Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, som tittelen sier. Hva var forskjellen?

Fikk du bekkenløsning tidligere i svangerskap nummer to? Hadde du mindre plager med nummer 1 enn 2, eller motsatt? Osv.

Anonymkode: e4bbf...fda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tro det eller ei, men hadde mindre bekkenplager med nr to. Selv om jeg fikk de tett. 

Og så fikk jeg første til termin og nr to 13 dager på overtid. 

Så jeg opplevde liksom det motsatte av hva "alle" sier. 

Anonymkode: 05a08...07a

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg bare kommer halvveis i andre graviditet, men de forskjellen jeg har merket hittil er at magen er litt større nå enn forrige graviditet og at det nok generelt er tyngre for kroppen. Jeg  kjenner spesielt tyngden mer nedentil denne gangen, men jeg fikk ganske hard medfart i underlivet etter forrige fødsel så jeg tipper det er fordi bekkenbunnmuskulaturen fikk seg en trøkk under forrige fødsel og at den ikke er like sterk som før jeg fødte. Jeg har foreløpig ingen plager med bekkenet, hverken i forrige graviditeten eller denne graviditeten. 

Anonymkode: 72206...9cf

AnonymBruker
Skrevet

Hadde litt mer bekkenplager andre gang. Måtte behandles hos kiropraktor, men smertene gikk plutselig over av seg selv en stund før fødsel. Var litt mer sliten andre gang siden jeg jo hadde et barn fra før og ikke alltid kunne hvile når jeg trengte det, men sov bedre på natta da (kroppen hadde kanskje lært å benytte hver eneste lille sjanse den fikk til å sove etter flere år med lite søvn!).

Ellers var alt veldig likt, hadde relativt lite plager begge gangene.

Anonymkode: b55a5...2e1

Skrevet

Første svangerskap var jeg kvalm fra uke 6 til uke 10. Andre svangerskap var jeg kvalm fra uke 5 til uke 18-20 🤢🤮 ikke bare var jeg mer kvalm men slet veldig med (akutte) brekninger. Første svangerskap var egentlig veldig fint, ingenting å klage på egentlig. Andre svangerskap var litt tyngre av flere grunner. Vi hadde jo da allerede ett barn som skulle tas vare på, så jeg kunne ikke ligge like mye på sofaen som første gang 😅 jeg var også en del tyngre som gravid andre gang, og det satte jo sine begrensninger på slutten. Magemusklene mine splittet seg tidlig i andre svangerskap og jeg slett litt med svak bekkenbunn, men det kan jeg egentlig bare skylde på meg selv for at jeg aldri har giddet å trene meg opp etter første svangerskap 😄

Første gang fødte jeg på termindagen, andre gang fødte jeg en uke over termin. 

AnonymBruker
Skrevet

Første svangerskap var en drøm. Ingen plager, fødte to dager før termin. Trente helt frem til uke 39. Følte met så fresh og fin.

svangerskap nr to er upraktisk. Upraktisk med den store magen med en liten en i tillegg. Var helt vanvittig trøtt 1 og 2 trimester. Bekkenløsning fra uke 16. Føler meg ikke noe fin, invalid og konstant på underskudd av søvn. Er 1 uke over termindato nå

Anonymkode: ab3bf...108

AnonymBruker
Skrevet

Legger til at jeg hadde mindre mage andre gang også. Selv om babyen kom 13 dager over termin. 

Anonymkode: 05a08...07a

AnonymBruker
Skrevet

Svangerskapet var endel kontraster på men det var enda større kontraster på barnets helseutfordringer etter fødsel.

Anonymkode: 02895...79d

AnonymBruker
Skrevet

Magen kom fortere med nr to, og jeg slapp unna trøttheten som jeg hadde med nr én. Ellers ingen bekkenplager eller andre plager med noen av de. Begge kom rundt termindato 😊

Anonymkode: 9e456...532

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, som tittelen sier. Hva var forskjellen?

Fikk du bekkenløsning tidligere i svangerskap nummer to? Hadde du mindre plager med nummer 1 enn 2, eller motsatt? Osv.

Anonymkode: e4bbf...fda

Minimalt med plager med nr 1, merka absolutt ingenting til bekkenløsning i det hele tatt, lite kvalm, god form og aktiv helt frem til fødselen, jobbet fullt frem til permisjon. Liten mage  Fin, rask fødsel, helt gjennomsnittlig baby til termin (jente)

Med nr 2 har formen vært dårlig hele tiden, og fikk bekkenløsning fra uke 17-19 som bare har blitt verre og verre, jobbet først redusert også 100% sykemelding. Er i uke 33 og magen er mye større enn den var ved termin ved første. Spent på hvordan fødselen blir! (gutt)

Anonymkode: a7162...88d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Første svangerskap var en drøm. Ingen plager, fødte to dager før termin. Trente helt frem til uke 39. Følte met så fresh og fin.

svangerskap nr to er upraktisk. Upraktisk med den store magen med en liten en i tillegg. Var helt vanvittig trøtt 1 og 2 trimester. Bekkenløsning fra uke 16. Føler meg ikke noe fin, invalid og konstant på underskudd av søvn. Er 1 uke over termindato nå

Anonymkode: ab3bf...108

Er også en uke over termin, når hadde du termin?

Anonymkode: 5b334...1cc

Skrevet

Nr 1:  Veldig trøtt første trimester, mye halsbrann tredje trimester. Ellers veldig greit.

Nr 2: Veldig trøtt og energiløs. Halsbrann igjen. Hele svangerskapet var en endeløs rekke av forkjølelser etterfulgt av flere runder bihulebetennelse og bronkitt. Hele tredje trimester hadde jeg masse kynnere og nedpress. Det klart mest slitsomme svangerskapet.

Nr 3: Kvalme første trimester, halsbrann igjen i tredje. Ellers veldig greit.

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1: Lite plager, noe bekkenløsning men ikke ille. Var i fin form, trente foruten et par uker midt i svangerskapet med svimmelhet. Jobbet frem til permisjonsstart.  Ble igangsatt uke 39 pga høyt blodtrykk hos meg de siste par ukene.

Nr 2: Generelt tyngre svangerskap, mye kvalme frem til uke 18. Mer bekkenløsning og mer kynnere. Følte meg tyngre i kroppen, fikk åreknuter som plagde meg (gikk bort etter fødsel). Spontan fødsel uke 37. 

Anonymkode: 7e21a...913

Skrevet

Lite forskjell. Tok litt lengre tid å få kroppen tilbake til utgangspunktet før graviditeten. Fødselen var også mye raskere, men desto mye heftigere.

Skrevet

Hadde få plager med unntak av lammende trøtthet de første tre månedene.

AnonymBruker
Skrevet

Nr. 1: veldig mye kvalme og oppkast, mye kynnere som ikke var så plagsomme og vondt i symfysen de siste ukene. Nr. 2: var kvalm og kastet opp i første trimester, men det gikk over og ble aldri så ille som første gang, litt bekkensmerter fra rundt halvveis, mye kynnere fra andre trimester, tidvis skikkelig plagsomt og vondt fra ca. uke 30 og en del maserier de siste ukene. Alt var litt tyngre på slutten andre gang, sikkert pga. større mage og en liten hjemme fra før. 

Anonymkode: b3f58...3cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...