AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Jeg har fått for meg at jeg vil at daten skal møte barna mine raskt. Jeg har ikke introdusert dem for noen andre menn, de er 8 og 9 år. Jeg vil gjerne se han med barna før jeg involverer meg mer. Vi har bare møttes tre ganger. De er vant til å møte kolleger og venner de ikke har sett før. Jeg tenkte å bare stikke innom han, spise middag, se litt tv, gå en tur i nærmiljøet og dra igjen. De vet godt jeg liker ham, har sett bilde og vet om han. De er ikke veldig interessert, drømmer ikke om noen ny farsfigur og har lyst å treffe ham. Tror ikke de vil bli dødelig skuffet om vi ikke blir sammen, eller legger noe mer i det enn å møte vennene mine. Anonymkode: 8ac8e...190
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 Vent i allefall et år. Det er ingen grunn å blande en date og barna dine for tidlig. Anonymkode: 276d6...7c6 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vent i allefall et år. Det er ingen grunn å blande en date og barna dine for tidlig. Anonymkode: 276d6...7c6 Et år?? Hva er poenget med å vente så lenge? Anonymkode: 29d2d...b02 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Så lenge du ikke introduserer han som en kjæreste nå, så syns jeg det er en god idé. Er så mange tråder her om steforeldre og barn som ikke passer sammen. Man merker fort om det er kjemi. Men da må du jo være tøff nok til å avbryte forholdet om du merker at det ikke fungerer mellom dem. Anonymkode: dec53...93c 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 Jeg var en av de heldige, eller klok i valg av mann 🙂. Han traff mitt barn etter ca 4 mnd. Jeg traff hans barn litt før. Hun var stor, og hadde maset om at pappa måtte få kjæreste lenge. Etter 1 år flyttet vi sammen. Var full klaff mellom oss fire. Lever fortsatt lykkelige sammen etter 22 år. De nå voksne barna er verdens beste venner, og treffes så ofte de kan. Vi har i motsetning til mange andre på KG tatt vare på den andres barn som om det var vårt eget. Det har vært en selvfølge for oss å dele ansvar og oppgaver vedr barna. Vi er en familie. Jeg tror at hvis man er moden og voksen og har øynene åpne, så merker man fort hvordan kjæreste og barn fungerer sammen. Nå skal det sies at jeg kjente mannen fra da vi var unge og hang sammen et par år. Så han var ikke en fremmed. Og begge hadde god jobb og orden på livet. Anonymkode: dec53...93c 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 Personlig syntes jeg det er en særdeles dårlig ide å introdusere en mann du har møtt tre ganger for barna dine. Hvertfall når du har vist dem bilder og fortalt om han. Skjønner du vil se hvordan han er rundt barna dine, men bli ordentlig kjent med han, og Finn ut hvilke verdier han har. Uansett vil han vise en glansbilde side første gang han møter dem. barn skal skjermes for voksnes utbytting av partnere så langt det lar seg gjøre. Det handler ikke hovedsakelig om at de vil bli lei seg om det det kkke fungerer, men om hva slags verdier du lærer dem, og at de trenger stabilitet. Anonymkode: 69af4...a87 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Jeg har vært barna i dette tilfellet. Og jeg skulle ønske at forelderen min som datet IKKE introduserte meg. På lenge. Det var flere forhold, noen korte og noen langvarige, og som barn blir man fort glad i andre. Å da få høre at "Beklager, men vi kommer ikke til å se Susanne mer" og så få den gang på gang igjen, det er hjerteskjærende. Jeg fikk aldri si ha det, og i noen tilfeller hadde de også barn som jeg gikk godt sammen med. De ble revet vekk hver gang. Vær så snill og skjerm barna fra dette. Det er vondt, og det er fremdeles vondt i voksen alder. Anonymkode: 2b9f3...2c4 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 Det må du ikke gjøre. Det er egoistisk og dumt. Lær av det hun som skriver over her forteller. Jeg fikk et forhold da sønnen min var 12 år og ved et "uhell" møtte han denne mannen rett etter at vi ble sammen. Det gikk veldig dårlig og de fikk et kjempedårlig forhold etter kort tid. Delvis grunn til at jeg måtte gjøre det slutt etterhvert. Selvsagt ikke sikkert sønnen min hadde likt han hvis det hadde gått lenger tid før han møtte han heller, men dette var virkelig å begynne i feil ende. Det gjør jeg aldri igjen! Anonymkode: 89330...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #9 Skrevet 15. mai 2021 Jeg fatter ikke at du tenker at det er en god ide! Er i litt samme situasjon selv, og fatter ikke at du tenker på det engang. Har datet en mann i et par mnd, og vi har begge barn. Selv om vi begynner å tenke seriøst på at dette kanskje kan bli noe bra på sikt (og fleiper om at vi må kjøpe en 7seter) så er det så ufint å blande barn inn på dette tidspunktet. Syns det høres helt sprøtt ut at du i det hele tatt har nevnt han, barn bør få slippe å forholde seg til slike ting før de må.... Anonymkode: cff29...450 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #10 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg fatter ikke at du tenker at det er en god ide! Er i litt samme situasjon selv, og fatter ikke at du tenker på det engang. Har datet en mann i et par mnd, og vi har begge barn. Selv om vi begynner å tenke seriøst på at dette kanskje kan bli noe bra på sikt (og fleiper om at vi må kjøpe en 7seter) så er det så ufint å blande barn inn på dette tidspunktet. Syns det høres helt sprøtt ut at du i det hele tatt har nevnt han, barn bør få slippe å forholde seg til slike ting før de må.... Anonymkode: cff29...450 Jeg hadde en bestemor som snakket om sine mange eldre beilere, om tragedier, selvmord, barn utenfor ekteskapet, uhell på sjøen og gjenferd til meg da jeg var 4-5 år. Alt om livet fortalte hun. Jeg fikk dessuten møte alle i hennes omgangskrets, beilere, venner og alkoholikere. Jeg ble psykolog etter hvert, men jeg opplevde det aldri som annet enn historier om livet og dagligdagse erfaringer. Anonymkode: 8ac8e...190
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #11 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde en bestemor som snakket om sine mange eldre beilere, om tragedier, selvmord, barn utenfor ekteskapet, uhell på sjøen og gjenferd til meg da jeg var 4-5 år. Alt om livet fortalte hun. Jeg fikk dessuten møte alle i hennes omgangskrets, beilere, venner og alkoholikere. Jeg ble psykolog etter hvert, men jeg opplevde det aldri som annet enn historier om livet og dagligdagse erfaringer. Anonymkode: 8ac8e...190 Men hva har det med det jeg skriver? Jeg mener at barna mine skal slippe å forholde seg til at det er en ny person i livet mitt før jeg er trygg på at personen mest sannsynligvis blir der. Det er en stor forskjell på å være mamma, og å være bestemor, og er to helt forskjellige relasjoner. Og at en psykolog ikke ser det er jo ganske overraskende.... Jeg mener ikke at barn skal skjermes fra virkeligheten, men det at foreldre går inn i en ny relasjon, det kan skape mye usikkerhet, og man bør være sikker på hva man vil før barna blir utsatt for det. Anonymkode: cff29...450 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #12 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hva har det med det jeg skriver? Jeg mener at barna mine skal slippe å forholde seg til at det er en ny person i livet mitt før jeg er trygg på at personen mest sannsynligvis blir der. Det er en stor forskjell på å være mamma, og å være bestemor, og er to helt forskjellige relasjoner. Og at en psykolog ikke ser det er jo ganske overraskende.... Jeg mener ikke at barn skal skjermes fra virkeligheten, men det at foreldre går inn i en ny relasjon, det kan skape mye usikkerhet, og man bør være sikker på hva man vil før barna blir utsatt for det. Anonymkode: cff29...450 Jeg tror ikke alle barn blir usikre på nye relasjoner, og jeg ville ikke presentert det som en kjæresterelasjon. Mange venner og bekjente av foreldrene går inn og ut av barns liv. Jeg tror vi lager oss noen sannheter om livet etter bruddet, som ikke nødvendigvis er riktige for alle barn. Klart noen barn kan bli kjempestresset av å møte foreldrenes kjærester, andre barn vil knapt ha noen interesse for dem. Jeg tror vi skjermer barn for mye. Anonymkode: 8ac8e...190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå