Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

For det første - jeg vet at dette er helt forjæv....  Og jeg vet at jeg må endre på situasjonen. 

Det har seg slik at for ca. 6 år siden møtte jeg en fyr tilfeldig på byen. Det sa "PANG" ved første blikk. Jeg har aldri opplevd lignende. Vi begynte å date og holdt på et par måneders tid, før jeg innså at han ikke følte det samme som meg. Jeg var helt sinnsykt forelska, så forelska har jeg aldri vært tidligere og aldri opplevd lignende i etterkant. Usikker på om noe av det muligens var en ekstrem seksuell tiltrekning. Jeg er 35 år gammel og han er den eneste av de 15 sexpartnerne jeg har hatt, som jeg faktisk har blitt kåt av. 

Av ulike årsaker fortsatte vi å møtes i hele 2 år til, og var vel halvveis i et forhold, halvveis ikke. Mye surr og frem og tilbake. Trakk jeg meg tilbake, kom han etter meg. Og dere vet visa. Typisk mann som blir kald når du er varm og varm når du er kald. Etter 2 år orka jeg ikke mer. Var fortsatt forelska, men kunne ikke fortsette for min egen psykes skyld. 

De siste 2 årene har jeg vært i et forhold med en annen mann. Han er kjekk, grei og egentlig helt perfekt og alt jeg kunne drømt om og mer. Jeg var ganske betatt i begynnelsen, men nå har dette gitt seg litt. Selv om jeg fortsatt er veldig tiltrukket og selvfølgelig ekstremt glad i han. 

Problemet er at jeg tenker tilbake på han andre igjen og igjen og igjen. Og jeg får han pokker meg ikke ut av systemet! En annen ting som er merkelig, er at jeg med ujevne mellomrom kan ha drømmer om han på natta, veldig intense drømmer (ikke seksuelle) og dagen etterpå møter jeg på han. Dette har skjedd nå sikkert 10-12 ganger på 6 år. Jeg har f. eks. en drøm om han og dagen etter er han bak meg i køen på en random kiosk et sted ingen av oss har tilknytning til. Og hjertet mitt hopper og jeg begynner å svette og blir svimmel hver gang jeg støter på han. 

Han har hatt dame sammenhengende de siste 2 årene han også, faktisk har vi funnet ut at vi begge møtte våre kjærester på ca samme tidspunkt og ble sammen også på samme tidspunkt. For han er det rekord med 2 år i et forhold i strekk (og han er over 40), så det er jo åpenbart at dama er en han virkelig elsker. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Er det noen som har opplevd lignende?? Jeg VET at jeg høres ut som en kjerring og at kjæresten min fortjener bedre o.l (skal sies at han har en eks han har et tett forhold til, som har skapt usikkerhet hos meg). 

Er så jævlig å ALDRI komme over han! 

Anonymkode: cdffd...bea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, det gir seg tilslutt. Du må bare passe på å ikke mate uhyret i hodet ditt.

Anonymkode: 31772...354

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Slapp av, det gir seg tilslutt. Du må bare passe på å ikke mate uhyret i hodet ditt.

Anonymkode: 31772...354

Hvor lang tid tok det for deg? (Regner med du snakker av erfaring, selv om det ikke var så mye å gjette ut av svaret ditt). 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det samme og har kjærest. Det som hjalp meg er at han ga beskjed om at han ønsker kun ett vennskap mellom oss. Har vell hatt en slags kjærlighetssorg.

Du må bare prøve å gjør andre ting og fokusere på andre ting. Men det er ikke så enkelt når jeg samarbeide hver dag med det yrke som han er utdannet til 😕 

Anonymkode: e931f...793

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært borti en lignende situasjon for et år siden. Men det varte ikke akkurat så lenge som 6 år, men tror jeg var forelska i 1 år ca.. Jeg var i et forhold og ble forelsket i en annen fyr. Samme greiene at jeg drømte om han på natta, klarte ikke å slutte å tenke på han, gledet meg til å se han osv. Det var helt forferdelig fordi jeg ville ikke gjøre noe med situasjonen fordi kjæresten min var liksom bedre enn han uansett. Men etter en stund begynte forholdet å gå dårlig og jeg slo opp fordi jeg tenkte at da kunne jeg endelig gå etter han andre fyren og være lykkelig. Vel, jeg ble ikke lykkelig - fordi det fungerte ikke. Han var veldig følelsesmessig utilgjengelig og behandla meg som leftovers. Sier ikke at fyren din er sånn, men noen ganger fungerer det ikke selv om man har lyst til at det skal fungere. Jeg var ikke klar for nytt forhold heller og han gadd ikke mer etter jeg skulle gå fra han hele tiden fordi han ga meg ikke det jeg trengte i et (potensielt) forhold. Det varte 4,5 måneder eller noe midt oppi korona i tillegg, så han jo aldri. Men han gikk å festa uten meg osv. Uff jeg kan skrive i timesvis.

Poenget er - Jeg burde bare holdt meg unna han. Fordi alt jeg sitter igjen med er anger og et intenst sinne mot han. Jeg er sammen med eksen min igjen fordi vi møttes tilfeldig og den følelsen av forelskelse har virkelig vært 10x sterkere enn alt annet. Jobb med forholdet deres. Finn ut av hvorfor du er så forelska i han andre, og for all del kutt ALL kontakt og hold deg langt unna. Slett han fra alle sosiale medier osv. Han forsvinner etter hvert og du kommer til å være lykkelig med noen andre. Det er helt vanlig å ha perioder i forhold hvor man ikke er så forelska og kanskje vurderer å slå opp, men da må man finne ut av hvorfor og jobbe med det. Kanskje du må finne en måte å slutte å sette han på en pidestall, hvis kjæresten din nå er så perfekt hvorfor tenker du at han andre er enda bedre da? 

Beklager for langt innlegg - håper virkelig du finner ut av ting så du kan få litt ro og nyte forholdet ditt (eller et annet forhold/ singelliv for den saks skyld). 

-B

Anonymkode: 307d6...b1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei.

For det første - jeg vet at dette er helt forjæv....  Og jeg vet at jeg må endre på situasjonen. 

Det har seg slik at for ca. 6 år siden møtte jeg en fyr tilfeldig på byen. Det sa "PANG" ved første blikk. Jeg har aldri opplevd lignende. Vi begynte å date og holdt på et par måneders tid, før jeg innså at han ikke følte det samme som meg. Jeg var helt sinnsykt forelska, så forelska har jeg aldri vært tidligere og aldri opplevd lignende i etterkant. Usikker på om noe av det muligens var en ekstrem seksuell tiltrekning. Jeg er 35 år gammel og han er den eneste av de 15 sexpartnerne jeg har hatt, som jeg faktisk har blitt kåt av. 

Av ulike årsaker fortsatte vi å møtes i hele 2 år til, og var vel halvveis i et forhold, halvveis ikke. Mye surr og frem og tilbake. Trakk jeg meg tilbake, kom han etter meg. Og dere vet visa. Typisk mann som blir kald når du er varm og varm når du er kald. Etter 2 år orka jeg ikke mer. Var fortsatt forelska, men kunne ikke fortsette for min egen psykes skyld. 

De siste 2 årene har jeg vært i et forhold med en annen mann. Han er kjekk, grei og egentlig helt perfekt og alt jeg kunne drømt om og mer. Jeg var ganske betatt i begynnelsen, men nå har dette gitt seg litt. Selv om jeg fortsatt er veldig tiltrukket og selvfølgelig ekstremt glad i han. 

Problemet er at jeg tenker tilbake på han andre igjen og igjen og igjen. Og jeg får han pokker meg ikke ut av systemet! En annen ting som er merkelig, er at jeg med ujevne mellomrom kan ha drømmer om han på natta, veldig intense drømmer (ikke seksuelle) og dagen etterpå møter jeg på han. Dette har skjedd nå sikkert 10-12 ganger på 6 år. Jeg har f. eks. en drøm om han og dagen etter er han bak meg i køen på en random kiosk et sted ingen av oss har tilknytning til. Og hjertet mitt hopper og jeg begynner å svette og blir svimmel hver gang jeg støter på han. 

Han har hatt dame sammenhengende de siste 2 årene han også, faktisk har vi funnet ut at vi begge møtte våre kjærester på ca samme tidspunkt og ble sammen også på samme tidspunkt. For han er det rekord med 2 år i et forhold i strekk (og han er over 40), så det er jo åpenbart at dama er en han virkelig elsker. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Er det noen som har opplevd lignende?? Jeg VET at jeg høres ut som en kjerring og at kjæresten min fortjener bedre o.l (skal sies at han har en eks han har et tett forhold til, som har skapt usikkerhet hos meg). 

Er så jævlig å ALDRI komme over han! 

Høres ut som du er betatt av tanken på hva dere kunne vært, men aldri vil bli. Han vil aldri gi deg det du ønsker deg. 

Anonymkode: fcb3c...0e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har opplevd det samme og har kjærest. Det som hjalp meg er at han ga beskjed om at han ønsker kun ett vennskap mellom oss. Har vell hatt en slags kjærlighetssorg.

Du må bare prøve å gjør andre ting og fokusere på andre ting. Men det er ikke så enkelt når jeg samarbeide hver dag med det yrke som han er utdannet til 😕 

Ønsker å tilføre at det hjalp også å snakke ut om dette også med vedkomne. Han tok det fint, men jeg var veldig å miste han og dette har jeg sagt til han. Han vet hva jeg føler for han og han vet at jeg har kjærest 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ønsker å tilføre at det hjalp også å snakke ut om dette også med vedkomne. Han tok det fint, men jeg var veldig å miste han og dette har jeg sagt til han. Han vet hva jeg føler for han og han vet at jeg har kjærest 🙂

Veldig redd for å miste han * 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...