betydningen noe i retning av en sterkere form for "krenket" eller "skuffet pga. urettferdig/ufrivillig behandling" - altså ganske sterke følelser i sving. 

Et eksempel på dagens bruk vil for eksempel være i en tråd om barnløshet, der jeg ganske tydelig uttrykker at jeg er selvvalgt barnløs. Og vipps så kommer det noen med : "...bitre kvinner som ikke kan få barn." 

Eh, nei, hvordan kan man være bitter for noe som er selvvalgt? 

Hadde noen hevdet jeg var bitter for noe jeg ikke kunne noe for så hadde det i det minste hatt potensiale for å være sant. 

For ordens skyld så har jeg ikke opplevd akkurat det eksempelet selv, men har sett mange liknende i forskjellige tråder rundt på forumet. 

Endret av Cata
Tastefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det blir nok brukt feil ganske mye på dette forumet,  men det er faktisk ekstremt mye bitre folk her..

Anonymkode: 877e9...320

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir nok brukt feil ganske mye på dette forumet,  men det er faktisk ekstremt mye bitre folk her..

Anonymkode: 877e9...320

Kan du komme med eksempler?

Anonymkode: 162cc...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du komme med eksempler?

Anonymkode: 162cc...a39

De som på generell basis hater menn, fordi de har noen negative opplevelser i fortiden, fremstår ofte som bitre.

De som tidligere hadde det bra, men pga. sykdom har fått livet drastisk redusert kan ofte også virke bitre på mye, samfunnet, andre som har det fint osv.

Anonymkode: 9d81d...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Bitter betyr at man har hatt noen skuffelser/motgang man ikke har greid å komme over, og derfor sitter fast i fortida på en måte. Det er i alle fall min forståelse av ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...