AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Jeg kom hjem i går til en mann som var veldig veldig seriøst og sa "vi må snakke sammen, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si dette". Etter litt om og men kom han frem til at han hadde funnet ut "X" og var veldig bekymret på grunn av det. Jeg forklarte helt sannferdig hva "X" dreide seg om (det hadde ingenting med at jeg hadde vært utro å gjøre..) og så kommenterte jeg litt lattermild "når du sa vi måtte snakke sammen på den måten så trodde jeg du skulle be om skilsmisse eller noe". Vi har vært sammen i 15 år og er så vidt jeg vet lykkelige med det. Han svarte noe i retning av at "det var litt ubehagelig å spørre meg om jeg hadde vært utro". Frem til da så hadde ikke det at "X" skulle være et tegn på at jeg var/hadde vært utro falt meg inn engang. Og selv etterpå klarte jeg ikke helt å se sammenhengen. Så jeg bare sa noe i retning av "selvfølgelig ikke" og forklarte X litt grundigere en gang til. Kvelden gikk etter det i ett med husarbeid, småbarn, legging etc så jeg tenkte ikke noe mer over saken. Men nå har jeg gått og tenkt på det i hele dag. Burde jeg ta det opp igjen? Spørre hvorfor hans første impuls på noe som kunne ha ørten svar var at jeg måtte ha vært utro? Om han generelt ser for seg at jeg kunne vært utro? Og eventuelt hvorfor han tror det? Prøve å berolige ham? Eller burde jeg føle meg fornærmet? Som sagt har vi vært sammen i 15 år, har små barn sammen, jeg har ikke tid til fritidsaktiviteter, så en typisk uke for meg er jobb 8-16, kanskje en tur eller to på matbutikken, kjøre barna til/fra trening, og ellers er jeg hjemme. Besøker min mor en gang i måneden, på dagtid, med ungene på slep. Ikke tror jeg at jeg har endret noe heller, verken utseende eller oppførsel, de siste årene... Anonymkode: 412c0...6d0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Du skal i hvert fall ikke bli fornærmet 😉 I et forhold er kanskje den viktigste oppgaven vår å trygge partneren vår. Jeg ville gjort slik du selv er inne på; spør han om hvorfor han hadde disse tankene. Han sa selv at det var ubehagelig å spørre om, så vær raus med han og ikke dømmende. Selv om man lever i fine forhold kan slike usikkerhetstanker noen ganger komme og veien ut er å snakke åpent om det og være fine med hverandre. Det fjerner tvil og skaper trygghet👍 Mann46 Anonymkode: efb50...95c 12
Kvinne87Rogaland Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 La det ligge. Han fikk det for seg, også fikk han det ikke ut av hodet. Da er det bedre å spørre partneren og få det forklart, for å få det ut av verden. Ofte er slike tanker ulogiske og teite, men når tanken først har slått deg, så er den vanskelig å bli kvitt! Nå har du forklart, og han har blitt betoliget. Legg det bak deg og gå videre. Ikke overtenk! 1
got2go Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 Kvinne87Rogaland skrev (2 minutter siden): La det ligge. Han fikk det for seg, også fikk han det ikke ut av hodet. Da er det bedre å spørre partneren og få det forklart, for å få det ut av verden. Ofte er slike tanker ulogiske og teite, men når tanken først har slått deg, så er den vanskelig å bli kvitt! Nå har du forklart, og han har blitt betoliget. Legg det bak deg og gå videre. Ikke overtenk! Helt enig. Dere ble ferdig med det igår.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 Gi ham nå i det minste en kos og si at du bare er hans ❤ Anonymkode: 8601d...f7b 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 Siden hun spør her i dag, er de jo ikke ferdige med det, så snakk med han igjen. Så er dere ferdig👍 Mann46 Anonymkode: efb50...95c 3
SpeilEggos Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal i hvert fall ikke bli fornærmet 😉 I et forhold er kanskje den viktigste oppgaven vår å trygge partneren vår. Jeg ville gjort slik du selv er inne på; spør han om hvorfor han hadde disse tankene. Han sa selv at det var ubehagelig å spørre om, så vær raus med han og ikke dømmende. Selv om man lever i fine forhold kan slike usikkerhetstanker noen ganger komme og veien ut er å snakke åpent om det og være fine med hverandre. Det fjerner tvil og skaper trygghet👍 Mann46 Anonymkode: efb50...95c Du har skjønt det👏🏻👏🏻 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ...det hadde ingenting med at jeg hadde vært utro å gjøre.. Men har du eller har du ikke vært utro? Anonymkode: ada3b...f0c
WonderWomaan Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 Synes du skal ta det opp med han fordi om du ikke gjør det vil det gnage på deg, bedre få det ut av systemet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 Vi kan egentlig ikke komme med noen betraktninger da "X" kan være hva som helst, f.eks overnatting hos en "kompis". Anonymkode: 8d40a...6d4 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 Jeg ville tatt det opp om en stund. Fordi du tar følelsene hans på alvor, og ønsker han skal ha det godt. Bare sagt at du har tenkt på det han spurte om, og om det fortsatt er noe som fyller i tankene hans. Anonymkode: 98d3b...e46 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 Altså, hvorfor la en mulighet til å være fornærmet gå ifra seg, sier nå jeg? Anonymkode: 556ca...1da 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #13 Skrevet 15. mai 2021 Han hadde litt manne-PMS. Han var usikker. Han tok det opp med deg. Han stoler på deg. Men av og til, så kan man bli usikker likevel. Da er det bedre at man spør enn at det gnager. Nå fikk han svar, og trolig er han ferdig med saken, og han synes fortsatt at du er en fantastisk person. Noe han egentlig syntes i går også. Anonymkode: d06ac...eee 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #14 Skrevet 15. mai 2021 Ønsker du egentlig å ta opp dette for å ta opp at du har for mye å gjøre i huset? Anonymkode: d06ac...eee
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #15 Skrevet 15. mai 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Men har du eller har du ikke vært utro? Anonymkode: ada3b...f0c TS her. Jeg har ikke vært utro, og jeg sa også det til han, litt senere i samtalen. Siden han aldri spurte rett ut så må jeg innrømme at det tok noen minutter før jeg kom så langt, men ja jeg sa "nei jeg har ikke vært utro" til ham. 2 hours ago, AnonymBruker said: Ønsker du egentlig å ta opp dette for å ta opp at du har for mye å gjøre i huset? Anonymkode: d06ac...eee Nei, det var bare et litt dumt "bevis" på at jeg ikke skjønte hvorfor han tenkte den tanken engang, når han alltid vet hvor jeg er. 14 hours ago, AnonymBruker said: Vi kan egentlig ikke komme med noen betraktninger da "X" kan være hva som helst, f.eks overnatting hos en "kompis". Anonymkode: 8d40a...6d4 Som jeg sa, "X" var noe helt tåpelig, men jeg skal forklare det allikevel. Mannen min er litt hypokonder, som i at han overtolker hver minste lille ting som er galt med kroppen hans - men han gidder ikke å google symptomer eller spørre en doktor. Så her om dagen hadde han funnet nok et "symptom" og uten å engang google det hadde han hoppet rett på at det MÅTTE være en kjønnssykdom. Dersom du googler symtomet får du en liste over logiske forklaringer, ingen av dem relatert til kjønnssykdommer. "Symptomet" hans er faktisk ikke på listen over symptomer for de 10 vanligste kjønnssykdommene i Norge engang (..jeg gadd ikke lese flere symptomlister enn det). Han har tidligere trodd han har vært døden nær ved mer enn én anledning fordi han overtolket et "symptom" men så viste det seg at han var forstoppet/bakfull/etc. Som jeg skrev i innledningen så er jeg kun ute av huset på jobb/matbutikk/kjøre barn til og fra ting. Sist jeg sov et annet sted enn samme seng som ham var de to forrige fødslene mine (sov på sykehuset) og en jobbkonferanse for 8 år siden. Jeg har heller ingen "kamerater", det nærmeste jeg har er mannlige kollegaer som jeg kan le godt sammen med på jobb, men vi møtes ALDRI utenfor arbeidstid og dersom vi sender en SMS eller noe utenfor arbeidstid så er det garantert jobbrelatert. Anonymkode: 412c0...6d0 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #16 Skrevet 15. mai 2021 Kanskje han selv er utro? Mest naturlige forklaringen på at han er redd for kjønnssykdommer.. Anonymkode: dc14d...786 4
Gjest Alterego666 Skrevet 15. mai 2021 #17 Skrevet 15. mai 2021 Hvis samtalen fører til nye spørsmål, spør du ham. Dine spørsmål er like legitime som hans. Å snakke sammen gir tilhørighet og intimitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå