AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #21 Skrevet 15. mai 2021 Jeg er introvert i den forstand at jeg trenger egentid for å lade batteriene, og blir sliten av for mye støy og impulser. Men jeg er ikke sjenert. Jeg stortrives som sykepleier på sykehuset, får gode tilbakemeldinger fra pasienter om at jeg er behagelig. Det eneste jeg sliter med er støynivået og "maset" fra alle kanter, telefoner fra den ene og den andre, kollegaer som skal prate og prate når jeg konsentrerer meg om å dokumentere osv. Ingen steder å sitte i fred og holde på med slikt, alltid folk rundt. Så av og til kjenner jeg at jeg blir helt utslitt, men stort sett går det fint og jeg elsker jobben min generelt. Anonymkode: 0665b...7c6 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #22 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva mener du med at du er introvert da TS? At du lader batteriene best alene? Samtidig som du er tøff, kul og prater som en foss? Blir forvirret av dette, jeg. Hva er forskjellen på introvert og sjenert og beskjeden. Hva betyr alle disse tre «skjellsordene»? Anonymkode: c43db...a69 introvert er IKKE et skjellsord, heller ikke beskjeden eller sjenert. Anonymkode: 13f38...4ed
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #23 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dessverre løftes de utadvendte veldig fram i arbeidslivet. Men på en arbeidsplass trenger man hele spekteret av personligheter. Så selv om man er rolig og kanskje litt sjenert kan man fint jobbe som sykepleier, de er gjerne de flinkeste. De bare tar ikke så stor plass, derfor vises de ikke så godt. Anonymkode: 176a4...424 100 % enig i dette. Introverte er ikke sjelden langt bedre til å lytte, noe som er et must i helsefaget. Anonymkode: 13f38...4ed 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #24 Skrevet 15. mai 2021 Jeg er selv introvert og jobber på sykehjem, lukket avdeling for de med demens. Trives egentlig godt i jobben og har det fint med både kollegaer og beboerne, men det sliter noe fryktelig på meg. Etter en arbeidsdag er jeg fullstendig utmattet. Liker derfor helst å jobbe på kveldene slik at jeg bare kan gå å legge meg når jeg er ferdig på jbob. Kjenner at jeg ikke kan jobbe slik som dette resten av livet. 😕 Anonymkode: dbb4e...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #25 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva mener du med at du er introvert da TS? At du lader batteriene best alene? Samtidig som du er tøff, kul og prater som en foss? Blir forvirret av dette, jeg. Hva er forskjellen på introvert og sjenert og beskjeden. Hva betyr alle disse tre «skjellsordene»? Anonymkode: c43db...a69 Jeg blir sliten av mennesker, liker ikke smalltalk og jeg er ikke den første som tar ordet. Anonymkode: 251a6...557
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #26 Skrevet 15. mai 2021 Som pasient vil jeg si at det kan være fordeler ved det, men det spørs hvor mye energi du opplever det å jobbe med mennesker gir. Mange i en sårbar situasjon og alvorlig syke kan kanskje fort føle seg litt «overkjørt» av noen som er ekstremt utadvendt og pratsom? Jeg tenker spørsmålet her er om du tåler å stå i en vanskelig situasjon, eksempelvis pleie en døende eller kan takle mennesker i sorg. Eventuelt demente, folk som har helseangst etc. Man kan også videreutdanne seg innen eksempelvis kirurgi - da er jo pasientene sovende mens det er kollegaer/oppgaver man fokuserer på uten å måtte kommunisere særlig mye med pasienten. Men omsorg må man kunne gi. Anonymkode: 3b9bc...b44
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #27 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg blir sliten av mennesker, liker ikke smalltalk og jeg er ikke den første som tar ordet. Anonymkode: 251a6...557 Hvor kunne du tenkt deg å jobbe når du er ferdig? Anonymkode: 13f38...4ed
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #28 Skrevet 15. mai 2021 Det går fint. Jeg var innlagt på sykehus i flere uker pga en ulykke, hun ene der snakket lite blant andre. Men på tomannshånd var hun kjempeflott Hun var også den mest effektive og nøyaktige. Mens kakklehønene surra og rota mye. Anonymkode: 80f13...95d 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #29 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor kunne du tenkt deg å jobbe når du er ferdig? Anonymkode: 13f38...4ed Psykiatrisk sykehus. Anonymkode: 251a6...557
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #30 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som pasient vil jeg si at det kan være fordeler ved det, men det spørs hvor mye energi du opplever det å jobbe med mennesker gir. Mange i en sårbar situasjon og alvorlig syke kan kanskje fort føle seg litt «overkjørt» av noen som er ekstremt utadvendt og pratsom? Jeg tenker spørsmålet her er om du tåler å stå i en vanskelig situasjon, eksempelvis pleie en døende eller kan takle mennesker i sorg. Eventuelt demente, folk som har helseangst etc. Man kan også videreutdanne seg innen eksempelvis kirurgi - da er jo pasientene sovende mens det er kollegaer/oppgaver man fokuserer på uten å måtte kommunisere særlig mye med pasienten. Men omsorg må man kunne gi. Anonymkode: 3b9bc...b44 Ja, det vil gå helt fint. Anonymkode: 251a6...557
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #31 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det går fint. Jeg var innlagt på sykehus i flere uker pga en ulykke, hun ene der snakket lite blant andre. Men på tomannshånd var hun kjempeflott Hun var også den mest effektive og nøyaktige. Mens kakklehønene surra og rota mye. Anonymkode: 80f13...95d Så godt å høre Håper det går bra med deg i dag Anonymkode: 251a6...557
pia mater Skrevet 15. mai 2021 #32 Skrevet 15. mai 2021 Jeg er introvert og jobber som sykepleier. Null problem. Må bare prøve å ta alle utfordringene som kommer, enten det er møter eller telefoner eller pasientkontakt. Jeg kan bruke flere timer i telefonen på jobb, og samtidig unngå å ta den på privaten. Alt etter hva man venner seg på. På jobb er jeg utadvent og sosial, men kryper inn i et pledd alene når jeg kommer hjem for å slappe av. Jeg har lite behov for sosial kontakt, og blir da i stor grad "mettet" på jobb. Nå med corona ser jeg heller på det som en fordel. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #33 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Psykiatrisk sykehus. Anonymkode: 251a6...557 Der vil en introvert person kunne være perfekt, det er der jeg selv jobber Anonymkode: 13f38...4ed
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #34 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Der vil en introvert person kunne være perfekt, det er der jeg selv jobber Anonymkode: 13f38...4ed Godt å høre 👍 Anonymkode: 251a6...557
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #35 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dessverre løftes de utadvendte veldig fram i arbeidslivet. Men på en arbeidsplass trenger man hele spekteret av personligheter. Så selv om man er rolig og kanskje litt sjenert kan man fint jobbe som sykepleier, de er gjerne de flinkeste. De bare tar ikke så stor plass, derfor vises de ikke så godt. Anonymkode: 176a4...424 Arbeidslivet er ødelagt med denne tankegangen. Standard i de fleste annonser er jo: Utadvent, sosial og ekstrovert. Anonymkode: 80f13...95d
Majer Skrevet 15. mai 2021 #36 Skrevet 15. mai 2021 Går fint å jobbe på sykehus eller i psykiatrien som innadvendt, men det spørs litt på de ulike avdelingene og hvilke vakter du har. Du kan jobbe overalt, men det kan bli slitsomt enkelte steder. Å jobbe på skjermet avdeling i psykiatrien som innadvendt er stort sett tipp topp. Sitte i en stol, lese og småprat litt innimellom er fint. Nattevakter på sykehuset er et annet alternativ. Få kollegaer å forholde seg til, stort sett sovende pasienter og dempet belysning. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå