Gå til innhold

Lillebroren blir med hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min 13 åring har en kompis som han har kjent siden barnehage. De har vokst litt fra hverandre, men henger litt sammen. Men lillebroren til denne kompisen henger etter hele tiden. Han er 9 år. Min gutt synes ikke det er like gøy at han bestandig skal hoppe sammens de på trampolinen, bli med på banen å spille fotball eller bare være ute med noen fra klassen. 

Er det vanlig at småsøsken henger etter sånn? 

Anonymkode: 511b5...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bror er tre år eldre enn meg, og jeg diltet etter han og kompisene hele tiden. Var verken morsomt for min bror eller kompisene, men vil tro det er ganske vanlig. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Kalles inkludering😊

Anonymkode: 7e596...415

• Liker 12
Skrevet (endret)

Det kalles å ta vare på hverandre. 

La familia. 

Endret av bundaberg
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Min lillebror kom når jeg var 11, og han var med på absolutt alt jeg gjorde 🙊 Vi trillet han med i vognen under 17.mai toget husker jeg, hadde han med på kino med ungdomsskole-kjæresten og på båttur med venner 😅 Utenom det så sov han sammen med meg hver eneste natt fra han sluttet med sprinkelseng🤣 Det blir nok litt annerledes hos dere da, og gutter er kanskje annerledes slik sett. Men min bror som nå er 14, har også venner med småsøsken som dilter litt etter.. det er nok veldig vanlig. 

Om du tenker det er dumt, så må dere kanskje være flinke til å invitere han til dere da, på overnatting osv. for om det ikke plager gutten selv at broren henger på, så tenker han sikkert ikke på det.

Anonymkode: d70a4...5bb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at lillebroren selvfølgelig ikke kan nesktes å hoppe på trampolina, bli med på fotballbanen å henge med sine kompiser ute. Det må sønnen din rett og slett bare finne seg i. Det skulle bare mangle. Men, jeg syns at når de er på rommet, da skal de få fred og lillebroren kan holde seg unna.

Anonymkode: 710ab...c5f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mine gutter er 12 og 8 år. Storebror inviterer lillebror med på alt. Er veldig glad i ham. Lillebror elsker å få være med. 

Min mann og jeg prøver å aktivisere lillebror med noe annet, nettopp fordi vi tenker at at storebrors venner ikke syns det er like kult. 

Tror det er ganske vanlig. 

Anonymkode: f0d2f...705

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok det er vanlig. Sønnen min på 11 år sin kompis har en lillebror på 8 år som elsker å henge med de. Var så glad når han fikk være med på besøk til oss. Sønnen min synes det er helt greit han er med,men vet foreldrene sier til lillebroren at storebror må få være alene med kompisene.

Anonymkode: 7220f...507

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Min 13 åring har en kompis som han har kjent siden barnehage. De har vokst litt fra hverandre, men henger litt sammen. Men lillebroren til denne kompisen henger etter hele tiden. Han er 9 år. Min gutt synes ikke det er like gøy at han bestandig skal hoppe sammens de på trampolinen, bli med på banen å spille fotball eller bare være ute med noen fra klassen. 

Er det vanlig at småsøsken henger etter sånn? 

Anonymkode: 511b5...583

Kan det være at foreldrene sender han med??

Anonymkode: 29abc...20f

Skrevet

La lillebror være med ❤️ Husker da jeg diltet etter storebror og heldigvis ble jeg tatt godt i mot av han og kompisene! :) 

Har mange gode barndomsminner! 

• Liker 1
Skrevet

Er gutten din enebarn? Det er vanlig med irriterende småsøsken, en må tåle dem, men av og til kan man stikke av. Jeg kjenner at jeg liker vennen til sønnen din, som lar lillebror henge med, men ja, skjønner at det kan bli for ofte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt har også en venn som har med lillebror på alt. Også hjem til oss. Lillebror er veldig liten, og blir sendt med av foreldrene.. Ellers får ikke den andre være med å leke... Jeg merker mitt barn ikke vil leke med denne vennen lenger, og får så vondt av barnet, men forstår også mitt barn. Mitt barn har også småsøsken, og må aldri ta med dem. Jeg tenker det er greit om storesøsken ønsker det selv, men ikke hvis det er foreldrene som pusher dem på. 

Anonymkode: 6dd6a...122

AnonymBruker
Skrevet

hadde en venninne som alltid måtte ha med lillebror,  og han var typ 7-8 år yngre enn oss,  så vi ble jo brukt som barnevakter da . Var ikke gøy for oss, men foreldrene satt gjerne å drakk hele dagen så han hadde det nok bedre ute med oss.  

Anonymkode: ce7fb...b83

AnonymBruker
Skrevet

Det kuleste i verden når du er lillebror eller søster er jo å henge med eldre søsken og deres venner!

Det er kjempevanlig. Ofte ser småsøsknene veldig mye opp til en storebror/søster.

Anonymkode: 4c023...304

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...