Gjest Gjest Skrevet 4. september 2005 #1 Skrevet 4. september 2005 Jeg er snart gammel nok til å la meg sterilisere. Av diverse veloverveide grunner som jeg ikke trengerå komme inn på her vurderer jeg altså dette inngrepet. Det er ikke aktuelt med egenproduserte barn. Men lurer på litt praktisk: vil jeg miste mensen, eller vil jeg ha vanlig syklus, bare uten at eggløsning foregår? Er det et stort inngrep, tenker både på arr og ev smerter etter operasjon. Hvor er det snittet blir? Har hørt at prisen er på rundt 5000, stemmer dette? Noen med erfaringer som kan fortelle meg litt mer.
lil Skrevet 5. september 2005 #2 Skrevet 5. september 2005 Hei! Vet ikkeså veldig mye, men ei jeg kjenner som gjorde det, fikk inngrepet gjort via navlen (!). Ikke noe arr med andre ord!
Xina Skrevet 5. september 2005 #3 Skrevet 5. september 2005 Men lurer på litt praktisk: vil jeg miste mensen, eller vil jeg ha vanlig syklus, bare uten at eggløsning foregår? Er det et stort inngrep, tenker både på arr og ev smerter etter operasjon. Hvor er det snittet blir? Har hørt at prisen er på rundt 5000, stemmer dette? Noen med erfaringer som kan fortelle meg litt mer. ← Du vil ha vanlig syklus og ikke miste mensen.Snittet er som regel rett under navelen og det syns nesten ikke.Man blir lagt i narkose under selve inngrepet.Det eneste som er ubehaglig etter en slik oprasjon er at man blir fylt med luft(luftsmerter).Noe som kan vedvare en ukes tid.Jeg fikk gratis sterlilisering,så jeg er ikke sikker på prisen.Tror det er rundt 5-6000. Lykke til.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 5. september 2005 #4 Skrevet 5. september 2005 Jeg fikk gratis sterlilisering,så jeg er ikke sikker på prisen.Tror det er rundt 5-6000. Lykke til. ← Jeg har hørt man blir tibudt gratis sterilisering hvis man utfører keisersnitt, stemmer dette? Du trenger ikke svare ang din sterilisering, men hvordan det er prinsipielt.. Synes i så fall det er et merkelig system, tross alt et ganske dyrt inngrep. Ja, jeg slipper altså ikke unna mensen nei. Men ingen grunn til å være fruktbar når det er uaktuelt å videreføre egne gener Takk for svar så langt!
Xina Skrevet 5. september 2005 #5 Skrevet 5. september 2005 Jeg har hørt man blir tibudt gratis sterilisering hvis man utfører keisersnitt, stemmer dette? Du trenger ikke svare ang din sterilisering, men hvordan det er prinsipielt.. Synes i så fall det er et merkelig system, tross alt et ganske dyrt inngrep. ← Jeg har hørt at det er noen som steriliserer seg hvis de har planlagt keisersnitt og har bestemt seg for og ikke ha flere.Da tar de det i samme slengen og får det gratis. Jeg fikk gratis sterilisering, da jeg hadde blitt sengeliggende hele svangerskapet hadde jeg blitt gravid igjen.(risikosvangerskap) Har 3 velskapte unger og jeg storfornøyd med de:D Hadde uansett ikke tenkt og ha flere, så det passet bra
Gjest g9g Skrevet 6. september 2005 #6 Skrevet 6. september 2005 Jeg tok det for mange år siden. Et lite snitt under navlen. Den gang lå man 4 dager på sykehuset. Litt øm var man jo. Det er det beste som har skedd meg. Plaget med blødninger ved spiral,kunne ikke bruke piller. Ble gravid!Som endte i abort. Du er som før etter inngrepet,bare at du ikke kan bli gravid. I dag koster det penger, desverre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå