AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Jeg må bare få en utblåsning her! Jeg er drittlei min søster som ikke gidder å betale for sfo plass og pakker ungene sine på meg eller våre foreldre i alle ferier, inneklemte dager, og ellers. Hun er skilt og har ungene sine 80%, barnefar har kun barna annenhver helg og ikke noe utenom det. Det innebærer at unga er plassert hos meg hver påske, vinterferie, høstferie, og 4 uker har sommerferien. Jeg er glad i tantebarna mine, men å passe dem så mye har jeg ikke kapasitet til. Mine foreldre tok mesteparten av den jobben tidligere, men min far har ble alvorlig syk for ett år siden og min mor har siden da brukt tiden på å pleie han. Derfor faller plutselig all ansvaret på meg. SFO plass har hun råd til, hun skryter av at barnefar betaler 7500 kr i barnebidrag hver måned. I tillegg til dette jobber hun fulltid. Nå fikk jeg igjen forespørsel om å passe ungene i pinsehelgen, jeg passet dem allerde i går fordi skolen var stengt og hun måtte jobbe. I pinsehelgen vil hun dra på hyttetur med venner. Da spratt det ut av meg at hun bør skaffe seg sfo plass til barna. Hun sa at det var egoistisk av meg å ikke steppe inn, så sa jeg at jeg er glad i tantebarna, men jeg kan ikke steppe inn 3 uker hver sommer, hver høst-, vinter- og påskeferie, og selvsagt alle andre dager i mellom som også er fri. Sa at hun må enten snakke med barnefar om å endre samværsavtalen eller skaffe en annen barnevakt. Jeg får veldig lite tid med min ektemann og sønn fordi jeg må passe ungene hennes hele tiden. Hun påstår fremdeles at hun ikke har råd til å kaste bort penger på SFO. Hun bruker enorme summer på shakes, pulver og fitnessprodukter. Disse kunne fint ha dekket sfo og mer til. Jeg sa rett og slett at heretter må hun ikke spørre om barnevakt, medmindre jeg tilbyr det selv. Var jeg for hard mot henne? Fordi hun sa hun ikke ville tilbringe 17.mai hos oss nå. Anonymkode: be40f...3db 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 15. mai 2021 Du skulle satt ned foten for lenge siden. Virkelig på tide at du sa ifra. Dere får sikkert en hyggelig 17. mai uten henne. Anonymkode: cd571...831 75
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 Nei, du sa tydelig i fra. Hun bruker deg og familienbåndet deres. Det er bare frekt. At hun ikke kommer 17 mai er hennes problem. Det sier hun bare fordi hun er fornærmet og skal gi deg dårlig samvittighet. Anonymkode: 03a71...329 32
Gjest Emet Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Synes du satte en sunn grense for deg selv og en sunn grense for henne (og det må bli flere) Hun må rett og slett bli voksen, kjenner jeg blir skikkelig irritert 😄 Du er kjempe snill! Men det er ikke ditt ansvar og du skal ikke ha dårlig samvittighet, hun "straffer" deg med 17 mai så du skal føye deg igjen tror jeg....Ikke gjør det! 😊 Tror dette går seg til, bare hold deg til grensene du har satt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg må bare få en utblåsning her! Jeg er drittlei min søster som ikke gidder å betale for sfo plass og pakker ungene sine på meg eller våre foreldre i alle ferier, inneklemte dager, og ellers. Hun er skilt og har ungene sine 80%, barnefar har kun barna annenhver helg og ikke noe utenom det. Det innebærer at unga er plassert hos meg hver påske, vinterferie, høstferie, og 4 uker har sommerferien. Jeg er glad i tantebarna mine, men å passe dem så mye har jeg ikke kapasitet til. Mine foreldre tok mesteparten av den jobben tidligere, men min far har ble alvorlig syk for ett år siden og min mor har siden da brukt tiden på å pleie han. Derfor faller plutselig all ansvaret på meg. SFO plass har hun råd til, hun skryter av at barnefar betaler 7500 kr i barnebidrag hver måned. I tillegg til dette jobber hun fulltid. Nå fikk jeg igjen forespørsel om å passe ungene i pinsehelgen, jeg passet dem allerde i går fordi skolen var stengt og hun måtte jobbe. I pinsehelgen vil hun dra på hyttetur med venner. Da spratt det ut av meg at hun bør skaffe seg sfo plass til barna. Hun sa at det var egoistisk av meg å ikke steppe inn, så sa jeg at jeg er glad i tantebarna, men jeg kan ikke steppe inn 3 uker hver sommer, hver høst-, vinter- og påskeferie, og selvsagt alle andre dager i mellom som også er fri. Sa at hun må enten snakke med barnefar om å endre samværsavtalen eller skaffe en annen barnevakt. Jeg får veldig lite tid med min ektemann og sønn fordi jeg må passe ungene hennes hele tiden. Hun påstår fremdeles at hun ikke har råd til å kaste bort penger på SFO. Hun bruker enorme summer på shakes, pulver og fitnessprodukter. Disse kunne fint ha dekket sfo og mer til. Jeg sa rett og slett at heretter må hun ikke spørre om barnevakt, medmindre jeg tilbyr det selv. Var jeg for hard mot henne? Fordi hun sa hun ikke ville tilbringe 17.mai hos oss nå. Anonymkode: be40f...3db Fy søren så frekt! Bra du ga beskjed. Selvfølgelig skulle DU arrangere 17 mai også. Drit i at hun ikke kommer. Anonymkode: 1e53e...a5d 17
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Nei, du var ikke for hard!! Det er hennes barn og dermed hennes ansvar å passe på de. Handler ikke om å steppe inn eller ikke. Er faktisk ingen andre enn foreldrene som har til ansvar å passe på sine egne barn. Trenger man hjelp så får man finne andre måter å få det, framfor å presse det på andre Anonymkode: c11ed...b00 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 Er barna dine og hennes på samme alder og lekekamerater? Anonymkode: f184e...013
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #9 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg må bare få en utblåsning her! Jeg er drittlei min søster som ikke gidder å betale for sfo plass og pakker ungene sine på meg eller våre foreldre i alle ferier, inneklemte dager, og ellers. Hun er skilt og har ungene sine 80%, barnefar har kun barna annenhver helg og ikke noe utenom det. Det innebærer at unga er plassert hos meg hver påske, vinterferie, høstferie, og 4 uker har sommerferien. Jeg er glad i tantebarna mine, men å passe dem så mye har jeg ikke kapasitet til. Mine foreldre tok mesteparten av den jobben tidligere, men min far har ble alvorlig syk for ett år siden og min mor har siden da brukt tiden på å pleie han. Derfor faller plutselig all ansvaret på meg. SFO plass har hun råd til, hun skryter av at barnefar betaler 7500 kr i barnebidrag hver måned. I tillegg til dette jobber hun fulltid. Nå fikk jeg igjen forespørsel om å passe ungene i pinsehelgen, jeg passet dem allerde i går fordi skolen var stengt og hun måtte jobbe. I pinsehelgen vil hun dra på hyttetur med venner. Da spratt det ut av meg at hun bør skaffe seg sfo plass til barna. Hun sa at det var egoistisk av meg å ikke steppe inn, så sa jeg at jeg er glad i tantebarna, men jeg kan ikke steppe inn 3 uker hver sommer, hver høst-, vinter- og påskeferie, og selvsagt alle andre dager i mellom som også er fri. Sa at hun må enten snakke med barnefar om å endre samværsavtalen eller skaffe en annen barnevakt. Jeg får veldig lite tid med min ektemann og sønn fordi jeg må passe ungene hennes hele tiden. Hun påstår fremdeles at hun ikke har råd til å kaste bort penger på SFO. Hun bruker enorme summer på shakes, pulver og fitnessprodukter. Disse kunne fint ha dekket sfo og mer til. Jeg sa rett og slett at heretter må hun ikke spørre om barnevakt, medmindre jeg tilbyr det selv. Var jeg for hard mot henne? Fordi hun sa hun ikke ville tilbringe 17.mai hos oss nå. Anonymkode: be40f...3db På tide å hente frem kjevlen, skjønner du vel. Vær en ekte kvinne. Anonymkode: a5aea...a19 2
Fjaselina Skrevet 15. mai 2021 #10 Skrevet 15. mai 2021 Heilt rett å sette ein stopp for denne utnyttinga. Dersom du er på talefot med henne om nokre veker, kan du jo prøve å forklare henne at du kunne ha passa barna slik at ho kunne reise på hyttetur med vener, dersom du ikkje alt var sliten av å passe dei i perioder ho kunne ha brukt SFO. Eg syns i alle fall det er kjekkare å passe av og til😉 7
Stoltskeiv Skrevet 15. mai 2021 #11 Skrevet 15. mai 2021 Synes du gjorde det riktig. Og kjempe bra at du satte grenser. All kreds til deg! ❤️ 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #12 Skrevet 15. mai 2021 Veldig bra at du sa ifra, barnevakt bør være unntaket ikke regelen. Hun får bidrag for at det skal dekke slikt for barna, så er bare på tide at hun ordner seg sfo! Anonymkode: d1085...604 2
GammelKaktus Skrevet 15. mai 2021 #13 Skrevet 15. mai 2021 Herlighet, snakk om ren utnyttelse og så blir hun sur når du gir beskjed. For ei selvopptatt kjerring. Dere overlever nok 17. mai uten det der. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #14 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg må bare få en utblåsning her! Jeg er drittlei min søster som ikke gidder å betale for sfo plass og pakker ungene sine på meg eller våre foreldre i alle ferier, inneklemte dager, og ellers. Hun er skilt og har ungene sine 80%, barnefar har kun barna annenhver helg og ikke noe utenom det. Det innebærer at unga er plassert hos meg hver påske, vinterferie, høstferie, og 4 uker har sommerferien. Jeg er glad i tantebarna mine, men å passe dem så mye har jeg ikke kapasitet til. Mine foreldre tok mesteparten av den jobben tidligere, men min far har ble alvorlig syk for ett år siden og min mor har siden da brukt tiden på å pleie han. Derfor faller plutselig all ansvaret på meg. Anonymkode: be40f...3db Se hva du skriver, er du seriøs? Hun dumper barna sine i feriene? Tiden hun skal bruke på sine barn. Du har latt deg bruke hele veien, er du som må sette grenser. Fra nå av er det du som bestemmer. Anonymkode: 982f0...7ec 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #15 Skrevet 15. mai 2021 Frekt av henne og tafatt av dere å la henne holde på sånn. Absolutt ikke normalt å utnytte familie på den måten. Hvis hun blir sur for det, så la henne bare bli det. Ikke gi etter. Anonymkode: d421b...66a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #16 Skrevet 15. mai 2021 Dette tror jeg bare er trolling. Anonymkode: e14e5...aac 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #17 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er barna dine og hennes på samme alder og lekekamerater? Anonymkode: f184e...013 Nei, min er under 1 år. Hennes er 7 og 8. Anonymkode: be40f...3db 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #18 Skrevet 15. mai 2021 Forstår veldig godt at du har fått nok! Dette er alt for mye forlangt! 😱 Dersom dere får til å snakke sammen igjen senere, tror jeg ville hatt i bakhodet at slike ting og samtaler fort får et bedre utfall om det tas i fredstid. Før det renner over 😅 da kan begge komme gjennom samtalen og grensesetting med verdigheten i behold og mindre sjans for såre følelser og dumme formuleringsmåter hos begge ❤️ Selv om essensen i samtalen er akkurat den samme selvsagt. Du har helt rett 👍 Anonymkode: 3e9fa...6b0 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #19 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nei, min er under 1 år. Hennes er 7 og 8. Anonymkode: be40f...3db Men sfo er jo stengt på røde dager... Kan dere ikke avtale å bytte på barnepass? At du noen ganger passer på hennes barn og hun på dine? Anonymkode: fb1ee...0a3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #20 Skrevet 15. mai 2021 Her må far på banen. Ferdig snakka. Anonymkode: dbe78...302 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå