Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kronisk og alvorlig syk og har fått innvilget uføretrygd. Etter at jeg fikk uførevedtaket fikk jeg også honnørkort. Honnørkortet gir god rabatt på tog og buss, og diverse rabatter på f.eks kinobilletter og inngang på museer. Særlig kollektivrabatten kommer godt med for en person som har fått redusert månedsinntekten til ca 66%. 

For noen dager siden var det en jeg kjenner som sa at honnørordningen for uføre skulle fjernes. Jeg har forsøkt å google, men finner ingen ting om det. Har jeg drømt, har personen jeg snakket med fantasert eller stemmer det faktisk?

Anonymkode: 9a95e...1db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du ikke det hadde stått på forsiden av alle aviser?

Anonymkode: 4ac6a...9e7

• Liker 8
Skrevet (endret)

Nei

Endret av Visum
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hørt noe om det. 

Synes det høres rart ut. Man skulle tro at honnørordningen burde fått enda mer goder i seg. Vi snakker jo om en gruppe mennesker i dag som har svært begrensede inntektsmuligheter og ofte høye utgifter bare ved å eksistere. 

Anonymkode: 62b56...dec

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke hørt noe om det. 

Synes det høres rart ut. Man skulle tro at honnørordningen burde fått enda mer goder i seg. Vi snakker jo om en gruppe mennesker i dag som har svært begrensede inntektsmuligheter og ofte høye utgifter bare ved å eksistere. 

Vel, i følge mange sjarmtroll her inne sitter vi bare i sofaen og ser TV-serier mens vi spiser godteri og håver inn store pengebeløp fra staten. Ja, når vi ikke er på ferie til alle verdenshjørner, da. :lur: 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, i følge mange sjarmtroll her inne sitter vi bare i sofaen og ser TV-serier mens vi spiser godteri og håver inn store pengebeløp fra staten. Ja, når vi ikke er på ferie til alle verdenshjørner, da. :lur: 

Jeg er tydeligvis ikke er sjarmtroll da ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel noe sannheten i dette og da.

Anonymkode: cb03f...a37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel noe sannheten i dette og da.

Anonymkode: cb03f...a37

NEI. Du har ikke vært hjemme hos alle landets uføretrygdede, og du vet ingenting om dem og deres liv med sykdom. Noen sykdommer synes ikke utenpå, noen har gode og dårlige dager. 

Kutt ut og tro du vet så forbannet mye om flere hundre tusen mennesker! Det gjør du IKKE! Mulig du har hørt om EN som bygdesladderen i den innavla bygda de snakker om som har svindlet seg til uføretrygd, men du burde være smart nok til å skjønne at det ikke gjelder alle! Til info så er det de arbeidsføre som snylter mest på velferdssystemet, i form av svart arbeid mens de hever sykepenger, eller arbeidsledighetspenger mens de i virkeligheten jobber og tjener penger som før. Det er ikke de uføretrygdede som snylter mest, det er de som påstår at de er så mye bedre enn de uføretrygdede...

Anonymkode: 0bb91...db9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke sant! Ikke tro på alt du hører! Det var nok bare en misunnelig person som måtte skremme deg litt og spy ut litt galle!

Anonymkode: e1606...546

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke forundret meg om det var en salderingspost på budsjettet. Uføre er et lett bytte, for vi er ikke akkurat den gruppen som går i demonstrasjonstog og roper høyt om rettigheter.

Og til de som klager på uføre, hva da med småbarnsforeldrene som får goder i øst, nord, vest og sør? Det er makspriser, foreldrefradrag, kontantstøtte, utvidet permisjon osv osv. Og allikevel snakker disse unge, friske foreldrene med to jobber om sin trange økonomi. Det provoserer meg. Men er sikkert en rød klut for mange her inne....

Anonymkode: a93ce...b01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet aldri med høyre.

Kanskje et forslag på deres årsmøte nå. Høyre lever for gjøre de rike rikere på bekostning av de som har lite. 

Anonymkode: c729d...6f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, det er ikke sant! Ikke tro på alt du hører! Det var nok bare en misunnelig person som måtte skremme deg litt og spy ut litt galle!

Anonymkode: e1606...546

Det kan nok hende at h*n ville skremme meg litt, ja. Får i alle fall håpe det. Dette er den eneste andre personen jeg kjenner som er ufør, så det er neppe misunnelse eller shaming som er motivasjonen, men heller en spøk overfor en fersking i gamet. Vi ser jo alle hvordan DET gikk. :fnise: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 1274b...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Man vet aldri hva Høøøøøire sammen med Frp foreslår når det gjelder fullstendig idioti og hat mot uføre. Frp har i sitt nye program frem mot 2025 - at ingen under 40 år burde egentlig bli ufør og de har kun unntak for folk under denne aldersgrensa om deres inntektsevne er redusert med minst 80%. Idag gjelder 50%, så Frp ønsker i praksis å gjøre det fullstendig umulig å bli ufør, med mindre du enten er 40 år gammel eller sikler der i rullestolen og ikke greier engang å tørke deg bak. 

Godt mulig at de ikke foreslår å fjerne honnørrabatten nå, men om de blå-blå vinner igjen, så blir jeg ikke overrasket om de foreslår det for 2022 eller spesielt 2023. Da kan de bruke Korona som unnskyldning, for å kutte enda mer ned, mens de rike vil selvsagt fortsette å bade i penger og formuene til de rike vil bare fortsette å øke med dagens regjering. 

Det ser ut som det norske folket er ekstremt lei av de blå-blå nå om dagen, i og med at venstresiden leder heldigvis med 100 - 69, når det gjelder antallet mandater. Man trenger 85 mandater for et flertall. 

Dette er snittet av meningsmålingene så langt ut i mai 2021:

http://www.pollofpolls.no/?cmd=Stortinget&do=snitt&yw=202105

Alle uføre burde stemme på venstresiden, nå, rett etter sommeren, istedet for å skjelve av frykt for hva Høøøire og Frp planlegger for uføre i sin neste 4 års periode. 

For man kan ikke slappe av, selv om venstresiden leder 100 - 69. Den sperregrensa og regelen rundt den, ødela for venstresiden høsten 2017, så denne gangen er det viktig å ikke ta noe for gitt.

Anonymkode: e56d1...cc1

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...