Gå til innhold

Ungen hyler hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min bonusdatter på 6 år hyler veldig skarpt hele tiden. I går var vi ute på trampolinen og jeg måtte inn med henne 7 hele ganger for å minne på at det gjorde vondt i ørene. Fler av de andre nabobarna gikk etter kort tid og jeg syns så synd på henne. Hun blir så hyper når hun er med andre og lager noe som minner om griselyd. Den type lyd grisen lager når de opplever smerte. Det er så skapet i øret og at to av naboene banket på hos oss og ba oss snakke med henne. Jeg har kjent henne siden hun var 3, og disse lydene kom rett etter skolestart. Hva kan vi gjøre for å hjelpe henne? Absolutt ingen ønsket å leke med henne i går 😭 Men hun blir bare mer og mer giret av det. Hjertet pumper veldig fort og hun går bort og dytter forsiktig eller slår meg på rumpa når hun ikke opplever å få oppmerksomhet. Hun koser masse og prøver å få klemmer når hun først er i gang med denne hylingen. Det er veldig vanskelig å klemme en unge som hyler i ørene dine. Hjelp. Jeg har ingen egne barn og skal heller ikke ha det 

Anonymkode: 6a411...8bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her fjerner vi ungene fra trampolinea hvis de ikke hører etter tredje beskjeden. Helt greit å leke og kose seg, men ikke å ødelegge freden for oss og naboene.

Hun er stor nok til å få beskjed om at ingen vil leke med henne hvis hun fortsetter å oppføre seg sånn.

Virker som hun er usikker pga skolen siden dette startet etter skolestart. Her må hun bare fjernes fra situasjonen og miste goder rett og slett .

Anonymkode: 724b7...dc7

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Det kan virke som hun gjør det når hun er utrygg? Da er det bare å pøse på med trygging. Snakk med henne, ro henne ned, trygg henne. Snakk med de andre barna og forklar situasjonen. Samarbeid om å ta en pause til hun roer seg ned, så kan leken fortsette. 

Gjest Lama_Drama
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her fjerner vi ungene fra trampolinea hvis de ikke hører etter tredje beskjeden. Helt greit å leke og kose seg, men ikke å ødelegge freden for oss og naboene.

Hun er stor nok til å få beskjed om at ingen vil leke med henne hvis hun fortsetter å oppføre seg sånn.

Virker som hun er usikker pga skolen siden dette startet etter skolestart. Her må hun bare fjernes fra situasjonen og miste goder rett og slett .

Du konkluderer med at ungen er usikker og din løsning er straff? Fy faen så mye dårlige foreldre der ute..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

:sjokkert: at det var! 

Anonymkode: 88c15...84f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer selvsagt ikke til å straffe ingen. Helt enig i at hun virker utrygg. Hun har ikke vært veldig sosialisert siden foreldrene har bodd langt unna hverandre og hun ikke har fått etablert seg før nå. Hun fikk sitte på fanget alle gangene jeg fjernet henne fra situasjonen i går og par av barna kom bort og trøstet henne. Jeg forsøkte å si at hun trenger å bli trygg på dem og det virket. Hun er ellers en veldig fin og klok jente. Som er morsom og kreativ. 

Anonymkode: 6a411...8bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...