Gå til innhold

Noen ganger kan jeg ikke reise meg fordi da faller jeg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger kan jeg ikke reise meg fordi da faller jeg, og i verstefall besvimer. Det skjer som regel på morran, og jeg kan kjenne etter når det skjer. Noen gang har jeg spydd til og med, og jeg vet ikkd hva dette er. Det skjer nesten aldri, men adde en hendelse som dette i går. 

Jeg våkner fint, men når jeg skal reise meg opp så blir ting svart for meg, så jeg kan ikke se. Det fører til at jeg detter. Har ikke vært hos legen med det her, fordi det skjer så sjeldent. Noen som har erfart dette før? Eller vet hva det er?

Anonymkode: f7468...399

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som blodtrykksfall.

Anonymkode: 3cb32...7a9

• Liker 6
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Blodtrykksfall. Sett deg på sengekanten rolig, ta et glass vann (som du har klart), vent til du føler deg helt fin, så kan du reise deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som blodtrykksfall.

Anonymkode: 3cb32...7a9

Hva kommer det av?😭

AnonymBruker
Skrevet

Klarer du å fokusere blikket?  Svimmel?

Anonymkode: 43d55...178

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva kommer det av?😭

Spør legen din!

Anonymkode: 06c5f...0ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lege lege lege.

Anonymkode: e0d63...dfc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva kommer det av?😭

Det kan komme av flere ting. Drikker du nok væske? Spiser du nok salt? Reiser du deg fort?

Blodtrykksfall er ikke farlig i seg selv. Det som kan være farlig er om du faller og slår deg, men hvis du reiser deg sakte og eventuelt setter deg ned når du får blodtrykksfall så går det greit. 

Jeg besvimte mye som tenåring, men nå får jeg mer hodepine og skjelvinger. Passer på å sette meg ned og bøye meg framover, for å få blodet tilbake til hjernen.

• Liker 1
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Unge damer har ofte lavt blodtrykk. Når du sover blir blodtrykket lavere, i tillegg til at det er lenge siden du har drukket noe. Når du da reiser deg kjapt klarer ikke blodtrykket "følge med".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarer du å fokusere blikket?  Svimmel?

Anonymkode: 43d55...178

Nei, blir så svimmel og ting svartner 

AnonymBruker
Skrevet
Brimi skrev (1 time siden):

Det kan komme av flere ting. Drikker du nok væske? Spiser du nok salt? Reiser du deg fort?

Blodtrykksfall er ikke farlig i seg selv. Det som kan være farlig er om du faller og slår deg, men hvis du reiser deg sakte og eventuelt setter deg ned når du får blodtrykksfall så går det greit. 

Jeg besvimte mye som tenåring, men nå får jeg mer hodepine og skjelvinger. Passer på å sette meg ned og bøye meg framover, for å få blodet tilbake til hjernen.

Jeg drikker nok. Har alltid en flaske med ved med meg. Men det kan godt hende jeg har reist meg for fort. Det ser jeg ikke vekk i fra

AnonymBruker
Skrevet

Blodtrykksfall.

Anonymkode: 6ea6d...73b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du burde få sjekket jern i kroppen jeg, og få målt andre verdier også. Jeg har svartnet mye i perioder med lavt jernnivå i kroppen i hvertfall.

Anonymkode: 4f563...878

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg drikker nok. Har alltid en flaske med ved med meg. Men det kan godt hende jeg har reist meg for fort. Det ser jeg ikke vekk i fra

Hva med salt da? Når jeg får blodtrykksfall og hverken det å reise seg sakte eller drikke nok er nok, så pleier det å hjelpe å øke saltinntaket :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at du burde få sjekket jern i kroppen jeg, og få målt andre verdier også. Jeg har svartnet mye i perioder med lavt jernnivå i kroppen i hvertfall.

Anonymkode: 4f563...878

Jeg har gått på jern 100 mg ganske lange. Så jeg tror nok ikke at det er det. Jeg mistenker det heller er mangel på vitamin D. Skal til legen å undersøke dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...