Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Noen her som har hatt vaginal fødsel med nr.2 og ks med nr.1? 

Hadde katastrofesnitt med første etter en lang fødsel da det sto om livet til babyen. Hadde 10 cm åpning i det det ble ks.

Legene på sykehuset sa at jeg skulle være glad for å ha nesten fullført hele fødselen med 10 cm åpning for da blir det enklere neste gang. Er redd for at det blir keisersnitt neste gang også, ønsker å føde vaginalt hvis det er mulig. Noen som har noen gode opplevelser å dele?

Anonymkode: 0181a...b95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange kjendiser som har født vaginalt etter at 1. fødsel ble ks.  Har aldri hørt at de har klaget!

Anonymkode: ca87c...82d

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært en del tråder om det tidligere hvis du orker bla litt, men det er ihvertfall vanlig, og de fleste har en veldig fin opplevelse med det :) Lykke til ihvertfall! 

Anonymkode: baed8...40f

AnonymBruker
Skrevet

Naboen min fødte nr.2 vaginalt etter at første ble ks pga. langvarig fødsel. Nr.2 ble igangsatt pga. stor unge (sv.dia og første ungen var også stor), men det gikk veldig fint og fødselsopplevelsen ble god 😊

Anonymkode: 3d255...0f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde akutt KS i første svangerskapet. Vannet gikk i starten av uke 32 og man forsøkte å stanse fødselen. Fikk 36t med lungemodningssprøyter for twinsa mens jeg fikk riestoppende medisiner før riene ble så kraftige at det ble KS.

Nr 2 fødte jeg vaginalt 2,3 år senere. Det var en god opplevelse, jeg ble kalt "halvannengangs fødende " av jm, jeg hadde vært gjennom modningen og kom vel til 7cm åpning før jeg ble trillet inn på operasjonsstua.  

Anonymkode: 3b5ad...202

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde planlagt ks første gang og håper det blir det denne gangen også.

Anonymkode: d14bb...44a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...