Gå til innhold

Erfaring primolut før hysteroskopi?

Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Hysteroskopi om et par uker. Stod i brevet at jeg skulle begynne med Primolut på cd1 siste mens før undersøkelsen, for å holde slimhinnen tynn. Etter at jeg begynte med det i går, så har blødningen dabbet heeeelt av, kan knapt kalles spotting. Er det sånn det skal være? 🤷‍♀️ Noen som har erfaring med å bruke primolut før en slik undersøkelee og kan fortelle meg hvordan deres mens ble?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare erfaring med å bruke primolut til å forskyve menstruasjon, så kan dessverre ikke svare på hvordan den oppfører seg når man allerede har påbegynt den. Men, når jeg leser om primolut i felleskatalogen, står det at "blødning som ikke har organisk årsak stopper vanligvis i løpet av 1-3 dager". Ut i fra den setningen, så ville jeg tolket det du opplever som normalt? ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (1 time siden):

Jeg har bare erfaring med å bruke primolut til å forskyve menstruasjon, så kan dessverre ikke svare på hvordan den oppfører seg når man allerede har påbegynt den. Men, når jeg leser om primolut i felleskatalogen, står det at "blødning som ikke har organisk årsak stopper vanligvis i løpet av 1-3 dager". Ut i fra den setningen, så ville jeg tolket det du opplever som normalt? ☺️

Takk for svar :) Har bare erfaring med å forskyve og fremkalle blødning selv, så å bruke primolut i denne hensikt er nytt for meg, så vet ikke helt hva jeg skal forvente 🤷‍♀️ Tenkte kanskje at den «gamle» slimhinnen skulle ut, samtidig som primolut skulle sørge for at ny slimhinne ikke bygget seg opp - men den gang ei 😣 Tror jeg får ta kontakt med de for å høre om det er sånn det skal være, kjipt å få undersøkelsen avbrutt fordi slimhinnen er for full/tykk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (6 minutter siden):

Takk for svar :) Har bare erfaring med å forskyve og fremkalle blødning selv, så å bruke primolut i denne hensikt er nytt for meg, så vet ikke helt hva jeg skal forvente 🤷‍♀️ Tenkte kanskje at den «gamle» slimhinnen skulle ut, samtidig som primolut skulle sørge for at ny slimhinne ikke bygget seg opp - men den gang ei 😣 Tror jeg får ta kontakt med de for å høre om det er sånn det skal være, kjipt å få undersøkelsen avbrutt fordi slimhinnen er for full/tykk.

Får krysse fingrene på at det er normalt, og at slimhinnen er tynn til undersøkelsen 🤞🏻🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen andre skulle lure på tilsvarende senere; ringte gyn.pol. og vedkommende sa at det var meningen at blødningen skulle stoppe opp helt. Vedkommende sa hun derimot ble svar skyldig på mitt spørsmål om hva som egentlig skjer med «gammel» slimhinne (hvor blodet i den blir av, hvordan den kan bli tynn). Samtidig var det å forvente at man kan få småblødninger etter hvert som tiden går frem mot undersøkelsen 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du fikk svar og like fint at du oppdaterte her 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...