Gjest Violetta Skrevet 4. september 2005 #1 Skrevet 4. september 2005 Jeg sitter altså her og er nyinnflyttet i en leilighet, med vaskemaskin som står på stuen fordi jeg ikke klarer å sette den inn på badet alene. Og er alt for stolt til å be om hjelp... Har også en seng som skal monteres, det trenger jeg også hjelp til. Men det er det med å spørre om hjelp til slikt, det er der jeg sliter. Jeg misliker så sterkt å be om hjelp, skal helst gjøre det selv... Hva gjør dere, og hvem spør dere når dere trenger hjelp? (Har selvfølgelig flere jeg kan spørre, men gjør jeg det? Eh... )
Chiquita Skrevet 4. september 2005 #2 Skrevet 4. september 2005 Har du ikke noen venninner som kan hjelpe med å bære? Eller kjærestene til venninner? Nabo? Slekt?
Gjest Violetta Skrevet 4. september 2005 #3 Skrevet 4. september 2005 Har du ikke noen venninner som kan hjelpe med å bære? Eller kjærestene til venninner? Nabo? Slekt? ← Jo jeg har da det. Kunne til og med spurt husverten om hjelp, men har gått og gruet meg i to dager nå. Spark meg bak vil du, så jeg får spurt i morgen?
Gjest z Skrevet 4. september 2005 #4 Skrevet 4. september 2005 Du har prøvd ordentlig selv, eller? Hvis jeg trenger hjelp spør jeg en kompis, som regel. Eller faren min. Han kan alt, vet alt, gjør aldri en feil - i følge meg, fremdeles.
tobo Skrevet 4. september 2005 #5 Skrevet 4. september 2005 Her er jeg veldig som deg. Med vaskemaskinen lirket jeg et håndkle under og dro den bortover gulvet frem til dørstokken inn til badet. Der sto den frem til helgen. Da hadde jeg middagsgjester (litt sleipt), og når de var gått så var vaskemaskinen på plass.
Chiquita Skrevet 4. september 2005 #6 Skrevet 4. september 2005 *sparker hardt* Det erjo bare å spørre - det verste svaret du kan få er jo bare nei... Men jeg tviler på at de ikke vil hjelpe deg - man hjelper da vel en dame i nød
Nella Skrevet 4. september 2005 #7 Skrevet 4. september 2005 Da jeg var aleine og skulle fikse sånne ting spurte jeg om hjelp og ba inn til litt pizza og øl (enkelt når alt står på hodet), eller fikse litt annet kos og god drikke. Da er det ikke så ille å få hjelp syns jeg for da blir det liksom å gi litt tilbake og en trivelig kveld blir det også
Gjest Violetta Skrevet 4. september 2005 #9 Skrevet 4. september 2005 Jeg har skubbet rundt på vaskemaskinen på gulvet her noen ganger ja, men over dørterskelen vil den ikke, uansett hvor mye jeg truer og ber. Klart noen hjelper meg. Er temmelig sikker på det koster meg mer å spørre enn det koster dem å hjelpe. Auuu! Skal gjøre det. I morgen.
LilleBille Skrevet 4. september 2005 #10 Skrevet 4. september 2005 Skjønner det veldig godt jeg også - men det er dog lettere å spørre familie (søster/svoger etc) - enn venner synes nå jeg. Men vi er hvertfall flere venninner som hjelper hverandre når det trengs - og disse er det ikke vanskelig å spørre - heldigvis. (har jo diskutert om vi skulle hatt en mann på deling så vi alltid hadde en for hånden til de tunge jobbene .. men foreløpig blir det med tanken)
Gjest Violetta Skrevet 4. september 2005 #11 Skrevet 4. september 2005 Skjønner det veldig godt jeg også - men det er dog lettere å spørre familie (søster/svoger etc) - enn venner synes nå jeg. Men vi er hvertfall flere venninner som hjelper hverandre når det trengs - og disse er det ikke vanskelig å spørre - heldigvis. (har jo diskutert om vi skulle hatt en mann på deling så vi alltid hadde en for hånden til de tunge jobbene .. men foreløpig blir det med tanken) ← Usj, mine venninner er så kjipe at de har menner alle sammen, så da må jeg ha en helt for meg selv. Og eh... ja hva var det jeg skulle si igjen. Jeg leter enda, men han må kunne brukes til annet enn flytting av vaskemaskiner.
Tusenfryd Skrevet 5. september 2005 #12 Skrevet 5. september 2005 Har alltid hatt to brødre og en far jeg kan spørre. Og er IKKE for stolt til å be om hjelp. Klart jeg får til mye selv, men hvorfor kan man ikke hjelpe hverandre da?
Gjest Violetta Skrevet 7. september 2005 #13 Skrevet 7. september 2005 Ville bare si at jeg fikk spurt etter hjelp til slutt, og tingene kom på plass. Deilig! Og takk til Chiguita som sparket meg, ikke sikkert jeg hadde klart det uten...
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #14 Skrevet 7. september 2005 Jeg er stort sett ikke for stolt til å be om hjelp, jeg gjør det ihvertfall stadig vekk. Jeg kan slite mye med hendene og liker jo å klare meg selv, men noen ganger må jeg bite i det sure eplet... Verre er det på bensinstasjoner o.l., når jeg evt må spørre fremmede... Jeg har prestert å reise istedenfor å be om hjelp til å åpne tanken jeg...
Usikker Skrevet 7. september 2005 #15 Skrevet 7. september 2005 Ha'kke noe med stolthet å gjøre at jeg ikke spør om hjelp............ jeg "tør ikke" - er redd for å bry andre. *fanken*
Gjest Violetta Skrevet 7. september 2005 #16 Skrevet 7. september 2005 Ha'kke noe med stolthet å gjøre at jeg ikke spør om hjelp............ jeg "tør ikke" - er redd for å bry andre. *fanken* ← For meg er det vel også egentlig en kombinasjon. Jeg har f.eks. hatt et glass med rødbeter som jeg ikke fikk åpnet. Det sto i kjøleskapet et helt år, før jeg kastet det... Kunne bare gått til naboen ved siden av, men gjorde det altså ikke. Det er jo et av de meste ekstreme tilfellene da...
Gjest GreenSky Skrevet 7. september 2005 #17 Skrevet 7. september 2005 Jeg hadde også det problemet da jeg flyttet inn i leiligheten for noen måneder siden. Men siden jeg er sykemeldt, måtte jeg bare be om hjelp. Men det fine var, at folk tilbydde seg (opptil flere ganger) og hjelpe meg, så jeg slapp å spørre. Bit stoltheten i deg, og be om hjelp. De fleste synes det er fint å hjelpe til.
Arkana Skrevet 7. september 2005 #18 Skrevet 7. september 2005 Venninner? Jeg har hjulpet venninner med å flytte, montere senger og slikt. Klart man hjelper vennene sine. Det er bare å spørre.
Gjest Fhv singel Skrevet 8. september 2005 #19 Skrevet 8. september 2005 eg har f.eks. hatt et glass med rødbeter som jeg ikke fikk åpnet. Det sto i kjøleskapet et helt år, før jeg kastet det... Jeg kjøpte meg en sånn "lokk-åpner" som gamle damer bruker... Heller det enn å gå til naboen med gjenstridige glass! (PS: Har fått mann nå, så om du gir meg adressen kan jeg sende åpneren til deg den ligger ubrukt i skuffa)
Gjest Violetta Skrevet 8. september 2005 #20 Skrevet 8. september 2005 Jeg kjøpte meg en sånn "lokk-åpner" som gamle damer bruker... Heller det enn å gå til naboen med gjenstridige glass! (PS: Har fått mann nå, så om du gir meg adressen kan jeg sende åpneren til deg den ligger ubrukt i skuffa) ← Det er jo egentlig bare til å stikke en gaffel eller kniv under kanten på lokket og bryte vakuumet. Vet jeg nå. Hadde jeg visst det da hadde jeg fått brukt rødbetene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå