Gå til innhold

Kroppsfasong, alder og klær! Synspunkter takk :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Driver å rydder opp i livet mitt og har flyttet, går gjennom flere klær jeg har brukt veldig lite og noen moderat brukt. Jeg bare lurer på det egentlig er klær det lenger er innafor å bruke mtp alderen min. Blir 30 i år, men er det alderen eller kroppen som avgjør når det ikke er helt innafor å bruke visse ting. Har en minishorts som rekker til akkurat under rumpeballen og vet ikke om dette kan bli sett på som litt nakent? Jeg har nesten samme kropp som når jeg var tenåring, såklart et mer utviklet skjelett men jeg har alltid vært ganske smal og jeg er slank og moderat trent. Jeg har veldig lite fett, men særlig hoftekammene gjør ting litt vanskelig. For velger jeg str xs/S så blir ting gjerne akkurat passe, velger jeg M så er det akkurat for stort. Føler for ny shorts snart, men enten må den være stor stor rundt magen ellers må den være akkurat passe rundt hoftene. 

Har også noen jeans jeg ikke synes er så behagelige, fordi de blir litt trange rundt hoftekammen. Saken min er bare at jeg blir veldig fort tynn og da er jeg virkelig tynn. Men spiser jeg mer over tid så jeg opprettholder en noenlunde sunn vekt så føler jeg meg på en måte feit i disse buksene fordi de blir akkurat for trange rundt hoftekammen.
Er det flere her som har dette problemet? Enten blir dere fort ekstremt tynne og klærne blir for store ellers så blir disse så akkurat passe?

Anonymkode: aa450...c99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk at bukser blir videre etter et par timers bruk, så de skal føles litt trange når de tas på nye/nyvasket.

Eller lar jeg ikke alder styre hva jeg går i. Er i midten av 40-årene og bruker ofte skinnbukser/tights, korte skjørt og skinny jeans fordi det kler meg best. Shorts som så vidt dekker rompa styrer jeg unna, men det er fordi noen cm lengre er ginere på meg.

Anonymkode: a458f...33f

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Vet ikke helt om jeg forstod spørsmålet, men så korte shorts - altså hotpantslengde synes ikke jeg er fint på noen uansett alder eller vekt.

Hva med å bytte jeansmerke? Kanskje litt mer highwaist?

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har en minishorts som rekker til akkurat under rumpeballen og vet ikke om dette kan bli sett på som litt nakent? Jeg har nesten samme kropp som når jeg var tenåring

Så klart kan du gå med disse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har også noen jeans jeg ikke synes er så behagelige, fordi de blir litt trange rundt hoftekammen. Saken min er bare at jeg blir veldig fort tynn og da er jeg virkelig tynn. Men spiser jeg mer over tid så jeg opprettholder en noenlunde sunn vekt så føler jeg meg på en måte feit i disse buksene fordi de blir akkurat for trange rundt hoftekammen.

Alle mine jeans er for trange når jeg kjøper dem og når de er nyvasket, hater at de blir slaskete og saggete

Anonymkode: 218a9...480

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Driver å rydder opp i livet mitt og har flyttet, går gjennom flere klær jeg har brukt veldig lite og noen moderat brukt. Jeg bare lurer på det egentlig er klær det lenger er innafor å bruke mtp alderen min. Blir 30 i år, men er det alderen eller kroppen som avgjør når det ikke er helt innafor å bruke visse ting. Har en minishorts som rekker til akkurat under rumpeballen og vet ikke om dette kan bli sett på som litt nakent? Jeg har nesten samme kropp som når jeg var tenåring, såklart et mer utviklet skjelett men jeg har alltid vært ganske smal og jeg er slank og moderat trent. Jeg har veldig lite fett, men særlig hoftekammene gjør ting litt vanskelig. For velger jeg str xs/S så blir ting gjerne akkurat passe, velger jeg M så er det akkurat for stort. Føler for ny shorts snart, men enten må den være stor stor rundt magen ellers må den være akkurat passe rundt hoftene. 

Er det flere her som har dette problemet? Enten blir dere fort ekstremt tynne og klærne blir for store ellers så blir disse så akkurat passe?

Anonymkode: aa450...c99

Syns ikke at det er kledelig shorts av type hotpants uavhengig av om du er 15, 30 eller 50, tynn eller tjukk. Har dog en sånn type shorts som jeg kaller «hageshortsen», fordi jeg kun bruker den når jeg er ute i min egen hage. Er på samme alder som deg.

Men hvis du føler deg vel i hotpants, så går du i det. Drit i hva andre syns eller gjør 😊

Anonymkode: 8e13d...732

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hoftekammen din stikker så langt ut at den må ha en annen buksestørrelse enn mage og lår, så vil jeg anta at du er altfor tynn.  Bukser med stretch og høyt liv vil vel uansett være et alternativ.

Ellers kan du selvfølgelig gå med hva du vil av klær, men som 30-åring får du ikke terningkast 6 for et antrekk som inkluderer en shorts i truse-størrelse 😏

Anonymkode: 8163d...aff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du er bare 30. Du er kjempeung. Selv er jeg 40 nå og er også veldig ung. 

Mamma og hennes venninner som er 65-70år sier at de skulle gjort hva som helst for å bli 40 igjen. Da skulle de gjort ting annerledes. 

Dessuten sier de at jeg er så heldig som kan gå med hva jeg vil. 

Så bra du rydder opp i livet ditt, men du trenger ikke kle deg som en gammel kjerring på 90 i bestemorkjole - noe som faktisk var mote for de da de var unge. 

Anonymkode: 7f32a...90b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...