AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Flere som er lei av alle langhelgene? Jeg har i år vært aleine hjemme med 2 åring hver langhelg siden samboer jobber mye borte. Jeg har lite familie i nærheten så det blir bare meg og mini hjemme. Savner jobb og barnehagen. Anonymkode: e8b07...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Denne helgen er den første langhelgen i år utenom påske. Godt gjort å bli lei allerede nå. Anonymkode: ffaea...d08 42
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne helgen er den første langhelgen i år utenom påske. Godt gjort å bli lei allerede nå. Anonymkode: ffaea...d08 Det var ikke det jeg lurte på. For meg var påsken langhelg siden jeg jobbet mandag- onsdag. Anonymkode: e8b07...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 Skjønner du er lei. Vi er mange som har vært der du er nå. Det er tøft å være alene med småbarn over flere dager. Det blir bedre når de kommer i skolealder hvor mange kan kose seg sammen med film, baking, spill på playstation, kino, bading etc. Da er ferie og fridager med barna fantastisk! Det blir bedre! Anonymkode: 4eef7...332 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner du er lei. Vi er mange som har vært der du er nå. Det er tøft å være alene med småbarn over flere dager. Det blir bedre når de kommer i skolealder hvor mange kan kose seg sammen med film, baking, spill på playstation, kino, bading etc. Da er ferie og fridager med barna fantastisk! Det blir bedre! Anonymkode: 4eef7...332 Tusen takk! 😊 Anonymkode: e8b07...9e0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var ikke det jeg lurte på. For meg var påsken langhelg siden jeg jobbet mandag- onsdag. Anonymkode: e8b07...9e0 Jeg er kjempeglad for alle langhelger og føler meg snytt for en langhelg siden 1. mai var en lørdag. Jeg har masse avspasering som jeg skal bruke til langhelger framover. Anonymkode: ffaea...d08 10
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er kjempeglad for alle langhelger og føler meg snytt for en langhelg siden 1. mai var en lørdag. Jeg har masse avspasering som jeg skal bruke til langhelger framover. Anonymkode: ffaea...d08 Jeg å er det når samboer er hjemme å kan ha fri sammen med oss. Anonymkode: e8b07...9e0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Flere som er lei av alle langhelgene? Jeg har i år vært aleine hjemme med 2 åring hver langhelg siden samboer jobber mye borte. Jeg har lite familie i nærheten så det blir bare meg og mini hjemme. Savner jobb og barnehagen. Anonymkode: e8b07...9e0 Men i alle dager... Dette burde du tenkt på før du fikk barn. Det burde være hyggelig å tilbringe litt stressfri tid med to-åringen din. Anonymkode: 429e5...acd 21
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 Jeg er ikke lei, men jeg kjenner veldig på at jeg er sliten. Samboeren min jobber helger, så annenhver helg er jeg alene med begge jentene mine. Ene er 2,5 år og andre er 3 måneder. Hun på 2,5 år er ekstrem mammajente om dagen, og henger oppå meg fra hun står opp til hun legger seg. Jeg får ikke fred, uansett hva jeg gjør, så i helgen er hun hos moren min. Ikke fordi jeg ikke orker henne, men fordi det er godt for både meg og henne med ei pause, og hun har det veldig fint hos mormoren sin. Skal være der til mandag, og da kommer jeg og lillesøsteren hennes dit og feirer 17.mai før vi reiser hjem igjen Anonymkode: b7c1d...347
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 Nei, elsker tid sammen med barnet mitt ❤️ er alene 100% Vi tar dagene med knusende ro. Spiser lange deilige frokoster.. Går turer.. Han har besøk av venner.. Vi baker.. Vafler til lunch.. Jeg vasker og styrer, skal male et soverom nå før middag.. Elsker både langhelg og hjemmetid med barnet 🥰 Anonymkode: d7420...eea 10
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, elsker tid sammen med barnet mitt ❤️ er alene 100% Vi tar dagene med knusende ro. Spiser lange deilige frokoster.. Går turer.. Han har besøk av venner.. Vi baker.. Vafler til lunch.. Jeg vasker og styrer, skal male et soverom nå før middag.. Elsker både langhelg og hjemmetid med barnet 🥰 Anonymkode: d7420...eea Og da forstår vi fort at ditt barn er eldre.. Er koselig med disse små også, men med litt eldre barn blir det mer avslapping sammen. De er ikke like «på» hele dagen, og kan finne på ting innimellom selv og med venner. Det gjør ikke TS sin 😅 Forstår deg jeg! Har 3, og minste er 4 år. Alltid trivdes i lag med barna mine! Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er ganske intenst og slitsomt? Og det er lov å synes. Så må vi bare takle det på et vis (for noe hjelper det å vite at andre har/har hatt det likt) og vente på bedre tider. Og de kommer! Plutselig er barnet større, har besøk av venner og du kan ta deg 30 min i sofaen med en bok midt på dagen! Anonymkode: df417...341 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men i alle dager... Dette burde du tenkt på før du fikk barn. Det burde være hyggelig å tilbringe litt stressfri tid med to-åringen din. Anonymkode: 429e5...acd Der kom den kommentaren jah. Venta bare på den. Har du barn? Anonymkode: e8b07...9e0 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #13 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og da forstår vi fort at ditt barn er eldre.. Er koselig med disse små også, men med litt eldre barn blir det mer avslapping sammen. De er ikke like «på» hele dagen, og kan finne på ting innimellom selv og med venner. Det gjør ikke TS sin 😅 Forstår deg jeg! Har 3, og minste er 4 år. Alltid trivdes i lag med barna mine! Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er ganske intenst og slitsomt? Og det er lov å synes. Så må vi bare takle det på et vis (for noe hjelper det å vite at andre har/har hatt det likt) og vente på bedre tider. Og de kommer! Plutselig er barnet større, har besøk av venner og du kan ta deg 30 min i sofaen med en bok midt på dagen! Anonymkode: df417...341 Tusen takk 😊 Anonymkode: e8b07...9e0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #14 Skrevet 14. mai 2021 Nei jeg har ikke barn så jeg koser meg. Synes det har vært alt for lite fri jeg. Anonymkode: 9c576...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #15 Skrevet 14. mai 2021 Heldig du som ble sliten av barna. Jeg ble sliten av mannen, og grein hver gang det nærmet seg helg/ferie. Nå er vi heldigvis skilt, så nå nyter vi både hverdager og fridager 😊 Hva er problemene med langhelgene da? Er de slitsomme? Eller kjedelige? Hva har du prøvd å gjøre med problemet? Anonymkode: 1938c...45d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #16 Skrevet 14. mai 2021 Det at man kan bli sliten og lei når man er alene med småbarn er helt forståelig. Men at man er lei før andre langhelg er over synes jeg egentlig er mest trist. Hvorfor har man fått barn hvis man ikke ønsker å tilbringe tid med dem? Anonymkode: a57ee...2ae 7
Gjest BethD Skrevet 14. mai 2021 #17 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Men i alle dager... Dette burde du tenkt på før du fikk barn. Det burde være hyggelig å tilbringe litt stressfri tid med to-åringen din. Anonymkode: 429e5...acd Sånne svar er med på å få kvinner til å føle seg utilstrekkelige, dårlige mødre og generelt en stygg nedlatende pekefinger ingen har behov for. Skjerp deg!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #18 Skrevet 14. mai 2021 Som barnehageansatt og trebarnsmor, så blir jeg skikkelig lei meg over slike tråder som dette eller når foreldre kommenterer at det er godt bhg er åpen igjen fordi det er så slitsomt å har barna hjemme. Det er skikkelig slitsomt å være forelder til tider, men å syte og klage over fritid med barna... Det er bare skikkelig trist Anonymkode: abb8a...a22 14
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #19 Skrevet 14. mai 2021 Ja! Veldig lei all ekstra fri for tiden. Vi har vært veldig lite i barnehagen dette året det har vært karantene på karantene, isolasjonnpå isolasjon, ekstra planleggningsdager i bøtter og spann, rødt nivå i en evighet, sendt hjem ved den minste antydning til snør eller nys. utenom korona syntes jeg det er koselig med langhelger, men nå har vi rett og slett fått for mye tid hjemme bare oss kjærnefamilie. Anonymkode: 2c276...e2b 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men i alle dager... Dette burde du tenkt på før du fikk barn. Det burde være hyggelig å tilbringe litt stressfri tid med to-åringen din. Anonymkode: 429e5...acd Hvorfor i all verden tror du det er stressfritt? Når jeg har barna hjemme får jeg knapt drukket en kaffekopp, jeg står på og jobber 24/7. Anonymkode: 2c276...e2b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå