AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Del Skrevet 14. mai 2021 Hva mener du? Anonymkode: 6e5a6...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Del Skrevet 14. mai 2021 Ja. Anonymkode: 9aec0...0ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. mai 2021 #3 Del Skrevet 14. mai 2021 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Del Skrevet 14. mai 2021 Absolutt ikke Anonymkode: 4b9d4...88b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Del Skrevet 14. mai 2021 Nei. Ganske langt unna. Anonymkode: 50e6f...24e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Del Skrevet 14. mai 2021 Tolkien! Ikke tolken. Anonymkode: f920e...d85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Del Skrevet 14. mai 2021 Du er ihvertfall ikke tidenes beste forfatter av trådtitler. 😂 Anonymkode: 9aec0...0ac 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Del Skrevet 14. mai 2021 Ja jeg mener det med tanke på alt som ble utviklet rundt boka. Dere som skriver nei, hvilken forfatter/bøker er bedre mener dere? Ser ikke bort ifra at det er noen jeg kan ha glemt i farten.. Anonymkode: 3600e...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 14. mai 2021 #9 Del Skrevet 14. mai 2021 Nei. Men at de ikke er verdens beste bøker betyr jo ikke at det ikke er et meget imponerende verk. I tillegg ble de utgitt i en tid der fantasy-sjangeren var i sin spede barndom, og de har dermed endt opp som inspirasjonskilde for utrolig mange bøker, spill, filmer, etc i ettertid, og har derfor en viktig plass i litteraturhistorien. (Og så svarer jeg ganske kategorisk "nei" på spørsmålet fordi Ringenes Herre faktisk sjelden er nevnt når man skal ramse opp "bare en håndfull" av verdens beste bøker. Og så er "hva er verdens beste bok" uansett utrolig subjektivt.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 29. mai 2021 #10 Del Skrevet 29. mai 2021 On 5/14/2021 at 12:44 PM, Nuith said: Nei. Men at de ikke er verdens beste bøker betyr jo ikke at det ikke er et meget imponerende verk. I tillegg ble de utgitt i en tid der fantasy-sjangeren var i sin spede barndom, og de har dermed endt opp som inspirasjonskilde for utrolig mange bøker, spill, filmer, etc i ettertid, og har derfor en viktig plass i litteraturhistorien. (Og så svarer jeg ganske kategorisk "nei" på spørsmålet fordi Ringenes Herre faktisk sjelden er nevnt når man skal ramse opp "bare en håndfull" av verdens beste bøker. Og så er "hva er verdens beste bok" uansett utrolig subjektivt.) Jeg har gått gjennom en del lister av verdens beste bøker nå, og synes LotR ofte kommer øverst eller svært nære toppen. F.eks. denne, hvor det britiske folket stemte for sine favorittbøker: https://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top100.shtml Ellers er jeg enig i at den/de ikke nødvendigvis er verdens beste bok, men heller har vært viktige for fantasylitteratur. Men så er det også utrolig vanskelig å skulle bestemme hva som er verdens beste bok. Men LotR hører vel med på alle topp 100-lister i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 29. mai 2021 #11 Del Skrevet 29. mai 2021 Nei. Jeg synes ikke det. Begynt på den sikkert 4-5 ganger , men klarer ikke og lese dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #12 Del Skrevet 29. mai 2021 Langt derifra. Lenge siden jeg har lest de nå (originalspråk), men synes ikke de var så godt skrevet. I mine øyne er han som Neil Gaiman, en bedre "universbygger" enn skribent. Anonymkode: a69c7...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #13 Del Skrevet 29. mai 2021 Vet ikke om den beste forfatteren er den beste beskrivelsen. Men jeg kan si at han er min favorittforfatter. Faren til hele den moderne fantasysjangeren. Anonymkode: 19415...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #14 Del Skrevet 30. mai 2021 Don Quixote topper ofte listen over tidenes bok siden boka/bøkene av mange regnes som den første moderne romanen. Er som regel innflytelse som bestemmer hvor høyt man kommer opp på disse listene. Anonymkode: 11c31...4d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #15 Del Skrevet 30. mai 2021 Nei. Kan ikke fordra fantasy, og ihvertfall ikke Tolkien. Anonymkode: d5d1d...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 30. mai 2021 #16 Del Skrevet 30. mai 2021 Tidenes beste bok... Nja, ikke enig! Men liker Tolkien. Han er en god forfatter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #17 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 13.32): Hva mener du? Anonymkode: 6e5a6...96c Ja, hvorfor ikke? Anonymkode: fb528...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå