Rotemor Skrevet 15. mai 2021 #61 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS het. Jeg har 1 barn fra før. Født da jeg var 41. Helt ukomplisert svangerskap og fødsel. Ble aldri gravid i 20-og 30-årene. Så det er rart å være mer fruktbar i 40-årene. Både min mor og bestemor har barn med 30 års aldersspenn. Begynte tidlig og slutta tidlig. Jeg vet ikke om jeg skal beholde om alt skulle gå bra etter uke 12, er det ikke bare å vente å se om det varer så lenge først? Man er ikke middelaldrende på samme måte som forrige generasjon, så er lite bekymra sånn sett. Anonymkode: 6a5f7...5c0 Enig. 40 er ille hva det var. Men ville tatt fostervannsprøve mtp DS eller annet. 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 15. mai 2021 #62 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS het. Jeg har 1 barn fra før. Født da jeg var 41. Helt ukomplisert svangerskap og fødsel. Ble aldri gravid i 20-og 30-årene. Så det er rart å være mer fruktbar i 40-årene. Både min mor og bestemor har barn med 30 års aldersspenn. Begynte tidlig og slutta tidlig. Jeg vet ikke om jeg skal beholde om alt skulle gå bra etter uke 12, er det ikke bare å vente å se om det varer så lenge først? Man er ikke middelaldrende på samme måte som forrige generasjon, så er lite bekymra sånn sett. Anonymkode: 6a5f7...5c0 Nå er jeg ikke helt med: »Vet ikke om jeg skal beholde om alt går bra etter uke 12»? Hva mener du med det? Det er NÅ du tar abort om du ikke ønsker beholde. Om du i tillegg ble gravid som 41-åring sier det seg jo selv at du har all forutsetning for å skjønne at dette kunne skje 4 år etter?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #63 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS het. Jeg har 1 barn fra før. Født da jeg var 41. Helt ukomplisert svangerskap og fødsel. Ble aldri gravid i 20-og 30-årene. Så det er rart å være mer fruktbar i 40-årene. Både min mor og bestemor har barn med 30 års aldersspenn. Begynte tidlig og slutta tidlig. Jeg vet ikke om jeg skal beholde om alt skulle gå bra etter uke 12, er det ikke bare å vente å se om det varer så lenge først? Man er ikke middelaldrende på samme måte som forrige generasjon, så er lite bekymra sånn sett. Anonymkode: 6a5f7...5c0 Gratulerer!! Mest sannsynlig går dette bra, hvis ikke ordner naturen opp. Har lik historie som deg, med fruktbarhetsissues i tredveåra (har IVF-tvillinger) men ble spontant gravid som 41 og 44. Den siste satt, og det gikk helt fint. Enest var litt mye fostervann, så det ble en tung graviditet mot slutten. Men gutten var frisk! Taklet nattevåken bedre, vi eldre trenger mindre søvn 😅 Føler meg ikke så annerledes enn de på 30, og har ikke inntrykk av at han blir mobba pga vår relativt høye alder. Er selv barn av en mor som fikk begge sine barn i 40-åra, var aldri noe problem det. Selv om det da var enda «rarere» med gamle mødre... Ta imot tester og all oppfølging du får. Anonymkode: 64e82...1db 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #64 Skrevet 15. mai 2021 Fnuggolina skrev (Akkurat nå): Nå er jeg ikke helt med: »Vet ikke om jeg skal beholde om alt går bra etter uke 12»? Hva mener du med det? Det er NÅ du tar abort om du ikke ønsker beholde. Om du i tillegg ble gravid som 41-åring sier det seg jo selv at du har all forutsetning for å skjønne at dette kunne skje 4 år etter? Regner vel med å bruke alderskortet om hun bestemmer seg for å søke om senabort. Anonymkode: bea04...986 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #65 Skrevet 15. mai 2021 Just now, Fnuggolina said: Nå er jeg ikke helt med: »Vet ikke om jeg skal beholde om alt går bra etter uke 12»? Hva mener du med det? Det er NÅ du tar abort om du ikke ønsker beholde. Om du i tillegg ble gravid som 41-åring sier det seg jo selv at du har all forutsetning for å skjønne at dette kunne skje 4 år etter? Nei, jeg trodde det var 1-2% sjanse for graviditet i 40-årene. Så nei, jeg regna ikke med dette. Jeg forholder meg ikke helt til dette før uke 12, var det jeg mente. Jeg tar vitaminer, holder meg unna alkohol, men tar ikke svangerskapet for gitt før det har gått lenger tid. Anonymkode: 6a5f7...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #66 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har selv erfaring med å ha "gamle" foreldre og har derfor kanskje peiling, selv om jeg velger å ikke ha barn. Og jobber som lærer og ser stadig hvordan noen barn gremmes over sine godt voksne foreldre. Anonymkode: 9ae8a...1b3 Overraskende dårlig i rettskriving, for lærer å være 😉 Anonymkode: ec5b2...bbc 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #67 Skrevet 15. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Regner vel med å bruke alderskortet om hun bestemmer seg for å søke om senabort. Anonymkode: bea04...986 Ærlig talt. Jeg hadde brukt kvinnekortet. Er blodfeminist og syns abort skulle vært uten en nemd frem til uke 18. Dersom fosteret skulle vise seg å ha alvorlig sykdom. Det er ellers et ønsket barn. Anonymkode: 6a5f7...5c0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #68 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva annet skulle jeg ment, liksom? Ikke svar som om graviditet i midteb av 40-åra er dagligdags. Alle vet det ikke er det. Anonymkode: 6a5f7...5c0 Haha, det er mer vanlig enn du skulle tro! Anonymkode: b75c2...541 2
Rotemor Skrevet 15. mai 2021 #69 Skrevet 15. mai 2021 Fnuggolina skrev (6 minutter siden): Nå er jeg ikke helt med: »Vet ikke om jeg skal beholde om alt går bra etter uke 12»? Hva mener du med det? Det er NÅ du tar abort om du ikke ønsker beholde. Om du i tillegg ble gravid som 41-åring sier det seg jo selv at du har all forutsetning for å skjønne at dette kunne skje 4 år etter? Hvorfor skulle hun ikke få tillate seg betenkningstid?
Gjest Fnuggolina Skrevet 15. mai 2021 #70 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg trodde det var 1-2% sjanse for graviditet i 40-årene. Så nei, jeg regna ikke med dette. Jeg forholder meg ikke helt til dette før uke 12, var det jeg mente. Jeg tar vitaminer, holder meg unna alkohol, men tar ikke svangerskapet for gitt før det har gått lenger tid. Anonymkode: 6a5f7...5c0 Åja SÅNN. Skjønner. Men sånn tenkte jo jeg også som 31åring - var igrunnen sikker på det skulle gå galt helt til fødselen var over. Naboen min ble tobarnsmor med prøverør som 45, går helt topp det Jeg er og blodfeminist og støtter fjerning av nemd, men hva det har med senabort sånn «bare fordi» å gjøre skjønner ikke jeg. Man tar IKKE senabort av et friskt foster i din situasjon, den debatten er for helt andre tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #71 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syns du, av hensyn til barnet, er for gammel til å bli mor. Det kommer til å føle på ubehageligheter pga alderen din og muligens også bli mobbet fordi du er så gammel. Velger du å bære frem barnet, så vil det utelukkende være en egoistisk avgjørelse. Anonymkode: 9ae8a...1b3 Er dumt og egoistisk av mange unge mennesker også å få barn når mange prioriteter festing og fyll og barnet ofte er alene hjemme for mamma og pappa heller vil drikke hos venner. Anonymkode: b75c2...541
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #72 Skrevet 15. mai 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Syns du, av hensyn til barnet, er for gammel til å bli mor. Det kommer til å føle på ubehageligheter pga alderen din og muligens også bli mobbet fordi du er så gammel. Velger du å bære frem barnet, så vil det utelukkende være en egoistisk avgjørelse. Anonymkode: 9ae8a...1b3 Haha. Å få barn er alltid utelukkende egoistisk. Uansett alder. Nå har det slik at vi bor i en del av Oslo hvor mange er samkjønnet, enestående mødre (mødre som har fått barn alene via donor), og endel som skillet seg litt ut. Ungen ville *ikke* skilt seg ut fordi vi er litt eldre. Kanskje i bygde-Norge, men ikke i bydelen her. Anonymkode: 6a5f7...5c0 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #73 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har selv erfaring med å ha "gamle" foreldre og har derfor kanskje peiling, selv om jeg velger å ikke ha barn. Og jobber som lærer og ser stadig hvordan noen barn gremmes over sine godt voksne foreldre. Anonymkode: 9ae8a...1b3 Barn gremmes over foreldre for mange ting, ikke bare alder. Det kan være fordi mamma og pappa ikke har bra nok hus, ikke fint nok hus, de bruker teite klær, de snakker rart...lista er uendelig lang. Anonymkode: b75c2...541 4
Gjest Fnuggolina Skrevet 15. mai 2021 #74 Skrevet 15. mai 2021 Rotemor skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle hun ikke få tillate seg betenkningstid? Hun er en normalt oppegående frisk person uten noen sosiale eller helsemessige årsaker til å vurdere abort. Da gjør man som alle andre oppegående folk: A) bruker prevensjon B) tar abort innen rimelig tid C) eventuelt vurderer senabort om man skulle oppleve tragedien det jo er å oppdage alvorlig sykdom/avvik
Rotemor Skrevet 15. mai 2021 #75 Skrevet 15. mai 2021 Fnuggolina skrev (14 minutter siden): Hun er en normalt oppegående frisk person uten noen sosiale eller helsemessige årsaker til å vurdere abort. Da gjør man som alle andre oppegående folk: A) bruker prevensjon B) tar abort innen rimelig tid C) eventuelt vurderer senabort om man skulle oppleve tragedien det jo er å oppdage alvorlig sykdom/avvik Din moralisme er ikke universell, nei. 1
tirben Skrevet 15. mai 2021 #76 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har selv erfaring med å ha "gamle" foreldre og har derfor kanskje peiling, selv om jeg velger å ikke ha barn. Og jobber som lærer og ser stadig hvordan noen barn gremmes over sine godt voksne foreldre. Anonymkode: 9ae8a...1b3 Jeg er også lærer, og har heldigvis aldri opplevd at barn blir mobbet pga alderen til foreldrene, eller at de har foreldre med samme kjønn e.l. Vi legger stor vekt på nulltoleranse for mobbing, så kanskje skolen deres skal begynne med det? 12
Gjest Fnuggolina Skrevet 15. mai 2021 #77 Skrevet 15. mai 2021 Rotemor skrev (1 minutt siden): Din moralisme er ikke universell, nei. Nei, men nå har vi fortsatt nemder da. Så på et vis så er den det.
Mt3 Skrevet 15. mai 2021 #78 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syns du, av hensyn til barnet, er for gammel til å bli mor. Det kommer til å føle på ubehageligheter pga alderen din og muligens også bli mobbet fordi du er så gammel. Velger du å bære frem barnet, så vil det utelukkende være en egoistisk avgjørelse. Anonymkode: 9ae8a...1b3 Tull Svært sjelden barn bryr seg med alder på foreldrene til venner. Kan jo heller være positivt fordi de foreldrene gjerne har en romsligere økonomi, og dermed kan kjøpe den kule sykkelen, ha flott bosted, fet bil, en båt som kan dra de på tube/vannski, hytte.... Så gratulerer til TS, skjønner så klart at det kan være ett sjokk når en har slitt med å bli gravid tidligere. At en sliter med infertilitet kan være stress og livsstilrelatert, og når en har kommet opp i 40åra begynner jo mange å trene, gå turer, blitt mer trygg på seg selv både privat og på jobb, landet litt rett å slett. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #79 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan er det engang mulig? Er 7 uker på vei, så ikke noe å slappe av med ennå, men trodde ikke engang det var mulig å bli gravid i min alder. Anonymkode: 6a5f7...5c0 Hvordan er det mulig å være 45 og ikke forstå at man kan bli gravid? Anonymkode: 1593d...ccb 2
Marye Skrevet 15. mai 2021 #80 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan er det engang mulig? Er 7 uker på vei, så ikke noe å slappe av med ennå, men trodde ikke engang det var mulig å bli gravid i min alder. Anonymkode: 6a5f7...5c0 Kusina mi og tanta mi fikk barn da de var 45 og 46:) 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå