AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Vi er invitert bort på 17.mai til en venninne av meg og mannen hennes. Kjæresten min kjenner begge, for vi har vært hos dem i festlige lag sammen før. Da venninna mi inviterte oss, sa jeg ja på egne vegne og fortalte henne at kjæresten kommer sikkert så fremt han ikke har barna. (De var velkomne de og, altså, men de har aldri vært der før og er usikker på hvor kjekt det hadde blitt for dem.) Jeg spurte så kjæresten om han skulle ha barna på 17.mai - noe han ikke skulle. Da jeg fortalte at vi var invitert bort, sa han bare at han ikke hadde lyst. Jeg lurte på hvorfor, men han hadde ikke lyst, følte bare ikke for det. Jeg synes det er skikkelig dumt at vi ikke kan dra sammen, som par, når alle andre der er par/familier også.. er det for mye å be om? Anonymkode: 1c0ec...3dc
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi er invitert bort på 17.mai til en venninne av meg og mannen hennes. Kjæresten min kjenner begge, for vi har vært hos dem i festlige lag sammen før. Da venninna mi inviterte oss, sa jeg ja på egne vegne og fortalte henne at kjæresten kommer sikkert så fremt han ikke har barna. (De var velkomne de og, altså, men de har aldri vært der før og er usikker på hvor kjekt det hadde blitt for dem.) Jeg spurte så kjæresten om han skulle ha barna på 17.mai - noe han ikke skulle. Da jeg fortalte at vi var invitert bort, sa han bare at han ikke hadde lyst. Jeg lurte på hvorfor, men han hadde ikke lyst, følte bare ikke for det. Jeg synes det er skikkelig dumt at vi ikke kan dra sammen, som par, når alle andre der er par/familier også.. er det for mye å be om? Anonymkode: 1c0ec...3dc Ja, du kan ikke kreve at han skal adlyde dine kommandoer. Han bestemmer faktisk over sitt eget liv og tid. Du må ikke følge det som andre gjør, at andre går som par betyr ikke at du må gjøre det. Gå dit du, om du har lyst Anonymkode: c5f4e...661 21
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 Virrevirrevapp skrev (5 minutter siden): Hva vil han gjøre på 17.mai, da? Slappe av, er jo fridag. Må jo ikke gjøre noe spesielt for det vel? Anonymkode: c5f4e...661 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 Virrevirrevapp skrev (1 time siden): Hva vil han gjøre på 17.mai, da? Vet ikke jeg - hvertfall ikke feire hos venninna mi og mannen. Han vil sikkert ikke gjøre noen ting, som alle andre dager i året. Jeg føler ikke jeg kommanderer heller, som noen sa her. Hadde det derimot vært motsatt, at vi ble invitert av hans venner - så hadde jeg jo blitt med om dette var noe kjæresten hadde lyst til å gjøre. Jeg ble først skuffa og lei da han sa han ikke ville. Nå har jeg det litt på avstand, men tenker fremdeles at han burde blitt med ut av respekt for meg og mine ønsker. Det forteller jeg ikke ham, da. Later bare som ingenting. Jeg kommer til å dra på «festen» uansett. Derfor jeg spør her, om jeg egentlig bare overreagerer. Anonymkode: 1c0ec...3dc
Gjest Villfisker Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 Skjønner ham godt. Han syns det er kjedelig, og det må du respektere. Se heller på det som en anledning til å gjøre noe sammen med andre, uten ham. Selv hadde jeg nektet å gå, fordi jeg syns sånt er kjedelig selv.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 Skjønner han godt, jeg synes sånne ting er kjedelig. Hadde heller blitt hjemme og sløvet på sofaen(er ikke fan av 17.mai-fering og holder meg langt unna folk denne dagen, helst på topptur). Dra alene, har aldri skjønt hvorfor par skal gjøre alt sammen hele tiden. Anonymkode: b6b6e...67e 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 Åhh, jeg blir så irritert på alle menn (ja for det er flest menn) som ikke vil være med kona bort! Er man i er forhold, så innebærer det at man gjør noen ting man ikke har lyst til, men som den andre vil. Det samme gjelder selvfølgelig omvendt - at kvinnen er med mannen på ting han vil. Men så er det slik at det ofte er kvinner som tar mest initiativ, menn vil gjerne «bare være hjemme». Da er kona noen ganger hjemme med mannen, og mannen er noen ganger med kona ut. Jeg snakker ikke om å være med på alt, men i det minste når det er viktig for kona, som feks 17. mai. Er man ikke villig til å være med på noe man helst ikke vil får en leve alene. Anonymkode: 0b10d...141 6
Katten.2.0 Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 Ser ikke problemet. La nå mannen slappe av. Du har jo ikke spurt ham først. 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 Det er godt mulig han ville blitt med hvis du hadde spurt han på forhånd. Nå blir han påtvunget det Anonymkode: b5d42...2b6 6
Virrevirrevapp Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slappe av, er jo fridag. Må jo ikke gjøre noe spesielt for det vel? Anonymkode: c5f4e...661 Tja, lage/spise god mat, drikke sider/sjampanje, synge, se lokale aktiviteter om det er noe, følge med på sendingene på tv/nett, konsert, teater, se fyrverkeri? Men det velger han jo sjøl.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #13 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vet ikke jeg - hvertfall ikke feire hos venninna mi og mannen. Han vil sikkert ikke gjøre noen ting, som alle andre dager i året. Jeg føler ikke jeg kommanderer heller, som noen sa her. Hadde det derimot vært motsatt, at vi ble invitert av hans venner - så hadde jeg jo blitt med om dette var noe kjæresten hadde lyst til å gjøre. Jeg ble først skuffa og lei da han sa han ikke ville. Nå har jeg det litt på avstand, men tenker fremdeles at han burde blitt med ut av respekt for meg og mine ønsker. Det forteller jeg ikke ham, da. Later bare som ingenting. Jeg kommer til å dra på «festen» uansett. Derfor jeg spør her, om jeg egentlig bare overreagerer. Anonymkode: 1c0ec...3dc Du overreagerer kraftig ja. Legg av deg denne kontrollen over kjæresten din, ellers går forholdet til helvete. Dette er et av hovedproblemene i forhold, å bestemme hva den andre skal går ikke. Du må spørre, du spurte han ikke først. Du antok at han ville komme. Du må heller ikke være med om han bli invitert, lær deg dette! Gi frihet, da varer forhold lenger. Jeg har selv vært slik som du beskriver, etter 12år ble jeg skilt. Var den som alltid styrte og skulle bestemme. Uten å spørre mannen min, jeg forventer at han skulle danse etter min pipe. Mange av mine venninner er av samme sort, nå i ettertid ser jeg hvor håpløs jeg var. Man må ikke gjøre alt sammen, kan fint delta alene på ting. Menn og kvinner har som regel forskjellige forventninger til livet, kvinner mer familieorientert. Samt veldig opptatt av sosiale normer; må følge strømmen. Anonymkode: c5f4e...661 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #14 Skrevet 14. mai 2021 Virrevirrevapp skrev (31 minutter siden): Tja, lage/spise god mat, drikke sider/sjampanje, synge, se lokale aktiviteter om det er noe, følge med på sendingene på tv/nett, konsert, teater, se fyrverkeri? Men det velger han jo sjøl. Det velger alle selv, hva de skal gjøre Mange feirer ikke 17.mai lenger i voksen alder. Anonymkode: c5f4e...661 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #15 Skrevet 14. mai 2021 Jeg skjønner begge to. Jeg skjønner at du vil ha han med og det er kjipt for deg at de andre er der i par og så skal du være alene bare fordi han ikke har lyst. Men jeg skjønner han også, jeg hater 17.mai og jeg har gledet meg til denne langhelgen da jeg er så sliten av jobb så føler at jeg heller vil slappe av. Hadde ikke blitt med noen på noen ting uansett hva det skulle vært da jeg trenger ro og egentid, jeg får heller ikke sånn veldig mye ut av det å være med andre så det hadde bare stjelt energi. Du får tenke på det som at dere får litt fri fra hverandre og det er faktisk viktig, veldig mange i et forhold glemmer litt seg selv og hvordan man skal ha det gøy uten partneren. Viktig at du ikke forventer av han at han skal bli med, si at du forstår og det er helt greit men at du gjerne vil han skal bli med så tilbudet står. Du kan jo selvfølgelig også be på dine knær og love han noe i gjengjeld, at du skal bli med på noe du vanligvis ville sakt nei til ol. Men er det bare 17.mai eller er dette et gjentakende problem for deg? For om det bare er idag synes jeg han skal få den fridagen for seg selv, er det hele tiden så burde du enten akseptere det eller gå fra han, for det hjelper ikke å tvinge han om dere er så forskjellige. Anonymkode: c1214...9ab 4
Gjest TheCatLady Skrevet 14. mai 2021 #16 Skrevet 14. mai 2021 Så lenge det ikke er sånn at han aldri gidder å bli med på sånne ting så synes jeg egentlig at det er greit. Jeg hadde gått selv om det var meg og så kunne han heller ha slappet av eller hva nå enn han ville drive med. Jeg synes det bør være innafor for begge å kunne si nei til sånne ting, men jeg tenker også at man bør stille litt opp på sånne ting også. Man kan ikke forvente at alt man gjør er kjempegøy hele tiden, men noen ganger har man jo bare ikke lyst av en eller annen grunn og da bør man respektere det.
Ullvott Skrevet 14. mai 2021 #17 Skrevet 14. mai 2021 TheCatLady skrev (1 minutt siden): Så lenge det ikke er sånn at han aldri gidder å bli med på sånne ting så synes jeg egentlig at det er greit. Jeg hadde gått selv om det var meg og så kunne han heller ha slappet av eller hva nå enn han ville drive med. Jeg synes det bør være innafor for begge å kunne si nei til sånne ting, men jeg tenker også at man bør stille litt opp på sånne ting også. Man kan ikke forvente at alt man gjør er kjempegøy hele tiden, men noen ganger har man jo bare ikke lyst av en eller annen grunn og da bør man respektere det. Enig med deg, men vil tilføye at når det er en høytidsdag synes i alle fall jeg at man burde strekke seg litt lenger for å stille opp. Så kan han heller bruke en og annen generell helgedag til å vegetere for seg selv hvis det er det han synes er det beste i verden. 4
Gjest TheCatLady Skrevet 14. mai 2021 #19 Skrevet 14. mai 2021 Ullvott skrev (4 minutter siden): Enig med deg, men vil tilføye at når det er en høytidsdag synes i alle fall jeg at man burde strekke seg litt lenger for å stille opp. Så kan han heller bruke en og annen generell helgedag til å vegetere for seg selv hvis det er det han synes er det beste i verden. Vel, ja, egentlig. Jeg ville i hvert fall gjort det selv, men tenker også at hvis man absolutt ikke vil så kan man heller være hjemme.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 Du sier til han at du tar selvkritikk på at du dessverre sa ja og på hans vegne og sier du håper han blir med, og lover å aldri si ja og planlegge på vegne av han igjen. Vil han ikke så får du gå alene. Anonymkode: c383b...ef5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå