Gå til innhold

Føler meg ikke fin i dagens mote

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt vag overskrift, for jeg vet at det er mange forskjellige stiler å velge blant, men jeg tenker hovedsakelig denne nitti- og åttitallsbølgen som har kommet. Mange av antrekkene er kule, men jeg ser så... maskulin ut i dem? Føler meg rar? kanskje fordi jeg vokste opp på nittitallet og vi da ofte lo av hvordan mødrene våre hadde pleid å gå kledd, jeg vet ikke.

Men det handler nok mest om fasongen, disse løse buksene og store jakkene gjør ikke så mye bra for figuren. Merker at jeg føler meg... ikke spesielt fin? Har samtidig ikke lyst til å kle meg helt utdatert. Noen som har kjent på det samme og funnet en middelvei? Gjerne kom med inspobilder!

Anonymkode: b6a66...2ab

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du fulgte ikke moten i 2010 heller? Det var inspirasjon fra 80 tallet da også.  Med dressjakker med skulderputer bl.a, og løse-bukser med høyt liv. 

Du kan nok helt enkelt finne en middelvei. Om du kler deg mer klassisk og basic. 🙂 

Men du kan jo bare kle deg sånn du vil. Alt kler den smukke (om man har selvtillit). 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (3 minutter siden):

Så du fulgte ikke moten i 2010 heller? Det var inspirasjon fra 80 tallet da også.  Med dressjakker med skulderputer bl.a, og løse-bukser med høyt liv. 

Du kan nok helt enkelt finne en middelvei. Om du kler deg mer klassisk og basic. 🙂 

Men du kan jo bare kle deg sånn du vil. Alt kler den smukke (om man har selvtillit). 

Ok, imponerende at du kan så mye om motehistorie. Ikke spesielt hjelpsomt svar, altså. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg vokste opp på nitti-tallet også, og moten nå er da irrelevant for meg. Det er ikke meningen at voksne mennesker skal konsumere fast fashion. Du må finne din egen stil. 

Anonymkode: dad67...1bf

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Sier meg enig med hun over. Har man allerede opplevd moten én runde, skal man holde seg unna når moten kommer tilbake i neste runde for da er man blitt for gammel. 

Mote er vel uansett ikke kjent for å være flatterende for andre enn slanke ungdommer. Vi voksne bør helst kle oss etter kroppen og ta hensyn til kroppstype, størrelse og slikt når vi velger klær. 

Anonymkode: 787f5...72b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet med å da gå i klær som du føler deg komfortabel i? Om du ikke føler deg vel i dagens mote så er det åpenbart at den stilen ikke er for deg? 

Dette er en problemstilling jeg virkelig ikke forstår. Det er ikke mye du kan gjøre med klær som du ikke føler deg bra i, og som du selv mener du ikke kler. Da må du eventuelt endre holdning, og det er ikke så veldig enkelt. Jeg er ingen trendsetter selv, og dagens mote er til å spy av. Det kommer nok av at jeg bor i svarte klær, og ikke eier et eneste farget plagg. Pastell og denne barnslige stilen er virkelig ikke noe for meg. Jeg tror folk rundt meg hadde flirt seg i hjel om jeg trappa opp i slike klær, enkelt og greit fordi det ikke er meg i det hele tatt. 

Kanskje du bør gå litt i deg selv og prøve å finne din stil? Man kan inspireres av dagens mote og få nye ideer, men å endre stil etter hvert som ting blir trendy, syns jeg er fryktelig spesielt? Da må man jo ha et enormt forbruk av klær? 

Med andre ord: plukk det som du liker fra dagens mote og match med det du allerede liker. Hold deg unna det du ikke føler deg vel i og som du ikke syns kler deg. Enkelt og greit. 

Anonymkode: e2ba9...807

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sier meg enig med hun over. Har man allerede opplevd moten én runde, skal man holde seg unna når moten kommer tilbake i neste runde for da er man blitt for gammel. 

Mote er vel uansett ikke kjent for å være flatterende for andre enn slanke ungdommer. Vi voksne bør helst kle oss etter kroppen og ta hensyn til kroppstype, størrelse og slikt når vi velger klær. 

Eller bare ta hensyn til hva man er komfortabel med og trives i. Om en overvektig kvinne med stor mage føler seg vel i crop tops så bør hun få gå med det uten å få kritikk fordi hun "ikke passer stilen". Jeg personlig syns ikke det er pent å se på, men jeg beundrer selvtilliten og at kvinnen er modig nok til å gå imot samfunnets normer, så da blir det kult likevel. 

Anonymkode: e2ba9...807

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ta det med ro. Dagens mote kler ingen.

Dagens hipstere ser ut som de er blitt påkledd av en pleier på en dårlig bemidlet institusjon hvor de bare har utvaskede, loppisklær som har mistet all fasong.

Anonymkode: 449ce...3aa

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan man vel gå med omtrent hva man vil uten at noen hever et øyenbryn, og nye trender dukker opp omtrent månedlig så man må jo bli svimmel av å prøve å følge med.  Kle deg i klær du liker og synes du ser bra ut i, det gir selvtillit og da ser du garantert bedre ut enn i klær du egentlig ikke tror du kler...  😄

Anonymkode: d0b90...9c0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

har aldri brydd meg hva slaks klær jeg går i, så lenge dem er komfertabel så driter jeg i hva andre tenker om meg.

Anonymkode: 8bf09...fe9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må finne klær du føler deg vel i og som kler din figur. Glem trender. Finn det som passer deg. Jeg synes også det er mye rart om dagen; småblomstret mønster, blondekrager, ballongermer, snuppesøte blondebluser... ikke meg i det hele tatt. Jeg liker det enkelt; jeans, t-skjorte og blazer feks. Du kan feks Google capsule wardrobe og se om dette er noe for deg? 

Anonymkode: 7b303...ede

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg ikke fin uansett hva jeg går i av klær. Men noe klær må jeg ha på meg så da bruker jeg klær som er komfortable å gå i.😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mange som går med tettsittende bukser også nå, spesielt de som er små/runde i fasongen.

Anonymkode: cdf24...567

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta det med ro. Dagens mote kler ingen.

Dagens hipstere ser ut som de er blitt påkledd av en pleier på en dårlig bemidlet institusjon hvor de bare har utvaskede, loppisklær som har mistet all fasong.

Anonymkode: 449ce...3aa

Jepp. Det er bare det at man kan komme unna med så mye på klesfronten når man er ung. 

Anonymkode: 91c47...d26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går bare i klær som jeg selv liker og som jeg ser at jeg kler. Jeg følger ingen mote. Jeg har alltid fått mange kommentarer på hvor utrolig kul klesstil jeg har og at jeg alltid er så fin.

Drit i moten og kle deg sånn som du har lyst.

Anonymkode: cadbd...fa1

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ikke jeg heller, derfor følger jeg ikke moten. Men min personlige smak. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder meg til snitt og farger som kler kroppen min. Jeg kler høyt liv,men ikke høyt liv og vide ben for eksempel. Finner noen få plagg jeg liker og som er "min stil" og hoppet elegant over å farge håret mitt blått, eller bruke disse skjortjakkene alle går med nå. 

Anonymkode: 3836c...055

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, alle sammen, og takk for svarene deres, men jeg lurte egentlig på noe litt annet enn det jeg får til svar:) Kanskje jeg var litt dårlig på å forklare hva jeg mente.

Altså, jeg VET at jeg kan "gå som jeg vil" og "kle meg i det jeg trives med", det er ikke sånn at jeg på død og liv skal se ut som en ungdomsskoleelev, ikke det jeg spør om i det hele tatt! Og ber egentlig ikke om deres private mening om hva mote er/ikke er/om den bør følges... Ta det i en annen tråd!

Jeg spør om noen har bilder eller tips til hvordan man kan se LITT mer trendy ut uten at det blir "hei, jeg har vært på Monki i dag"-looken. For en som liker klassisk, feminin, casual stil. Altså, har dere BILDER eller forslag? :)

Har hatt en lang periode hvor jeg har gitt blaffen i hvordan jeg kler meg og merker at jeg har lyst til å se litt freshere ut, men vet ikke hvor jeg skal begynne. For å komme med et eksempel: Mange av antrekkene mine ble løftet betraktelig da jeg la bort et par ankelstøvletter jeg alltid gikk med, og byttet dem i noen kule sneakers. Det er sånne enkle ting jeg mener. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hei, alle sammen, og takk for svarene deres, men jeg lurte egentlig på noe litt annet enn det jeg får til svar:) Kanskje jeg var litt dårlig på å forklare hva jeg mente.

Altså, jeg VET at jeg kan "gå som jeg vil" og "kle meg i det jeg trives med", det er ikke sånn at jeg på død og liv skal se ut som en ungdomsskoleelev, ikke det jeg spør om i det hele tatt! Og ber egentlig ikke om deres private mening om hva mote er/ikke er/om den bør følges... Ta det i en annen tråd!

Jeg spør om noen har bilder eller tips til hvordan man kan se LITT mer trendy ut uten at det blir "hei, jeg har vært på Monki i dag"-looken. For en som liker klassisk, feminin, casual stil. Altså, har dere BILDER eller forslag? :)

Har hatt en lang periode hvor jeg har gitt blaffen i hvordan jeg kler meg og merker at jeg har lyst til å se litt freshere ut, men vet ikke hvor jeg skal begynne. For å komme med et eksempel: Mange av antrekkene mine ble løftet betraktelig da jeg la bort et par ankelstøvletter jeg alltid gikk med, og byttet dem i noen kule sneakers. Det er sånne enkle ting jeg mener. 

Lettere å hjelpe deg om du forteller hvilken fasong du har. Og hvor høy er du? Hva liker du av klær? Hvilke sko foretrekker du?

Anonymkode: 91f48...97d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor tenker du at voksne ikke har like slank og fin kropp som ungdom? Det finnes da en masse stramme veltrente 40-50-åringer, og en masse lubne tenåringer...

Anonymkode: 36632...bbc

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...