Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Minsten i huset her har plutselig fått en rosa tann. Den var ikke rosa tidligere på dagen - tok et bilde da vi var på tur før i dag hvor han smiler og da er tanna helt vanlig. Nå var den plutselig rosa. 

Han fikk en treplanke slått i munnen i barnehagen for 2-3 uker siden, som selvfølgelig var veldig vondt, men utover det så har det ikke skjedd noe. Har noen opplevd dette? Jeg skal ringe tannlegen på tirsdag, men det var bare veldig merkelig med en rosa tann, har aldri sett det før. 

Noen som har opplevd rosa tann før? Skifter den eventuelt mer farge, kan det komme fra det slaget? Han er 5 år og pusser tenner morgen og kveld, aldri hatt noe problemer med tennene før. 

Anonymkode: 70e63...66d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Minsten i huset her har plutselig fått en rosa tann. Den var ikke rosa tidligere på dagen - tok et bilde da vi var på tur før i dag hvor han smiler og da er tanna helt vanlig. Nå var den plutselig rosa. 

Han fikk en treplanke slått i munnen i barnehagen for 2-3 uker siden, som selvfølgelig var veldig vondt, men utover det så har det ikke skjedd noe. Har noen opplevd dette? Jeg skal ringe tannlegen på tirsdag, men det var bare veldig merkelig med en rosa tann, har aldri sett det før. 

Noen som har opplevd rosa tann før? Skifter den eventuelt mer farge, kan det komme fra det slaget? Han er 5 år og pusser tenner morgen og kveld, aldri hatt noe problemer med tennene før. 

Er ikke tannlege, men har skadet tennene mange ganger som liten. Det kan være den har begynt å blø innvendig, og da blir den etterhvert blå. Er det en melketann?

Anonymkode: f2859...564

AnonymBruker
Skrevet

Du ringer tannlegevakten i morgen!

Anonymkode: b3a4e...b6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke tannlege, men har skadet tennene mange ganger som liten. Det kan være den har begynt å blø innvendig, og da blir den etterhvert blå. Er det en melketann?

Ja det er heldigvis melketann, men det er fortanna. Stakkars liten om han får en blå fortann :( 

Skrevet (endret)

Kanskje det er en tann han er i ferd med å felle? Han er jo nær alderen da melketennene begynner å løsne. Kanskje blod inni tannen gjør den rosa å se på. Tynn emalje på små melketenner.

Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg så veldig med dette. Tannen faller ut snart uansett. Du kan jo alltids ringe en tannlege og høre om hvorfor en tann blir rosa, men jeg tror neppe det er noe farlig. Som sagt, tannen faller snart ut uansett...

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du ringer tannlegevakten i morgen!

Ja jeg burde det selvom det er en melketann? Jeg skulle nemlig gjerne ringt å forhørt meg nå, helst for en time siden 😅

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Kanskje det er en tann han er i ferd med å felle? Han er jo nær alderen da melketennene begynner å løsne. Kanskje blod inni tannen gjør den rosa å se på. Tynn emalje på små melketenner.

Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg så veldig med dette. Tannen faller ut snart uansett.

Nei den sitter bom fast, har kjent på den 2-3 ganger i kveld .. 😅

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg burde det selvom det er en melketann? Jeg skulle nemlig gjerne ringt å forhørt meg nå, helst for en time siden 😅

Ja, selvfølgelig bør du ringe! De er jo der for å svare på slike spørsmål!

AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt heldig om tanna faktisk dør, tenker jeg. (noe den visstnok gjør når den blir blå). Har i hvert fall fått beskjed at de hos voksne da kan feste seg ekstra godt i kjeven. :) Ring imorgen og hør, men dette haster ikke på dagen, altså. Får han blå tann kan de sikkert trekke den ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, selvfølgelig bør du ringe! De er jo der for å svare på slike spørsmål!

Ja da gjør jeg det. Takk for (strengt) svar! 🙌🏼

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke helt heldig om tanna faktisk dør, tenker jeg. (noe den visstnok gjør når den blir blå). Har i hvert fall fått beskjed at de hos voksne da kan feste seg ekstra godt i kjeven. :) Ring imorgen og hør, men dette haster ikke på dagen, altså. Får han blå tann kan de sikkert trekke den ;) 

Ja det er jo bare kosmetisk med en rosa (kanskje blå tann) men han er en sånn fyr som smiler med alle tennene og hele fjeset, kjenner at jeg fikk litt vondt av han. Men han sier at han ikke har slått munnen sin, sånn bortsett fra den planken her for et par uker siden. Da hadde han hoven leppe og gråt veldig. 

Men jeg får ringe tannlegevakten i morgen å høre hva de sier. 

Takk for svar alle ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (3 minutter siden):

Den ser eksakt sånn ut faktisk. Men da kan det se ut som om at det er pga det slaget i barnehagen :( 

Jeg har en nyfødt også og ammetåken hindret meg fra å tenke på engelsk gitt. Takk for hjelpen! ❤️

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den ser eksakt sånn ut faktisk. Men da kan det se ut som om at det er pga det slaget i barnehagen :( 

Jeg har en nyfødt også og ammetåken hindret meg fra å tenke på engelsk gitt. Takk for hjelpen! ❤️

Bare hyggelig.☺️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...