AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Jeg er som regel blid, glad og positiv. Er vel for så vidt fortsatt positiv, men i ukene opp mot høytider/merkedager merkes det ekstra å ha liten familie, eller kanskje det at vennene jeg har har veldig stor gjeng rundt seg. Nå er det 11 dager siden noen spurte meg om noe. Hvordan jeg har det, hvordan det går, om jeg/vi vil finne på noe, eller bare ønske meg en fin dag. Jeg er alenemamma på 9. året, jeg vet hvor viktig nettverk er. Så jeg prøver å huske folk sine greier å ønske de lykke til med alt fra intervju til tannlege til visning på huset. Har kjøpt meg en flaske god vin å kan kose meg med et halvt glass hver kveld. Har tilbudt meg å passe noen sine barn så det ikke føles så tomt i helgen. Mandagen kommer enten man vil eller ikke. Ja.. Sånn er det. Om det er flere der ute så vit at du ikke er alene. Og som med alt annet så går det nok over etterhvert. Anonymkode: 4afff...e21 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Ja, åssen går det med deg 😊? Anonymkode: d321f...8f8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 Ekstra vanskelig nå under koronaen. Når den løsner, delta på aktiviteter hvor dere treffer andre. Mange utlendinger i Norge som også er alene. De er ofte mer sosiale enn oss nordmenn og åpen for å bli kjent. Koselig du har et barn Anonymkode: ba039...d58
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, åssen går det med deg 😊? Anonymkode: d321f...8f8 Hehe. Jo, takk som spør 😅 Det går greit, gleder meg til litt bedre vær så vi kan prøve nye sup'en 👌 Hvordan går det med deg? Anonymkode: 4afff...e21
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ekstra vanskelig nå under koronaen. Når den løsner, delta på aktiviteter hvor dere treffer andre. Mange utlendinger i Norge som også er alene. De er ofte mer sosiale enn oss nordmenn og åpen for å bli kjent. Koselig du har et barn Anonymkode: ba039...d58 Er det som kan kalles over gjennomsnittet aktiv og involvert, spesielt i ulike arena gjennom barnet. Men er sikkert noe jeg ikke har vært innom som jeg kan prøve eller melde meg til. Er halvt norsk, og har bodd ulike steder i verden frem til barnet ble 3 år. Kan skrive under på at Norges er et av de kaldeste landene å bo i dessverre 😇 Anonymkode: 4afff...e21
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 Hva er sup'en? Joda, livet går sin vante gang. Er gift med en bonde, så han er det lite å se til i våronna. Lurt å be ungenes venner over på besøk 👍 Da blir det gjerne en hyggelig prat med foreldrene og. Har ikke så mye familie og venner selv, men passer på å prate litt ekstra med gode kollegaer innimellom. Anonymkode: d321f...8f8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 Ha en fin kveld, TS! Anonymkode: 324e5...a34
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er sup'en? Joda, livet går sin vante gang. Er gift med en bonde, så han er det lite å se til i våronna. Lurt å be ungenes venner over på besøk 👍 Da blir det gjerne en hyggelig prat med foreldrene og. Har ikke så mye familie og venner selv, men passer på å prate litt ekstra med gode kollegaer innimellom. Anonymkode: d321f...8f8 Det er "stand up padling" brett, enda en motesak 😉 men utrolig gøy, og det passer like fint til voksne som til barn. Vi liker å være ute, kjekt å kunne gjøre flere aktiviteter sammen nå når barnet er større. Du er gift med en bonde ja, ser for meg det er minimalt med fritid på dere sammen kanskje? Her jeg bor er det endelig fokus på landbrukspolitikken og fokus på bønders situasjon. Trives du på gård? Anonymkode: 4afff...e21
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 Hvor gammel er du og barnet ditt? Anonymkode: 51189...936
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvor gammel er du og barnet ditt? Anonymkode: 51189...936 Jeg er 36, barnet er 9 år 🙂 Anonymkode: 4afff...e21
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #11 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er "stand up padling" brett, enda en motesak 😉 men utrolig gøy, og det passer like fint til voksne som til barn. Vi liker å være ute, kjekt å kunne gjøre flere aktiviteter sammen nå når barnet er større. Du er gift med en bonde ja, ser for meg det er minimalt med fritid på dere sammen kanskje? Her jeg bor er det endelig fokus på landbrukspolitikken og fokus på bønders situasjon. Trives du på gård? Anonymkode: 4afff...e21 Jeg har bodd på gård hele livet, så det er det jeg er vant til 😊 Elsker friheten og naturen rundt, ikke fullt så glad i at det er ubegrensa med arbeidstimer for å få gjort en god nok jobb. Men sånn er det! Fra mars til oktober er jeg mest "alenemor" når mannen jobber ute fra tidlig morgen til sein kveld. Men dere som er så aktive ute finner sikkert noen flere å være sammen med framover! Forhåpentlig blir det pause fra koronaen snart nå, så det går an å omgås mer normalt. God helg til dere begge ❤ Anonymkode: d321f...8f8
Tatja Skrevet 15. mai 2021 #12 Skrevet 15. mai 2021 Skjønner ditt savn. Jeg er innflytter i ei lita bygd på Østlandet, bodd her i 15 år. Har ofte kjent på ensomheten, og at det er vanskelig å få nettverk. Fikk tips om å se i relasjoner jeg allerede har, for nye venner er vanskelig å finne. Så jeg inviterte naboen (gjennom flere år) på kaffe, det ble starten på et vennskap. Jobbet generelt med de bekjentskap jeg allerede hadde. Det tok tid, men det virket, og idag har jeg 3-4 venner i bygda mi. Setter stor pris på dem. Det blir kanskje aldri som mine barndomsvenner, men gode venner likevel. Virker som du har gjort mye bra, og du må ikke gi opp! Du er ung, og kan fortsatt bygge deg et nettverk. Se imidlertid i din nærhet først, er mitt råd, og vær gjerne åpen om din situasjon? Bor du i bygd eller by?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå