AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #41 Skrevet 15. mai 2021 Det må være forferdelig å høre 😱 Nå må du bare be han være konkret og komme med eksempler. Blir han svar skyldig, så er han bare en drittsekk som prøver å dra deg ned. Anonymkode: cf752...091 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #42 Skrevet 15. mai 2021 Kan dere ha kommet inn i en ond sirkel? Du skriver at dere har lite sex. Kvinner fungerer ofte sånn at de må føle seg anerkjent og sett for å ha sex, mens mannen må ha sex for å kunne føle seg anerkjent og sett. Anonymkode: 9a60c...7bf 11
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #43 Skrevet 15. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan dere ha kommet inn i en ond sirkel? Du skriver at dere har lite sex. Kvinner fungerer ofte sånn at de må føle seg anerkjent og sett for å ha sex, mens mannen må ha sex for å kunne føle seg anerkjent og sett. Anonymkode: 9a60c...7bf Da er vel løsningen ganske enkel da for mannen, han får anerkjenne sin kvinne så får han det han vil. Anonymkode: de7e2...21f 5
Tiuren Skrevet 15. mai 2021 #44 Skrevet 15. mai 2021 29 minutter siden, ABM said: Jo lykke til...som jeg ser det har TS null selvinnsikt..og mannen klarer ikke bestemme seg om hvorvidt han skal stikke eller henge seg i garasjen..har sett akkurat denne forstillingen før. 15 minutter siden, loveli said: Unnskyld at jeg ler, men... spot on! For å være seriøs: Jeg tror dessverre at mange mannfolk føler det akkurat sånn, men de hverken stikker eller henger seg. Hva kan årsaken være? De bare... eksisterer i samme møkka år ut og år inn... Ja, det er så spott on som det kan bli, direkte tragikomisk og helt tragisk. Det å kaste bort livet sitt på et menneske som forakter en, i en slags misforstått lojalitet. Har sett det så mange ganger. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #45 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har han rett i det han sier da? Eller handler "kritikken" og "hakkingen" om at du forsøker å hindre ham i å oppføre seg stygt mot deg? Jeg synes forholdet deres høres veldig skjevt ut siden du har alt ansvar for barn og hjem og han tar seg av alt det praktiske. Det høres mer ut som at han ikke anerkjenner deg, egentlig.... Jeg opplevde at min eks sa det samme i parterapi. Saken var jo at han var psykisk voldelig og min "hakking" og "kritikk" besto i å prøve å få ham til å slutte å være stygg mot meg, utnytte meg, true meg og krenke meg. Han ville ha alt på sin måte, ellers følte han seg ikke sett og anerkjent. Det eneste jeg bestemte i det forholdet var egentlig hvilken film vi skulle se eller hvor søndagsturen vår gikk. Ellers var absolutt alt på hans premisser og jeg ble fullstendig overkjørt og utnyttet. Han gjorde akkurat som han ville, men hvis jeg prøvde på det samme, ble han rasende og beskyldte meg for å være hensynsløs og egoistisk. Han satte helt andre regler for seg selv enn for meg. Beskyldningene i parterapien var bare nok et forsøk på å kontrollere og krenke meg. Så da lurer jeg på, hvordan er din mann, Ts? Er han ellers god mot deg? Gjelder de samme reglene for deg som for han? Lytter han til deg? Kan du komme til ham med problemer vi forholdet og bli møtt på en god måte? Kan han komme til deg? Anonymkode: 9a60c...7bf Dette er noe av det jeg tenkte på også. Hvis TS er så ille at hun er et mareritt å leve med, hva er da poenget med parterapi? Å få høre at man hakker kan man gjøre noe med. At man er et mareritt å leve med er ikke konstruktivt i det hele tatt. Anonymkode: bb34b...96d 5
I Grosny Skrevet 15. mai 2021 #46 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at dette handler om dårlige partnere, om de så er kvinner eller menn. Jeg føler ofte det likedan som mannen til TS. Men jeg er kvinne. Jeg er lei av å ta meg av barn, hus, oppussing, matlaging.. Ja, alt bortsett fra større opppussingsarbeider. Min mann unnskylder totalt fravær av deltakelse på det daglige fordi han pusser opp innimellom.. Jeg føler meg sviktet. Han roser seg selv opp i skyene pga byggverket sitt, men han ser ikke det daglige slitet jeg har.. Prater jeg om det så tar han evt en dag med barna, men han har fortsatt ikke gjort noe husarbeid eller lagd middag på flere år. Hadde jeg visst at han var slik så hadde jeg ikke fått barn eller giftet meg med ham. TS. Ta til deg kritikken og skap en forandring. Anonymkode: 388a5...0d4 Dårlige partnere er ikke det rette ordet. Det er relasjonen og samhandlingen som er dårlig. Om det ikke hadde vært for barna så hadde det enkleste helt klart vært å bytte ut hverandre. Muligheten for å oppnå bedre samhandling med en annen person er sannsynligvis bedre enn å få til et forhold som har sklidd så skjevt ut. TS og gubben kan bli helt fantastiske partnere med sin neste. Jeg tror ikke gubben er flink nok til å sette grenser for TS. Den hakkingen skulle han ha stoppet for 14 år siden. Hakking er noe som ofte utvikler seg og hakker i stykker forhold. Hvert eneste lille hakk er en spiker i kista, og blir det for mange spikre så blir den kista fryktelig tung. Når han finner ny dame så har han lært. Da vil han sette grenser, og ting vil ikke skli ut og ødelegge. Jeg tror TS har hakket med god grunn, men god grunn er ikke god nok grunn, siden skadene blir for store. 7
I Grosny Skrevet 15. mai 2021 #47 Skrevet 15. mai 2021 Tiuren skrev (2 minutter siden): Ja, det er så spott on som det kan bli, direkte tragikomisk og helt tragisk. Det å kaste bort livet sitt på et menneske som forakter en, i en slags misforstått lojalitet. Har sett det så mange ganger. Hvis det er forakt, så er det bare en ting å gjøre, da må man skilles fort. Jeg kan mistenke at TS ikke respekterer gubben sin godt nok, og det er jo ikke forakt, men fortsatt veldig skadelig og ikke til å leve med på sikt. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #48 Skrevet 15. mai 2021 Jeg er på ts sin side. Hvis mannen har hatt det så jævlig sammen med henne, hvorfor har han ikke sagt fra før? Hvorfor har han ikke skilt seg? Fordi han er en pyse? Fordi han velger komfortsonen? Søstera mi, for eksempel. Hun er "vanskelig" og "kontrollerende" hvis du hører på mannen hennes. Det han IKKE forteller er at hun er kontrollerende fordi han har vært utro. Anonymkode: 32392...ed7 22
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #49 Skrevet 15. mai 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Høres ut som du er et typisk kvinnfolk som hakker på mannen din og ting aldri er bra nok. Finnes altfor mange sånne kvinner. Anonymkode: d81e7...e85 Jepp. Kanskje den fremste grunnen til at dagens menn heller vil praktisere tøm og røm enn å bli stuck i et familieliv. Anonymkode: c61a0...520 2
Gjest ABM Skrevet 15. mai 2021 #50 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er på ts sin side. Hvis mannen har hatt det så jævlig sammen med henne, hvorfor har han ikke sagt fra før? Hvorfor har han ikke skilt seg? Fordi han er en pyse? Fordi han velger komfortsonen? Søstera mi, for eksempel. Hun er "vanskelig" og "kontrollerende" hvis du hører på mannen hennes. Det han IKKE forteller er at hun er kontrollerende fordi han har vært utro. Anonymkode: 32392...ed7 Hmm:) hadde faktikt byttet kona mot Ts jeg, TS hadde jeg gitt foten i ræva på 1 sekund, kona er syk så jeg har ikke hjerte til å sparke henne
PM75 Skrevet 15. mai 2021 #51 Skrevet 15. mai 2021 Jeg skjønner godt at det var vanskelig å høre. Og det han sa var ikke akkurat konstruktivt. Men hvis dere i terapien klarer å komme til bunns i hva det faktisk dreier seg om og hva som kan endres i forholdet, så kanskje det kan reddes. Og da må dere begge faktisk være ærlige om både dårlige og gode sider hos hverandre og hos dere selv, og se forbi det fiendebildet dere har skapt av hverandre hvor dere bare legger merke til det som er negativt. 4
Gjest Alterego666 Skrevet 15. mai 2021 #52 Skrevet 15. mai 2021 Du ville ha parterapi, du har fått parterapi. Velbekomme.
Gjest ABM Skrevet 15. mai 2021 #53 Skrevet 15. mai 2021 Alterego666 skrev (4 minutter siden): Du ville ha parterapi, du har fått parterapi. Velbekomme. Godt sagt!:)
lillevill Skrevet 15. mai 2021 #54 Skrevet 15. mai 2021 Katta må ut av sekken. Når man ser problemet slik som det er, og med fullstendig ærlighet så er det lettere å se hvor man går derifra og videre. Alle mennesker trenger å bli sett, respektert, satt pris på. Støtte omsorg og godhet. Også en mann. En mann har like mye følelser. Man trenger små positive kommentarer i hverdagen. Å leve med kritikk, sure miner, lite nærhet går på psyken løs. Det er ødeleggende. Og i årevis..tenk deg det. Dere trenger å ha det bra. Hvordan kan du snu på det TS? Hvordan starte å sette pris på hverandre, smile til hverandre, gi klemmer, godhet, nærhet. 8
sicario Skrevet 15. mai 2021 #55 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er sjokkert. Ikke visste jeg at det var så ille. Høres ikke dette ut som en mann som har bare samlet opp dritt og så plutselig sprekker alt ut? Syns det var skikkelig stygge ting å si...? Anonymkode: c7b03...862 Dessverre ikke utypisk mange menn. Man kommuniserer dårlig og ofte kommer all dritten på en gang. Da kan partner få det som en kanonkule rett i ansiktet. det kan også sprekke i helt andre sammenhenger når begeret er fullt. En liten kommentar fra kvinnen, som vanligvis ikke ville betydd stort, kan utløse en kanonade av oppsamlet frustrasjon og sinne og på denne måten komme fullstendig ut av kontekst. dessverre er kjent fenomen. 4
sicario Skrevet 15. mai 2021 #56 Skrevet 15. mai 2021 bundaberg skrev (14 timer siden): Forholdet deres er dødt. Gjør det slutt og move on. Nei det trenger det absolutt ikke å være. 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #57 Skrevet 15. mai 2021 lillevill skrev (38 minutter siden): Katta må ut av sekken. Når man ser problemet slik som det er, og med fullstendig ærlighet så er det lettere å se hvor man går derifra og videre. Alle mennesker trenger å bli sett, respektert, satt pris på. Støtte omsorg og godhet. Også en mann. En mann har like mye følelser. Man trenger små positive kommentarer i hverdagen. Å leve med kritikk, sure miner, lite nærhet går på psyken løs. Det er ødeleggende. Og i årevis..tenk deg det. Dere trenger å ha det bra. Hvordan kan du snu på det TS? Hvordan starte å sette pris på hverandre, smile til hverandre, gi klemmer, godhet, nærhet. Det går jo begge veier! Gir mannen til ts positive kommentarer, hjelper med husarbeid, kjøper henne blomster, sier at hun er vakker...? Anonymkode: 32392...ed7 8
Tiuren Skrevet 15. mai 2021 #58 Skrevet 15. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det går jo begge veier! Gir mannen til ts positive kommentarer, hjelper med husarbeid, kjøper henne blomster, sier at hun er vakker...? Anonymkode: 32392...ed7 Jeg ville ALDRI hjulpet til med husarbeid, det var en veldig 50talls innstilling til familien. Men det virker som endel damer fortsatt lever på 50 tallet, men ikke tillater mannen å gjøre det. Jeg ville blitt forbanna om min partner sa jeg hjalp til, har jeg en eller annen form for sykdom som gjør at jeg ikke kan omtales som en likeverdig person i huslige gjøremål? Men jeg kunne vært bedre på blomster (siden det tilfeldigvis er det hun liker), men hva er damens ekvivalent til å kjøpe blomster? Hva skal hun gjøre? 7
AllahBallah Skrevet 15. mai 2021 #59 Skrevet 15. mai 2021 Nei dette var moro lesing, håper TS snart svarer i tråden 😀 1
Hansehan Skrevet 15. mai 2021 #60 Skrevet 15. mai 2021 Tiuren skrev (38 minutter siden): Jeg ville ALDRI hjulpet til med husarbeid, det var en veldig 50talls innstilling til familien. Men det virker som endel damer fortsatt lever på 50 tallet, men ikke tillater mannen å gjøre det. Jeg ville blitt forbanna om min partner sa jeg hjalp til, har jeg en eller annen form for sykdom som gjør at jeg ikke kan omtales som en likeverdig person i huslige gjøremål? Men jeg kunne vært bedre på blomster (siden det tilfeldigvis er det hun liker), men hva er damens ekvivalent til å kjøpe blomster? Hva skal hun gjøre? Amen! Jeg hjelper ikke til, jeg tar min del av ansvaret. Det beste kona gjør for meg er å måke bilplass på vinteren hvis jeg kommer hjem fra jobb etter henne. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå