AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Har blitt invitert på hyttetur med 3 venninner en helg jeg jobber i juni. Kunne vært veldig kjekt men er ikke kjempegira på å bytte helg for denne hytteturen. Sa jeg skulle prøve å bytte, har spurt en men vet ikke helt hva jeg skal svare. Anonymkode: 1de88...eb2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Svar at du blir med hvis du får byttet vakt? Hvorfor skulle du svare noe annet? Anonymkode: 762b1...5f2 12
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har blitt invitert på hyttetur med 3 venninner en helg jeg jobber i juni. Kunne vært veldig kjekt men er ikke kjempegira på å bytte helg for denne hytteturen. Sa jeg skulle prøve å bytte, har spurt en men vet ikke helt hva jeg skal svare. Anonymkode: 1de88...eb2 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svar at du blir med hvis du får byttet vakt? Hvorfor skulle du svare noe annet? Anonymkode: 762b1...5f2 Svarte det og at jeg hadde prøvd å byttet med en som er sant. Hun sa kan du ikke spør flere? Men saken er at jeg ikke er kjempegira på å bytte jobbe helg. Anonymkode: 1de88...eb2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svarte det og at jeg hadde prøvd å byttet med en som er sant. Hun sa kan du ikke spør flere? Men saken er at jeg ikke er kjempegira på å bytte jobbe helg. Anonymkode: 1de88...eb2 Bare si at du dessverre ikke fikk byttet, da? Eventuelt vær ærlig og si at du ikke er kjempegira på å bytte jobbhelg. Anonymkode: 7cb7a...a92 10
powerpuffen Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 Da bytter du ikke jobbhelg og sier at du ikke fikk byttet. Problem løst. 5
Tripptrapp1 Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 Den klassiske løsningen er vel å si at man ikke fikk byttet, selv om man egentlig ikke har prøvd (så hardt). Forøvrig er det juni og ferietid, og for en del arbeidsplasser betyr det mindre muligheter til å sjonglere med vakter. 3
Ullvott Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 Si at du har spurt flere, men at det ser ut til å bli vanskelig å få byttet den helga. Videre sier du at du blir med dersom noen av de du har spurt skulle ombestemme seg om bytting, men at du ikke vet det før det nærmer seg. Deretter gjør du ingen ting. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 Hun sa prøv litt til vennen😊. Skjønne jo de vil ha meg med og kjekt å bli spurt🙂 Anonymkode: 1de88...eb2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 Ullvott skrev (5 minutter siden): Si at du har spurt flere, men at det ser ut til å bli vanskelig å få byttet den helga. Videre sier du at du blir med dersom noen av de du har spurt skulle ombestemme seg om bytting, men at du ikke vet det før det nærmer seg. Deretter gjør du ingen ting. Skreiv at mange har tatt tidlig ferie. Blir med hvis noen sier ja. Anonymkode: 1de88...eb2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #10 Skrevet 15. mai 2021 Er jo bare å si at du ikke fikk byttet, midt i feriestarten er jo ikke det så merkelig. Jeg er for øvrig en av de som ofte forsøke alt for å få byttet slike helger fordi jeg så gjerne ville være med, men det gikk nesten aldri. Til slutt ble jeg ikke lenger invitert fordi jeg aldri kunne, og var så mye borte på jobb at jeg ikke lenger var et naturlig medlem av gjengen. Hadde ikke sett den komme, enda et resultat av turnuslivets gleder. Anonymkode: bcae1...b07
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #11 Skrevet 15. mai 2021 Men seriøst, du skulle da ha sagt at det er jobb helg og at du er ikke så interessert i å styre med å bytte vakt. Men at du blir med om dere nestegang kan finne en helg som passer deg også. Eller noe i den duren. Altså, hvorfor juge om sånt? Har selv venninner jeg som har måtte avstå på grunn av jobben, jeg på grunn av at jeg har barna. Vi prøver å finne datoer som passer alle, men ikke alltid det går. Å seg er helt ok å ikke bytte vakt eller bort barna. Det er sa en ærlig sak Anonymkode: 918d1...3e2 1
Nuttery Skrevet 15. mai 2021 #12 Skrevet 15. mai 2021 Noen ganger sier jeg at jeg skal forsøke å bytte vakt, selv om jeg i realiteten ikke prøver. Det er mye styr å bytte vakt, og det gjør gjerne at jeg må jobbe 6-7dager en annen uke for å "gjøre opp" for meg. I tillegg må noen kolleger gjøre det samme for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #13 Skrevet 15. mai 2021 Hvor gammel er du? Lær deg å svar for deg, stå opp for deg selv. Si hva du mener, ikke lær deg å lyve. Løgner er noe herk. Anonymkode: d3026...c3f 1
solmåneogstjerner Skrevet 15. mai 2021 #14 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er du? Lær deg å svar for deg, stå opp for deg selv. Si hva du mener, ikke lær deg å lyve. Løgner er noe herk. Anonymkode: d3026...c3f Tja. Jeg ville heller si til ts at hun må lære seg å ikke utbrodere alt i detaljer til vennene sine. Da finnes det alltid noen som kommer med diverse 'lure' løsninger. Snakker ikke bare om akkurat denne saken. Det beste er om du svarer noe sånt som 'jeg skal prøve å få byttet', heller enn 'jeg spurte Anne og Berit'. Da blir jo bare svaret at du må spørre flere. Det kommer nok mange situasjoner senere hvor man ikke bør eller ønsker være dønn ærlig. At man ikke har lyst til å legge ut om alt, men likevel vil beholde vennene. Og vennene må lære seg og ikke grave og mase. 1
Daria Skrevet 15. mai 2021 #15 Skrevet 15. mai 2021 Det passer dessverre ikke, jeg må jobbe. Blir gjerne med en annen gang, Hvorfor må man gjøre ting så komplisert? 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #16 Skrevet 15. mai 2021 Daria skrev (1 time siden): Det passer dessverre ikke, jeg må jobbe. Blir gjerne med en annen gang, Hvorfor må man gjøre ting så komplisert? Nettopp! 😊 Vi kvinner er så dårlige på å si nei til ting. Anonymkode: d3026...c3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå