Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Som tittelen sier: babyen min er 8 uker, og har nylig byttet til Nan Sensilac da han ble treig i magen på Hipp. I tillegg virket han aldri mett og fornøyd på Hipp. Men nå er avføringen mye mer rennende, og veldig slimete. Hva kan det være tegn på? Jeg har prøvd å google, men finner bare svar ang slim og morsmelk 🙈

Han er ellers ganske surklete i hals og nese, hoster og brekker seg, og har mest sannsynlig stille refluks (gulper og svelger det igjen). Vi er henvist til barnelege for refluksen, men får ikke time før 1,5 måned, så jeg henvender meg til KG nå for å finne ut hva dette kan dreie seg om 🤔 melkeproteinallergi?

Anonymkode: 5e828...8bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Melkeallergi

Anonymkode: 6f141...403

AnonymBruker
Skrevet

Ja.. Andre med erfaring? 😅

AnonymBruker
Skrevet

Refluks og melkeallergi er hånd i hånd. Leger kan ikke gjøre noe med refluks på så små (medisin anbefales ikke), så prøv melkefri MME først og fremst.

Anonymkode: 034b1...94c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Refluks og melkeallergi er hånd i hånd. Leger kan ikke gjøre noe med refluks på så små (medisin anbefales ikke), så prøv melkefri MME først og fremst.

Skal man bare prøve ut det uten å snakke med lege først? Hvilken type skal man isåfall starte med? Er jo veldig dyrt uten resept 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skal man bare prøve ut det uten å snakke med lege først? Hvilken type skal man isåfall starte med? Er jo veldig dyrt uten resept 😕

Vil du at barnet skal ha det bra eller vil du at det skal vente i 1,5 måned? Bare prøv en av de melkefrie, spar på kvitteringene, kan muligens få det refundert om du får blå resept senere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...