Gå til innhold

Hva sier man/gjør man når forelderen til stemoren sin er død? Hjelp, jeg aner ikke hva man gjør i sånne situasjoner...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(J17)

Vet ikke hva jeg skal gjøre når de kommer hjem fra sykehuset... Bare gå bort til døren og si «kondolerer»? «Så trist»? Klemme henne? Ikke? Vi klemmer aldri, føler alt er så kleint uansett😣

Anonymkode: 02322...a32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer, dette var leit, si fra hvis jeg kan hjelpe til med noe? 🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Vær litt ekstra hjelpsom, fiks middag eller noe annet å spise. Si at du synes det er trist og gjerne vil hjelpe, men ikke vet hvordan. Spør kanskje faren din? Om hun reagerer litt annerledes enn ellers, så husk at det nok er fordi hun er lei seg. 

Anonymkode: 6a9bb...d1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Finngirl skrev (6 minutter siden):

Kondolerer, dette var leit, si fra hvis jeg kan hjelpe til med noe? 🤷🏻‍♀️

Føler det er så kleint å si kondolerer, men jeg bør vel det?

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg bare gå bort til døren når de kommer hjem og si det?? 

AnonymBruker
Skrevet

Åå jeg aner ikke hvordan jeg skal reagere😭😭

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Som med andre i familien vel? Er det spesielt komplisert med en stemor? Du er vel oppriktig lei deg for hennes tap, det er jo forferdelig å miste sine foreldre. Vis normal medfølelse. Er det et poeng at det er stemor? Er det blitt et problem å kondolere til en stemor også nå... 

Anonymkode: 71a62...745

Skrevet

Det er heilt ok å seie kondolerer. Det er like ok å seie at dette er veldig trist. Og du kan godt seie akkurat det du skriv, at det er vanskeleg å vite korleis du skal seie det, eller kva du skal gjere. Det er omtanke bak det.

Skrevet

Dette er kanskje den eine gangen du gir ein klem, dersom du føler at det er rett.

• Liker 1
Skrevet

Ordet kondolerer er ikke nødvendig. Bruk egne ord:

"Dette var veldig trist. I dag fikser jeg..., si fra hvis jeg kan gjøre noe mer".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...