AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Jeg er etnisk norsk og lurer på et par ting som jeg håper dere norske muslimer kan svare på. De eneste norske muslimene jeg kjenner tar ramadan veldig med ro, ingen av dem faster men de gir penger til fattige og prøver å være et ekstra godt menneske og sånne ting. Når de forteller om id virker det som at de egentlig feirer det på nesten samme måte som de feirer jul (de ber, spiser tradisjonsmat fra hjemlandet, er sammen med familien, gir gaver), og jeg lurer litt på om det egentlig er noe særlig forskjell for dem på jul og id, men jeg tør ikke spørre for jeg føler det er litt på kanten av hva som er "lov" å spørre om. Håper ingen her blir sure for at jeg spør, er ikke meningen å være frekk eller noe sånt, jeg er bare nysgjerrig. Er julefeiring og id-feiring egentlig ganske likt for de fleste norske muslimer, eller feirer dere det veldig forskjellig? Er det litt kjedelig å ha to sånne feiring hvert år, eller gleder dere dere like mye til id og jul? Anonymkode: 95724...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå