Fjellblomst Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 (endret) Hei! Jeg er en kvinne på 38. Ba fastlegen ta blodprøver for å vurderer fruktbarhet (i den grad det er mulig ved blodprøve), (har ikke barn). Ble bedt om å komme tilbake på syklusdag 21 for å ta blodprøver. Legger ved resultatene jeg fant på furst i dag. Noen som greie tolke dette. Ser ut som at enkelte prøver burde vært tatt tidlig i syklus? Endret 15. mai 2021 av Fjellblomst
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 AMH (eggreserver) er vel den sentrale verdien når man er "eldre" prøver. Fikk du ikke den? FSH og LH har med eggløsning å gjøre, så verdien på dag 21 har liten verdi. De øvrige husker jeg lite om. Men ville nok gått privat til gynekolog, min erfaring var at fastlegen kunne særdeles lite om dette, fant mer ut på google enn via henne. Anonymkode: 0e2d9...1a0 1
Fjellblomst Skrevet 15. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2021 Jeg trodde jeg ba om å få målt AMH, og var også overrasket over å ikke finne den her. Tror du har rett i at jeg ble med om en bedre utredning hos privat gynekolog. Tusen takk for svar
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Fjellblomst skrev (1 time siden): Jeg trodde jeg ba om å få målt AMH, og var også overrasket over å ikke finne den her. Tror du har rett i at jeg ble med om en bedre utredning hos privat gynekolog. Tusen takk for svar AMH er ikke en «vanlig» blodprøve og analyseres ikke hos Fürst, men på laboratorium på sykehus. I alle fall var det sånn for meg. Så den får du nok svar på direkte fra legen, hvis den ble tatt. Anonymkode: 73a30...d02
Fjellblomst Skrevet 15. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2021 Å, det var interessant å høre. Da får jeg kanskje beskjed av legen om den senere. Takk igjen.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 Du burde ta en omfattende hormonprøve. Jeg tok akkurat samme blodprøve som deg hos fastlegen, og han mente alt var normalt. Jeg dro til privat, og fikk avdekket noen mangler og fikk medisiner for det Den omfattende hormonprøven måtte jeg ta på dag 3 av menstruasjonen. Anonymkode: e6d9d...0a7 1
Fjellblomst Skrevet 15. mai 2021 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2021 Da høres det ut som jeg bør ta en omfattende prøve - takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå