AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Til dere som jobber på McDonald's eller Burger King. Hvorfor tar det så inni he***tes lang tid å få maten?? At dette skal gå under "fast food" er bare tøv, da jeg ofte opplever ventetiden som omtrent den samme på en hvilken som helst annen restaurant. Og det til og med på drive-through. Det har slått meg nå de siste par gangene jeg har bestilt (henholdsvis fra BK) i drive-through, at jeg står og venter omlag 20 minutter før jeg får maten. Og da hender det til og med at enkelte komponenter har blitt kalde! Og f.eks kald cheeseburger er ikke videre godt, men da er jeg så sulten at jeg ikke gidder å ta meg bryet ved å enten kjøre bakerst i køen igjen, eller å gå inn i restauranten for å klage. (Det siste vil jeg heller ikke gjøre pga covid), så da dropper jeg heller å spise den burgeren, og heller spise det som fremdeles er nogenlunde varmt. Det med at enkelte komponenter allerede har rukket å bli kalde, kunne imidlertid vært løst ved at bilen foran meg, hadde fått beskjed om å flytte seg forover, slik at jeg kunne fått min mat når den ble ferdig, og ikke samtidig måtte vente på at han foran meg også skulle få. Jeg syns det virker som at logistikken her er litt merkelig?? At man kan skilte dette som "fast food" er vel egentlig reinspikka løgn! Det var til og med en gang jeg kun bestilte to pakker med pannekaker med syltetøy. Selv dette tok altså omlag 15 minutter før jeg fikk.. Jeg har vært i USA noen ganger, og dersom jeg har bestilt mat gjennom drive-through, har jeg så kjørt videre til neste luke og betalt, og så har jeg fått maten med én gang i luke nr 2. Uansett hvor lite eller mye jeg har bestilt. DER kan vi være enige i at det er snakk om fast food! Så det beviser jo at det skal være mulig, så hvorfor får vi det ikke til her i Norge? Anonymkode: 8eb1b...e46 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Så så, ro ned og pust med magen 🤣 Anonymkode: 445fc...dd9 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så så, ro ned og pust med magen 🤣 Anonymkode: 445fc...dd9 Puster fint med magen, jeg, men det må jo være lov til å lure? Anonymkode: 8eb1b...e46 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 Spørs hvor du er... Enig i at spesielt Burger King er treige, på McDonalds er det ofte den som tar imot betalingen som også må inn å pakke maten din.. Men synes det går my tregere begge steder etter at de innførte sånne touch-skjermer å bestille på.. Anonymkode: 5c4a0...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 Enten lyver eller overdriver du massivt. For min del har det aldri tatt mer enn fem minutter å få maten, verken i drive throug eller restaurant. Selv ikke når det er masse folk. Du får spise på vanlige restauranter heretter så du slipper dette enorme problemet. Anonymkode: 5e503...d11 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 Enig. Det er få ting som gjør meg mer forbanna enn å måtte vente 10 minutter på cheeseburgere fra McDonalds. Med tanke på hvor mange de selger så burde de alltid ligge klare slik at kunden får dem sekundet etter hun har betalt. Det er jo hele poenget med McDonalds. Anonymkode: 52460...a64 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Til dere som jobber på McDonald's eller Burger King. Hvorfor tar det så inni he***tes lang tid å få maten?? At dette skal gå under "fast food" er bare tøv, da jeg ofte opplever ventetiden som omtrent den samme på en hvilken som helst annen restaurant. Og det til og med på drive-through. Det har slått meg nå de siste par gangene jeg har bestilt (henholdsvis fra BK) i drive-through, at jeg står og venter omlag 20 minutter før jeg får maten. Og da hender det til og med at enkelte komponenter har blitt kalde! Og f.eks kald cheeseburger er ikke videre godt, men da er jeg så sulten at jeg ikke gidder å ta meg bryet ved å enten kjøre bakerst i køen igjen, eller å gå inn i restauranten for å klage. (Det siste vil jeg heller ikke gjøre pga covid), så da dropper jeg heller å spise den burgeren, og heller spise det som fremdeles er nogenlunde varmt. Det med at enkelte komponenter allerede har rukket å bli kalde, kunne imidlertid vært løst ved at bilen foran meg, hadde fått beskjed om å flytte seg forover, slik at jeg kunne fått min mat når den ble ferdig, og ikke samtidig måtte vente på at han foran meg også skulle få. Jeg syns det virker som at logistikken her er litt merkelig?? At man kan skilte dette som "fast food" er vel egentlig reinspikka løgn! Det var til og med en gang jeg kun bestilte to pakker med pannekaker med syltetøy. Selv dette tok altså omlag 15 minutter før jeg fikk.. Jeg har vært i USA noen ganger, og dersom jeg har bestilt mat gjennom drive-through, har jeg så kjørt videre til neste luke og betalt, og så har jeg fått maten med én gang i luke nr 2. Uansett hvor lite eller mye jeg har bestilt. DER kan vi være enige i at det er snakk om fast food! Så det beviser jo at det skal være mulig, så hvorfor får vi det ikke til her i Norge? Anonymkode: 8eb1b...e46 Du kan jo begynne å jobbe der selv. Innfør nye rutiner. Lag opp x antall pommes frites og Bigmacs til lunsj/middag/kvelds-rushet. Anonymkode: 2f0c8...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan jo begynne å jobbe der selv. Innfør nye rutiner. Lag opp x antall pommes frites og Bigmacs til lunsj/middag/kvelds-rushet. Anonymkode: 2f0c8...9a2 Ikke jeg som er trådstarter, men McDonalds burde absolutt ha Bigmacs og de andre mest solgte burgerne klare til rushet. Skjønner at de som skal ha spesialtilpasset burger må vente litt, men skal man ha en Bigmac med alt på så synes jeg man burde får den med en gang man betaler. Samme gjelder de billige hamburgerne og cheeseburgerne. Anonymkode: 52460...a64 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #9 Skrevet 15. mai 2021 Dette vil jo variere ekstremt mye fra restaurant til restaurant, både på BK og McDonald’s. Å dra alle under en kam blir jo helt feil.. Det er forskjellige drivere på de fleste restauranter selv om det er samme kjede. S.O.S (speed of service) blir påvirket av så mangt. Men den eneste grunnen til at S.O.S kan ta 20 minutter på en veldrevet restaurant er underbemanning.. Tar det 20 minutter og du ikke opplever at personalet er underbemannet så er du muligens på en restaurant det ikke er verdt å besøke.. Til info: BK lager i større grad enn McDonald’s mat på bestilling, så det er hovedgrunnen til at BK ofte er treigere enn McDonald’s. Spesialbestillinger må man også beregne ekstra tid på. Anonymkode: 07326...a0e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #10 Skrevet 15. mai 2021 Jeg må alltid spesialbestille pga allergier og har aldri måttet vente så lenge. Så jeg kjenner meg ikke igjen i HI. Anonymkode: ba657...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #11 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enten lyver eller overdriver du massivt. For min del har det aldri tatt mer enn fem minutter å få maten, verken i drive throug eller restaurant. Selv ikke når det er masse folk. Du får spise på vanlige restauranter heretter så du slipper dette enorme problemet. Anonymkode: 5e503...d11 Jeg gjør dessverre ikke det. Jeg bestiller og får beskjed om å kjøre frem til luken og betale der. Så får jeg beskjed om å kjøre videre frem til en p-plass i nærheten, hvorpå de kommer ut med maten når den er klar. Det kan ta alt fra 10-20 minutter. Jeg bestiller heller ingen "spesialmeny" der jeg bytter ut ting eller skal ha ekstra av noe. Syns det er rart at fordi jeg lurer på dette, skal unngå å besøke disse stedene. Er det plutselig ikke lov med kritikk når det som egentlig skal være "fast food" blir "slow food"? Eller jobber du kanskje på et av disse stedene og føler deg truffet? Anonymkode: 8eb1b...e46 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #12 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan jo begynne å jobbe der selv. Innfør nye rutiner. Lag opp x antall pommes frites og Bigmacs til lunsj/middag/kvelds-rushet. Anonymkode: 2f0c8...9a2 Nei, du, jeg trives godt i den jobben jeg allerede har:) Når det er sagt, så burde man klare å se hva som gjennomsnittlig selges pr dag og til ca-tider, og kanskje ha noen av de mest populære burgerne klare? De ligger jo i et varmeskap og tåler nok å ligger der noe tid før de eventuelt må kastes, men med god planlegging så klarer man sikkert å unngå det. Anonymkode: 8eb1b...e46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå