Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger å høre litt med dere erfarne som har vært gravid tidligere, eller er det nå for den saks skyld. Siste uke har jeg hatt en del smerter nederst i magen som minner om den type krampaktige smerter jeg får første dag av mens. Særlig dersom jeg sitter, det hjelper å strekke ut magen, ligge ned litt. Da går det over innen noen minutter. Gjør også vondt i magen når jeg er på do.. 

Er dette vanlig? Hører jo at strekk og stikking er vanlig, men blir usikker når det er mer som kramper.

Skyldes det rett og slett at livmoren vokser? Når bruker det gi seg? Jeg er snart 12 uker. Tips og råd for hva som kan hjelpe? 

Anonymkode: 095cf...39d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mye vondt i magen selv i denne graviditeten. Når jeg sitter føles det som jeg PRESSER hele livmora ned i bekkenet, er veldig ubehagelig.

Anonymkode: 1e90d...0f0

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig. Jeg hadde mye menssmerter, og det kjentes ofte akkurat som om mensen var på vei i første trimester, særlig i første svangerskap. Første gang hadde jeg også en del murringer og smerter i andre og tredje trimester. Det kom og gikk litt, og hver gang det kom tilbake etter å ha vært borte i noen dager eller uker, ble jeg litt nervøs husker jeg

Anonymkode: 62829...eb5

Skrevet

Jeg er snart 16 uker og har det fortsatt rimelig ofte synes jeg. Sånn krampaktig stikking som gjør vondt og jeg bare er nødt til å presse hardt imot for å "lindre". Gir seg etter 1-3 min.. 

Skrevet

Har dere som opplever disse smertene hatt de siden de første ukene av svangerskapet også? Altså allerede fra IKM? 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig å kjenne på dette! For mange avtar det litt rundt andre trimester. Men varierer selvfølgelig fra person til person  

Anonymkode: 98ea1...309

AnonymBruker
Skrevet
Snuppelur1 skrev (4 timer siden):

Har dere som opplever disse smertene hatt de siden de første ukene av svangerskapet også? Altså allerede fra IKM? 🙂 

Ja, hos meg startet det da mensen egentlig skulle kommet. Det kjentes som menskramper, så jeg gikk ganske ofte på do for å sjekke om jeg hadde fått mensen selv om jeg hadde fått positiv test.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, hos meg startet det da mensen egentlig skulle kommet. Det kjentes som menskramper, så jeg gikk ganske ofte på do for å sjekke om jeg hadde fått mensen selv om jeg hadde fått positiv test.  

Takk for svar. Da fortsetter jeg å krysse fingrene for positiv test på torsdag🤞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 20.12):

Samme her! Hadde forøvring kraftige «mensmurringer» fra dag én til uke 14-15. men til gjengjeld har jeg ikke vært kvalm et sekund 🤷🏼‍♀️😂 

Anonymkode: a0881...f97

Skrevet
Snuppelur1 skrev (På 16.5.2021 den 15.37):

Ja, jeg kjente murringer i livmor som vanlig før mensen fra rundt 8-9dpo? 12 dpo, dagen etter jeg hadde testet positivt, gikk murringen over i sterke stikkinger. Mye vondere enn mensen i seg selv. Disse sterke vonde stikkene varte kun denne dagen, men siden da har jeg kjent dragninger, lette stikkinger og noe svak murring. Er som nevnt tidligere 16 uker nå 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...