Gjest Gjest Skrevet 4. september 2005 #1 Del Skrevet 4. september 2005 Og kunne tenke seg å dele sine erfaringer med meg?? Både ang pris vs hvor lærerikt det er, jobbmuligheter o.l. Noen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #2 Del Skrevet 5. september 2005 Ingen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #3 Del Skrevet 8. september 2005 Helt utrolig at ingen her har erfaring med disse. (opp ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 8. september 2005 #4 Del Skrevet 8. september 2005 Vet om en som har gått der, men tror ikke hun ble så mye klokere av det, for å si det slik. Det er et årsstudium, er det ikke? Ville heller tatt en utdannelse som gir et bredere kunnskapsfelt i stedet for bare den spisskompetansen et årsstudium gir. Vil innbille meg at juss er perfekt basis. Dersom noe er for godt til å være sant, er det som regel det også (les: private skolers årsstudium). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #5 Del Skrevet 8. september 2005 Takk for svar! Derfor jeg lurer, kjenner flere som har gått der, med varierende grad av tilfredshet. Tror desverre ikke juss er det man burde ta for å jobbe i shipping-næringen, heller økonomirelaterte fag eller logistikk. Men tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 8. september 2005 #6 Del Skrevet 8. september 2005 Ok, jeg er ikke "inni" shipping på noen måte, men i og med at hun jeg snakket med som hadde gått på det, snakket mye om ansvarsgrunnlag v/havari og lignende ting (som i aller høyeste grad er veldig juss-relevant, gi meg et ansvarsgrunnlag så skal jeg si deg hvem du er, :hirr:) tenkte jeg kanskje at det var et godt utgangspunkt. Men. Tror i alle fall man må ha noen år på baken fra annen utdannelse for at slike årsstudium skal ha noe for seg. Og knapt nok da. Hvorfor betale for noe som er av tvilsom kvalitet, når det er gratis å studere på høyskole/universitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #7 Del Skrevet 8. september 2005 Er enig med deg stort sett. Ang havari osv er det nok en liten fordel med juss, men shipping går ut på så mye mer enn det man først forbinder med det. (dvs noe annet enn "rederier" og operasjon av skip) Men juss i tillegg til andre relevante fag er nok absolutt et pluss ja! Lurte på dette studiet fordi jeg allerede er i bransjen, og dette er nok det eneste studiet som er skikkelig relevant for meg. Hadde også hatt en mulighet til å ta permisjon for å studere siden det kun er ettårig, og det gir meg et bredere spekter av shipping-bransjen enn det jeg allerede kan. Andre fag på høyskole o.l er ikke relevant nok for meg i denne jobben, til at jeg ønsker å begynne på det. Men igjen, takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Labanen Skrevet 9. september 2005 #8 Del Skrevet 9. september 2005 Er enig med deg stort sett. Ang havari osv er det nok en liten fordel med juss, men shipping går ut på så mye mer enn det man først forbinder med det. (dvs noe annet enn "rederier" og operasjon av skip) Men juss i tillegg til andre relevante fag er nok absolutt et pluss ja! Lurte på dette studiet fordi jeg allerede er i bransjen, og dette er nok det eneste studiet som er skikkelig relevant for meg. Hadde også hatt en mulighet til å ta permisjon for å studere siden det kun er ettårig, og det gir meg et bredere spekter av shipping-bransjen enn det jeg allerede kan. Andre fag på høyskole o.l er ikke relevant nok for meg i denne jobben, til at jeg ønsker å begynne på det. Men igjen, takk for svar! ← Hvis du allerede er i bransjen, hvorfor spør du ikke noen av dem som har tilsvarende jobb som du ønsker deg? Etter hva jeg har hørt, er det visst en skole i England som skal være den beste, med det er en tre-årig bachelor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå