Gå til innhold

Pakistansk mango

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at denne skal være så fantastisk god, og har fått med meg at den er gul på fargen.

I dag var jeg innom en "innvandrerbutikk" et kjapt ærend, og da låg det noen gule mango ved kassen som jeg impulsivt kjøpte i den tro at det var pakistansk mango.

Men de smaker nesten ingenting. De er myke og modne, og jeg hadde forventet mye mer sødme.

Nå har jeg googlet litt, og det ser ut til at pakistansk mango ikke kommer før uti juni... Stemmer dette? Bør jeg gi det en sjanse til? Og er det noen som har en anelse om hvilken mango jeg kan ha kjøpt i dag? 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Pakistansk mango er i en helt egen klasse, men den er jo grisedyr da.....

Anonymkode: 2f8c5...2ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bingo Bongo skrev (12 timer siden):

Jeg har hørt at denne skal være så fantastisk god, og har fått med meg at den er gul på fargen.

I dag var jeg innom en "innvandrerbutikk" et kjapt ærend, og da låg det noen gule mango ved kassen som jeg impulsivt kjøpte i den tro at det var pakistansk mango.

Men de smaker nesten ingenting. De er myke og modne, og jeg hadde forventet mye mer sødme.

Nå har jeg googlet litt, og det ser ut til at pakistansk mango ikke kommer før uti juni... Stemmer dette? Bør jeg gi det en sjanse til? Og er det noen som har en anelse om hvilken mango jeg kan ha kjøpt i dag? 🤷‍♀️

Du har nok kjøpt indisk og den er ikke så god

Anonymkode: 3bcc7...d38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vet det sikkert, men i tilfelle du ikke visste det. Pakistansk mango er modnet på trærne og flydd inn til Norge. Det meste av annen mango er modnet under frakt på båt. Det er det som fører til smaksforskjellen og prisforskjellen. 

Synes du bør gi pakistansk mango en sjanse. Enig i at det er dyrt, men verdt å smake. Så kan man heller slutte å kjøpe pakistansk mango om man ikke synes smaken er verdt prisen. 

Anonymkode: 13c06...4da

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...