Gå til innhold

Deltidstilling ved siden av 100% jobb - søknad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal søke deltidsstilling ved siden av 100% dagjobb. Ser for meg å jobbe kveld, helg og ved røde dager. 

Jeg har høy arbeidskapasitet og har alltid jobbet deltid ved siden av full jobb frem til i fjor, men merker jeg kjeder meg mer i hverdagen + at jeg synes pengene kom godt med. Min tidligere deltidsjobb hadde jeg fra studietiden og beholdte den da jeg startet i full jobb for noen år siden. 

Er det noen som har noe gode tips til hvordan jeg skal formulere meg i søknadsteksten og være en attraktiv kandidat som kan jobbe ugunstige tidspunkt til tross for at jeg har en 100% jobb fra før av? Skal søke 20-30% stillinger som innebærer helgevakter og antageligvis litt natt (også helg). 

Anonymkode: a136f...a02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg ville nevnt det spesifikt før jeg eventuelt kom på intervju.

Anonymkode: 7df2b...c6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke jeg ville nevnt det spesifikt før jeg eventuelt kom på intervju.

Anonymkode: 7df2b...c6b

Så du ville bare sløyfet delen om nåværende jobb? 

Gjest Råååsa
Skrevet

Spørs om det er lovlig. Skjer det deg noe så kan arbeidsgiver, og du, få problemer med forsikringen som hen tegner på deg. 

Jeg sier dette fordi en arbeidstaker på min jobb, som skadet seg stygt, fikk problemer. 

Så du bør nok ikke fortelle det, og du bør ha i bakhodet at det er ikke helt uoroblematisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som ringevikar i tillegg til 100% stilling et annet sted. Det er veldig fleksibelt siden jeg kan jobbe så mye jeg vil. Sa bare at jeg trengte en ekstrajobb i tillegg da jeg søkte.

Anonymkode: ec1e9...022

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skal søke deltidsstilling ved siden av 100% dagjobb. Ser for meg å jobbe kveld, helg og ved røde dager. 

Jeg har høy arbeidskapasitet og har alltid jobbet deltid ved siden av full jobb frem til i fjor, men merker jeg kjeder meg mer i hverdagen + at jeg synes pengene kom godt med. Min tidligere deltidsjobb hadde jeg fra studietiden og beholdte den da jeg startet i full jobb for noen år siden. 

Er det noen som har noe gode tips til hvordan jeg skal formulere meg i søknadsteksten og være en attraktiv kandidat som kan jobbe ugunstige tidspunkt til tross for at jeg har en 100% jobb fra før av? Skal søke 20-30% stillinger som innebærer helgevakter og antageligvis litt natt (også helg). 

Tror nok ikke at du kan ha to jobber under covid-19 og siden du tenker kveld, helg og helligdag så er det vel helsevesen og der er de maks forsiktige pga brukerne av de tilbudene er stort sett folk som allerede ligger tynt at og som ikke ville håndtere smitte så bra.

Anonymkode: 3543a...2d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så du ville bare sløyfet delen om nåværende jobb? 

Nei. Du må være ærlig men du trenger ikke nevne det før du faktisk kommer på teams på jobbintervjuet ditt. Selv om en CV skal inneholde slike opplysninger. Personlig ville jeg ført det på da noe annet er som å utelukke en del av sannheten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som jobber et sted vil jo helst ha med seg røde dager, så tror ikke du skal skrive at du ønsker å være en supervikar som hentes inn de dagene.

Anonymkode: b1d7a...6bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror nok ikke at du kan ha to jobber under covid-19 og siden du tenker kveld, helg og helligdag så er det vel helsevesen og der er de maks forsiktige pga brukerne av de tilbudene er stort sett folk som allerede ligger tynt at og som ikke ville håndtere smitte så bra.

Det varierer nok fra kommune til kommune. Jeg jobber i helsevesenet og flere av mine kollegaer jobber på flere steder. 

Anonymkode: a8a00...d14

• Liker 1
Skrevet
Råååsa skrev (4 timer siden):

Spørs om det er lovlig. Skjer det deg noe så kan arbeidsgiver, og du, få problemer med forsikringen som hen tegner på deg. 

Jeg sier dette fordi en arbeidstaker på min jobb, som skadet seg stygt, fikk problemer. 

Så du bør nok ikke fortelle det, og du bør ha i bakhodet at det er ikke helt uoroblematisk. 

Det er fullt lovlig å jobbe over 100% til sammen når man har flere arbeidsgivere. Arbeidstidsbestemmelsene som står i arbeidsmiljøloven gjelder antall arbeidstimer per arbeidsgiver. Hva en ansatt gjør på fritiden er opp til den ansatte.

Hvis det ble trøbbel i den sammenhengen du nevner kan det være flere årsaker til det. F.eks at forsikringsselskapet prøver seg på hva som helst for å slippe å utbetale forsikringssummer, eller at den ansatte faktisk hadde jobbet mer enn loven tillater innenfor et døgn/en uke på akkurat din arbeidsplass. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

😂😂😂

Så de skal heller sitte der alene uten mat og stell mener du?

Anonymkode: ec1e9...022

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...