Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

For to år siden hadde jeg et forhold med en fyr. Jeg har aldri hatt det så fint med noen. Etter noen måneder sammen skjedde det litt greier som gjorde at forholdet ble akutt avsluttet og han gikk tilbake til eksen. Han var 50/50 mellom hvem han skulle velge, men hadde en lenger historie med eksen. Påpeker igjen at det er en veldig komplisert historie bak som er umulig å skrive ned på en skikkelig måte, så jeg blamer ham ikke for det. Jeg skjønte først når jeg mistet ham hvor forelsket jeg var, da sorgen ble så stor.

Jeg hadde kjærlighetssorg i nesten 1 år. Likevel har jeg fortsatt å tenke på ham hver eneste dag. Jeg har ikke lenger følelser for ham. Har sett ham på gaten noen ganger, uten at jeg har reagert mer på det enn om det skulle vært noen andre jeg kjente. Jeg har heller ikke noe reelt ønske om å få ham tilbake. Likevel sliter jeg med å glemme det vi hadde, og han er helt klart "the one that got away". 

Jeg har en ny kjæreste, og vi har vært sammen i et halvt år. Vi har det veldig bra sammen og jeg har sterke følelser. Skulle jeg valgt mellom typen og eksen, hadde jeg helt klart valgt han jeg er med nå. Likevel klarer jeg ikke å slutte å tenke på eksen. Jeg har også ved flere anledninger drømt om eksen, blant annet i natt. I drømmene snakker vi med en respektfull tone og respekterer at begge er i nye forhold. Jeg kjenner på en stor sorg over det vi mistet, men selv i drømmene har jeg ikke et ønske om at det blir oss to igjen.

Vi er ikke venner på noen sosiale medier og jeg har ingen arena der jeg treffer på ham. Har sett han totalt 2 ganger tilfeldig i sentrum de siste to årene, og sett nye kjæresten hans 3 ganger, hvorav ene gangen var de sammen. Jeg begynner å bli ekstremt lei av at jeg ikke klarer å slutte å tenke på ham, og synes også det er urettferdig overfor nye typen. Er det noen som har noen tips? Er dette normalt?

Anonymkode: f72b9...95a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forholdet du er i, er nytt. Etterhvert vil du glemme eksen mer og mer. 

Anonymkode: 4e285...e8b

AnonymBruker
Skrevet

Det går over med tid. 
Jeg dumpet eksen og han har vært innom tankene innimellom. Det er jo ikke bare å slette alt av minner når man har vært sammen i et tiår. 

Anonymkode: f2e1d...4a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at du tenker på eksen og drømmer om han, er at du ble ikke ferdig med han da han gikk fra deg. Han har satt sine spor i deg rett og slett. Hadde det slik med en eks og i flere år. Ble ikke ferdig med han før det gikk flere år. Selv om jeg var sammen med andre og. En kan dessverre ikke styre følelsene sine, noen får en sterkere følelser for og kjemi med enn andre. Og når du hadde det helt fantastisk med han så glemmer ikke hjernen det, og den vil oppleve det mer igjen med den personen.  Men håper du tenker mindre på han med tiden.

Anonymkode: 99321...846

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går over med tid. 
Jeg dumpet eksen og han har vært innom tankene innimellom. Det er jo ikke bare å slette alt av minner når man har vært sammen i et tiår. 

Anonymkode: f2e1d...4a9

Klart ikke, men jeg var sammen med denne fyren jeg ikke glemmer i 2-3 mnd.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grunnen til at du tenker på eksen og drømmer om han, er at du ble ikke ferdig med han da han gikk fra deg. Han har satt sine spor i deg rett og slett. Hadde det slik med en eks og i flere år. Ble ikke ferdig med han før det gikk flere år. Selv om jeg var sammen med andre og. En kan dessverre ikke styre følelsene sine, noen får en sterkere følelser for og kjemi med enn andre. Og når du hadde det helt fantastisk med han så glemmer ikke hjernen det, og den vil oppleve det mer igjen med den personen.  Men håper du tenker mindre på han med tiden.

Anonymkode: 99321...846

Det stemmer nok. Forholdet var fra juni-september, så hadde ikke noen bekymringer og det var den beste sommeren så langt i mitt liv. Han prøvde å pynte litt på sannheten når han måtte gå fra meg, men det var når jeg fant ut mer av hva som egentlig skjedde at jeg sluttet å ha kjærlighetssorg - litt mer closure.. men jeg kommer jo aldri til å få full closure. 

Jeg har det nok bedre med han jeg er med nå enn jeg ville fått med eksen (fikk aldri opplevd skikkelige hverdager med ham). Trolig ville jeg sikkert fått samme kjærlighetssorg og slitt med det samme med typen min nå om han brått gikk fra meg. 

Blir uansett lettet av at det ikke synes unormalt. Jeg håper virkelig det gir seg etterhvert. Det som gjør det vanskeligere er nok at eksen og typen har en del likheter i utseende. Jeg lette ikke etter en som liknet på eksen, men det er rett og slett det jeg alltid har vært mest tiltrukket av. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt igjennom hva som var så spesielt med eksen? Hva det sexen/begjæret, var det samtalene?

Tror det er lurt å definere hva det var som var så spesielt mellom dere. Hvorfor hadde dere det så fint sammen og savner du noe av dette nå? Noe må det jo være når du tenker så mye på ham.

Anonymkode: f1fc6...760

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du tenkt igjennom hva som var så spesielt med eksen? Hva det sexen/begjæret, var det samtalene?

Tror det er lurt å definere hva det var som var så spesielt mellom dere. Hvorfor hadde dere det så fint sammen og savner du noe av dette nå? Noe må det jo være når du tenker så mye på ham.

Det var kjemien. Det er det eneste jeg klarer å sette fingeren på. Alt var så enkelt og vi ønsket det samme for fremtiden. Det var nok også det at vi gjorde ting sammen og hadde et felles nettverk. Jeg var bare generelt lykkelig når jeg var med ham. Det er kanskje lykkefølelsen jeg savner, men jeg hadde garantert ikke hatt den samme lykkefølelsen om det ikke var sommer og livet smilte. Ikke lenge etterpå ble faren min lagt i koma og holdt på å dø, ble aldri seg selv igjen og er fortsatt alvorlig syk. Deretter kom korona og jeg har mistet mye nettverk rett og slett fordi det ikke går an å møtes. Kontrasten kan derfor ha noe betydning. Jeg tror jo ikke jeg ville hatt det bedre med ham enn han jeg er samme med nå. I tillegg er jeg nok litt bitter over det som skjedde, og sliter med å akseptere det. Dette var imidlertid mest i starten, og jeg går ikke rundt å føler på de følelsene nå. 

Det spørsmålet ditt der hjalp meg faktisk ganske mye.. at det trolig er hele situasjonen da og ikke bare ham. Takk!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var kjemien. Det er det eneste jeg klarer å sette fingeren på. Alt var så enkelt og vi ønsket det samme for fremtiden. Det var nok også det at vi gjorde ting sammen og hadde et felles nettverk. Jeg var bare generelt lykkelig når jeg var med ham. Det er kanskje lykkefølelsen jeg savner, men jeg hadde garantert ikke hatt den samme lykkefølelsen om det ikke var sommer og livet smilte. Ikke lenge etterpå ble faren min lagt i koma og holdt på å dø, ble aldri seg selv igjen og er fortsatt alvorlig syk. Deretter kom korona og jeg har mistet mye nettverk rett og slett fordi det ikke går an å møtes. Kontrasten kan derfor ha noe betydning. Jeg tror jo ikke jeg ville hatt det bedre med ham enn han jeg er samme med nå. I tillegg er jeg nok litt bitter over det som skjedde, og sliter med å akseptere det. Dette var imidlertid mest i starten, og jeg går ikke rundt å føler på de følelsene nå. 

Det spørsmålet ditt der hjalp meg faktisk ganske mye.. at det trolig er hele situasjonen da og ikke bare ham. Takk!! 

Ja da høres det ut til at du knytter en lykkelig tid i livet ditt til eksen, men det var ikke bare han som påvirket livet ditt da. Så når du savner eksen, så savner du egentlig det å være lykkelig og leve et sorgløst liv og det er selvsagt helt naturlig når livet er som det er nå.

Ønsker deg lykke til!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...