Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Fødte forrige uke, blødde overraskende lite i forhold til hva jeg forestilte meg de første dagene. Dagene etter kom det brunlig blod ved urinering men de siste dagene har blødningen trappet litt opp med friskt blod. Men fortsatt i mindre mengder. 

Holder renselse på å avta?  Er litt over en uke siden fødsel. 

Hadde dessverre SA i fjor og blødde forholdsvis lite da og, ble gravid samme måned og samleie etter knappe uken da vi hadde en trang for nærhet. 

Er jeg nær slutten eller er dette bare begynnelsen? 

Anonymkode: bef80...3b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er jo umulig å si, men det mest vanlige er jo at renselsen varer i opptil 6 uker, hvorav de siste ukene kun er utflod. Det er vanlig å få økt blødning 1-2 uker etter fødsel, når skorpen etter morkaken løsner - før blødningen avtar igjen.

Følte også at jeg blødde ganske lite. Mistet lite blod under fødselen også. Brukte vel de største bindene fra sykehuset første døgnet før jeg gikk over til vanlige bind. De brukte jeg kanskje i en ukes tid før jeg gikk over til truseinnlegg. Måtte likevel bruke truseinnlegg i nokså nøyaktig 6 uker på grunn av utfloden.

Anonymkode: 8fee1...068

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde i rundt en uke etter fødselen, aldri spesielt mye, bare gradvis mindre. Alt var fint og normalt med meg. 

Anonymkode: fdb4f...926

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. 

Fødte forrige uke, blødde overraskende lite i forhold til hva jeg forestilte meg de første dagene. Dagene etter kom det brunlig blod ved urinering men de siste dagene har blødningen trappet litt opp med friskt blod. Men fortsatt i mindre mengder. 

Holder renselse på å avta?  Er litt over en uke siden fødsel. 

Hadde dessverre SA i fjor og blødde forholdsvis lite da og, ble gravid samme måned og samleie etter knappe uken da vi hadde en trang for nærhet. 

Er jeg nær slutten eller er dette bare begynnelsen? 

Hei Ts, jeg fødte også for en uke siden. Jeg fikk et par sting her og der, men ikke noe voldsomt. Har du ubehag ved å reise deg opp? Jeg synes det er så vondt å skulle sitte / reise meg opp fra sengen. Og faktisk gå... hvordan er det med tilstanden din der nede?

Anonymkode: e2b9b...d30

AnonymBruker
Skrevet

Hei og takk for alle svar. 

Til deg siste. Jeg har vært innmarig øm, har måtte tisset i dusjen for alt har vært så forjævlig sårt. Men også vondt ved å sitte/reise meg. Heldigvis var i går og i dag bedre. Klarer å tisse på do uten å få vondt i tillegg til å sette meg ned/reise meg uten like store smerter. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta ibux og paracet 3 ganger daglig. Det reddet meg den første uken etter fødsel. 

Anonymkode: 2259e...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...