Gå til innhold

Orgelmusikk fra Nidarosdomen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok meg en kveldstur i går fordi jeg slet med å sovne. På veien hjem passerte jeg Nidarosdomen. Dette var rundt ett-tiden på kvelden. Jeg syntes  så tydelig at jeg hørte orgelmusikk innenfra. Jeg tror ikke på spøkelser, men må innrømme at jeg ble litt redd. Er det vanlig at folk øver så sent? Var det nattkonsert der i går?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Guffent! Hørte du hvilken melodi som ble spilt?

Anonymkode: d2b68...811

Skrevet

Det var sikkert organisten som ikke fikk sove og bestemte seg for å øve litt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Guffent! Hørte du hvilken melodi som ble spilt?

Anonymkode: d2b68...811

Nei, jeg hørte det ikke så godt igjennom kirken. Hørtes ut som en sang som gikk ganske fort, men jeg vet ikke hvilken periode den er fra eller noe sånt.

Skrevet
Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Det var sikkert organisten som ikke fikk sove og bestemte seg for å øve litt.

Haha, ja kanskje det!

AnonymBruker
Skrevet

Tok du deg en blås før du tok denne turen din? 🚬

Anonymkode: b443b...d74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var nok organisten som øvde :)

Anonymkode: 1a04b...2e0

• Liker 1
Skrevet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Munken! 😁

Jeg har hørt spilling der på kveldstid jeg også (ikke konsert o.l.), men ikke så sent som i ett-tiden..

Anonymkode: 559cf...c0f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bør vite bedre enn å gå forbi der etter midnatt! :sjokkbla:

Anonymkode: e8c0d...de8

• Liker 5
Skrevet

Det er vel ingen spøkelser i Nidarosdomen. Bortsett fra munken og en rev min bestemor hevdet sprang mellom Munkholmen og Nidarosdomen. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, stan said:

Det er vel ingen spøkelser i Nidarosdomen. Bortsett fra munken og en rev min bestemor hevdet sprang mellom Munkholmen og Nidarosdomen. 

Nå ble jeg nysgjerrig. Munken har jeg såklart hørt om, men kan du fortelle mer om den reven?

• Liker 2
Skrevet
Ichiko skrev (45 minutter siden):

Nå ble jeg nysgjerrig. Munken har jeg såklart hørt om, men kan du fortelle mer om den reven?

Nei, dessverre. Det var noe min bestemor fortalte om. Hun hadde visst sett den. Men hun døde når jeg var liten og hennes barn er nå dessverre også døde. 

Jeg nevnte det her i håp om noen andre har hørt om denne reven. Det jeg husker er at den skulle springe mellom Nidarosdomen og Munkholmen. Hvordan er det mulig? Mulig det var noe med en hemmelig gang eller tunnel. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, stan said:

Nei, dessverre. Det var noe min bestemor fortalte om. Hun hadde visst sett den. Men hun døde når jeg var liten og hennes barn er nå dessverre også døde. 

Jeg nevnte det her i håp om noen andre har hørt om denne reven. Det jeg husker er at den skulle springe mellom Nidarosdomen og Munkholmen. Hvordan er det mulig? Mulig det var noe med en hemmelig gang eller tunnel. 

Takk for svar! Jeg skal spørre de jeg kjenner om de har hørt om reven, jeg synes sånne historier er kjempeinteressante. Og jeg har hørt før at det skal være en hemmelig gang fra Domen til Munkholmen, i såfall har kanskje reven brukt den?

Om vinteren har den nok gått, jeg mener rasket, over isen.

(Mener ikke å være spydig altså)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har knulla i Nidarosdomen på kveldstid. Kan ha vært meg. 

Anonymkode: 13e3e...c0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...