AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Hei jeg er far på 30 år , dama og 2 små barn. ønsker gjerne å studere videre til kriminolog utdanning på 3 år bachelor eller 5 år master, men usikker om det vil gå greit tidsmessig ? tanken er at jeg skall ha en deltidsjobb (70% minst) ved siden av studiene. men spørsmålet er om jeg vil ha nok tid til å lese? hva er deres mening om det? har du noen erfaring fra lignende situasjon? hva ville du gjort? Anonymkode: 13a99...bab
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Det krever disiplin, men er absolutt mulig! Anonymkode: cbf55...583 1
starken Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 Er det et heltidsstudie med obligatorisk oppmøte? Hvor mye oppmøte i så fall?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 Man klarer det man vil. Om du har en timeplan du kan følge og at du setter av tid til barna dine og mannen din, så skal det gå. Anonymkode: c37f4...86e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 Ja det er mulig, men 70 prosent jobb ved siden av kan for mange bli i det meste laget. Ei jeg studerte med har to barn, og hun tok et 5 årlig løp. Det har gått helt fint, men hun jobbet betraktelig mindre enn hva du tenker å gjøre. Anonymkode: f1b37...05e 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 Hva slags jobb tenker du en kriminolog-grad kan føre til? Anonymkode: aa75a...a69 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva slags jobb tenker du en kriminolog-grad kan føre til? Anonymkode: aa75a...a69 her er en av de jobbene den kan føre til: Saksbehandler Miljøarbeider i sosiale fagfelt Forsker i høyere utdanning rådgiver i kripos miljøterapaut i Utekontakten førstekonsulent i Statens vegvesen rådgiver og teamkoordinator i NAV førstekonsulent i Politi saksbehandler i NAV Sosialkonsulent Anonymkode: 13a99...bab
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 Ene brukeren her inne @Clefable har denne utdannelsen og det er visst ikke like lett å få jobb i det. Hvorfor heller ikke ta litt mer yrkesrettet feks sosionom, ingeniør, IT, juss..Ellers så har ikke studiet så mye obligatorisk så du kan fint lese selv. Anonymkode: 77a5c...8e3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 Jeg har studert 50% i tillegg til 100% jobb og en periode 100% studie og 100% jobb, og et barn med ekstra behov for oppfølging. (studiet var over nettet). Det er utrolig stressende og krever veldig diseplin med mindre man har klisterhjerne. Det tok på for hele familien. Vil man nok så får man det til, men det er krevende for alle parter. Anonymkode: 70e77...d60
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #10 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har studert 50% i tillegg til 100% jobb og en periode 100% studie og 100% jobb, og et barn med ekstra behov for oppfølging. (studiet var over nettet). Det er utrolig stressende og krever veldig diseplin med mindre man har klisterhjerne. Det tok på for hele familien. Vil man nok så får man det til, men det er krevende for alle parter. Anonymkode: 70e77...d60 Har man barn så bør man kanskje drite i det. Du vil ikke ha sjans til å være en god nok forelder med både jobb og studie. Man vil ike strekke til rett og slett. To barn krever mye. Anonymkode: 3d8df...a22
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #11 Skrevet 15. mai 2021 Du kan jo begynne med å ta noen av fagene som en hobby. 2 eksamener i semesteret feks. Jeg har jobbet 100% og studert 30% uten at det kostet meg mer enn å høre på podcast. Om jeg skulle bedt familien ofre noe, burde det være for noe som gav familien noe på sikt, feks en god jobb, en jobb med bedre lønn etc. Jobbene du lister opp er vel typisk jobber hvem som helst kan få, og er lønner deretter. Du utdanner deg ikke til saksbehandler i staten liksom. Anonymkode: 636aa...a0a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #12 Skrevet 15. mai 2021 Jeg er 100% alene med to barn og har tatt et 5-årig studieforløp med 70-100% jobb. I perioder klarte jeg "kun" å jobbe 70% fordi jeg var så sliten. Det går nok, men det er hardt. Dere er to voksne, så det vil nok gå greit. Anonymkode: 3b987...409
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #13 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har man barn så bør man kanskje drite i det. Du vil ikke ha sjans til å være en god nok forelder med både jobb og studie. Man vil ike strekke til rett og slett. To barn krever mye. Anonymkode: 3d8df...a22 Det var da veldig generaliserende? Jeg studerte tre år med 100% jobb og klarte utmerket å sjonglere alle tingene. Til TS, lykke til! Du klarer det om du går inn for det! Anonymkode: eb84a...315 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #14 Skrevet 15. mai 2021 Det høres egentlig ikke ut som en særlig god plan med 70% jobb, 2 små barn hjemme og fulltidsstudie over 3/5 år, med mindre partneren din er forberedt på å ta omtrent all jobb med barna. Med den utdannelsen du ønsker å ta så er vel ikke utsiktene til en så godt betalt jobb at det er verdt det særlig store. Anonymkode: f0852...947
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #15 Skrevet 15. mai 2021 Alt går så lenge en virkelig ønsker det. Jeg er straks ferdig med 2.året av bachelor. Jeg har 3 barn (7-14 år gamle), og en mann som jobber 100% +. Jeg jobber ved siden av, på års basis så ender jeg opp med ca 60% stilling. Jeg har mulighet til å jobbe mindre i eksamensperioder og 100% i ferier. Jeg skal ikke lyve og si at det ikke er tøft, for det er det til tider. Men jeg skal heller ikke si at det ikke er umulig for det er det så absolutt. Nå vet ikke jeg hvordan arbeidsfordelingen i huset er fordelt hos dere, men hos oss er det dessverre jeg som tar meg av det meste. Og det kjenner jeg er nesten det mest slitsomme, da jeg aldri får fri. Det gjelder også å være strukturert og planlegge. Jeg begynner å lese på neste semesters fag i ferien, det gjør at jeg lettere kan henge med, og har gjort at jeg har oppnådd veldig gode resultater på studiet. Da jeg begynte på studiet, så sa jeg at jeg skulle prøve for visste ikke hva jeg gikk til, men siden det har gått over all forventning så tenker jeg å gå videre på master. Den som ovenfor sier at en ikke er en god forelder, for noe tull! Studier er mye mer fleksible enn jobb og jeg er så mye mer tilstede for barna mine når jeg studerer enn når jeg jobber 100%. Speiselt nå som mye er digitalt. Jeg tenker TS, har du lyst så synes jeg du skal prøve. Du kommer til å angre mer hvis du ikke har prøvd. Kanskje blir du gledelig overrasket. Og forresten, jeg er 39 år, så det er aldri for sent Anonymkode: 49654...aba 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #16 Skrevet 15. mai 2021 Klart det kan gå. Men nå er ungene små og krever mer. Kanskje det er greit å prioritere dem nå, skolen er der når de er blitt større også. Anonymkode: 3b173...588
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #17 Skrevet 15. mai 2021 Det går fint. Har man litt arbeidskapasitet så går alt. Studerte selv, halvårsstudie 30 stp, 100% jobb ved siden av og alenemor 50% av tiden. Du har kanskje en far til disse barna som kan steppe litt opp mens du studerer? Anonymkode: 9eb86...23e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #18 Skrevet 15. mai 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Hei jeg er far på 30 år , dama og 2 små barn. ønsker gjerne å studere videre til kriminolog utdanning på 3 år bachelor eller 5 år master, men usikker om det vil gå greit tidsmessig ? tanken er at jeg skall ha en deltidsjobb (70% minst) ved siden av studiene. men spørsmålet er om jeg vil ha nok tid til å lese? hva er deres mening om det? har du noen erfaring fra lignende situasjon? hva ville du gjort? Anonymkode: 13a99...bab Kanskje det kan være et alternativ å adoptere bort barna for å ta utdanning? Anonymkode: 657f3...298
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå