Gå til innhold

Ser etter planter/blomster som har gode egenskaper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke oversikt over dette, men ønsker gjerne å ha planter/blomster i hjemmet som har gode egenskaper til hjemmet. Det finnes sikkert det. 

Tips?

Anonymkode: 73af7...432

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags egenskaper tenker du? Estetisk eller praktisk?

Av praktiske egenskaper - kjøp spiselige vekster, urter, tomatplante, chiliplante, sitrusfrukt og andre ting som vokser i varme strøk er fint inne. Om du har uteplass er det jo masse å dyrke.

Det finnes jo planter som er nyttige for biene, eller som holder unna mygg, men du tenker bare planter inne? Venus fluefanger spiser fluer om du plages med der.

Fredslilje sies å være god på å forbedre luften inne. 

Anonymkode: d701c...40d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags egenskaper tenker du? Estetisk eller praktisk?

Av praktiske egenskaper - kjøp spiselige vekster, urter, tomatplante, chiliplante, sitrusfrukt og andre ting som vokser i varme strøk er fint inne. Om du har uteplass er det jo masse å dyrke.

Det finnes jo planter som er nyttige for biene, eller som holder unna mygg, men du tenker bare planter inne? Venus fluefanger spiser fluer om du plages med der.

Fredslilje sies å være god på å forbedre luften inne. 

takk det var suveren informasjon å få! ☺️

Det var begge ting i grunn! Både estetisk og praktisk. 

Jeg er mann og har ikke kone, men vil iallfall gjøre mitt forsøk å gjøre hjemmet mitt harmonisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Estetisk er monstera/vindusblad, gullranke og pilea populære stueplanter som er lett å få til og ser fine og hyggelige ut.

Har du en litt mørk krok du vil ha en lettstelt plante i er Smaragdpalme veldig fin. 

Av spiselige ting, velg noe du liker å bruke i matlagingen selv, det er veldig stas!  Urter ser og lukter jo også godt. 

Husk å sjekke pottene jevnlig ved å løfte på de, er de lette må de ha vann :)

AnonymBruker
Skrevet

Planter gjør ikke noe nevneverdig for luftkvaliteten, så det er det bare å slå fra seg. Men nyttevekster er både praktisk og dekorativt! 

Anbefaler gullranke og fiolinfiken. Vemdig lettstelte planter.

Anonymkode: 2a1a4...7bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Planter gjør ikke noe nevneverdig for luftkvaliteten, så det er det bare å slå fra seg. Men nyttevekster er både praktisk og dekorativt! 

Anbefaler gullranke og fiolinfiken. Vemdig lettstelte planter.

Anonymkode: 2a1a4...7bb

jeg tenkte kanskje det også fantes noen planter som bidro til luftkvaliteten... men det stemmer sikkert det du sier. Takk for anbefalinger, takknemlig for det. ☺️

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har ikke oversikt over dette, men ønsker gjerne å ha planter/blomster i hjemmet som har gode egenskaper til hjemmet. Det finnes sikkert det. 

Tips?

Planter gir god stemning og skaper et lunt og trygt hjem. Planter påvirker psyken og humøret. Når det er sagt så vil jeg anbefale deg å skaffe deg noe få planter som gjør litt av seg. 2-3 store planter gir større innvirkning på bomiljøet enn mange små som lett blir kaos og for mye å ta vare på. Det kommer an på plassen du har. Man vil ofte ha et "enkelt" hjem med noen blikkfang. Du kan også spørre meg om alt planterelatert på pm om du ønsker det. Jeg hjelper mange med planter og hva som kan passe inn i boligen. :) 

AnonymBruker
Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (52 minutter siden):

Planter gir god stemning og skaper et lunt og trygt hjem. Planter påvirker psyken og humøret. Når det er sagt så vil jeg anbefale deg å skaffe deg noe få planter som gjør litt av seg. 2-3 store planter gir større innvirkning på bomiljøet enn mange små som lett blir kaos og for mye å ta vare på. Det kommer an på plassen du har. Man vil ofte ha et "enkelt" hjem med noen blikkfang. Du kan også spørre meg om alt planterelatert på pm om du ønsker det. Jeg hjelper mange med planter og hva som kan passe inn i boligen. :) 

takk, det var suveren råd å få. Tar det imot med ett stor takk!

☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...