AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #21 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg kjøper dyre klær, betydelig dyrere enn Cubus. Det har da ingen ting med saken å gjøre. Anonymkode: 6c218...cbc Så hvorfor er gant osv grise harry da? Anonymkode: cd5ad...a1a 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #22 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man MÅ jo ikke kjøpe merkeklær bare fordi man har råd. Nå vet jeg ikke jeg, men kan ikke se for meg at gucci osv er veldig praktisk? Finnes også en mellomting mellom gucci og cubus. Synes forøvrig cubus ikke er så ille, barna vokser jo veldig fort, så klærne rekker jo ikke bli slitt før man må opp en størrelse 😊 Anonymkode: 99f5e...15a Har du et aktivt barn som mitt rekker klær fra f.eks hm å bli stygge veldig fort jo! Er ikke fordi det er billig jeg ikke kjøper derfra, men vi må ha kvalitetsklær (ikke gucci selvsagt, men en mellomting) Noen merkeklær er også dårlig i kvaliteten, men man finner fort ut hva som funker 😊 Anonymkode: dd600...64a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #23 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du et aktivt barn som mitt rekker klær fra f.eks hm å bli stygge veldig fort jo! Er ikke fordi det er billig jeg ikke kjøper derfra, men vi må ha kvalitetsklær (ikke gucci selvsagt, men en mellomting) Noen merkeklær er også dårlig i kvaliteten, men man finner fort ut hva som funker 😊 Anonymkode: dd600...64a Jeg tenkte litt på sånne merkeklær som gucci, Tommy hilfiger osv.. Å kjøpe reima osv er jo helt innafor. Noen klær er bedre enn andre, sånn er det bare. 😊 Har en dress fra memini, og den var super! Jeg kjøper selv ikke uteklær på hm, bestiller det meste fra nett, og synes didrikson og Helly Hansen er ganske greit. Men det er unntak, hun går ikke utelukkende i kvalitetsklær for å si det sånn. Anonymkode: 99f5e...15a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #24 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så hvorfor er gant osv grise harry da? Anonymkode: cd5ad...a1a Fordi det er ikke spesielt behagelig eller praktisk. Det er flashy. Synes logo-klær er harry. Anonymkode: 6c218...cbc
GammelKaktus Skrevet 14. mai 2021 #25 Skrevet 14. mai 2021 Her og går det i Levi's, Adidas, Hummel, Nike ol. Det er merkeklær men det kan jo ikke sammenlignes med Dolce og gabbana og Gucci liksom. 😄 De klærne holder fasongen og tåler vask.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #26 Skrevet 14. mai 2021 Da min var liten kjøpte jeg forholdsvis dyre utedresser, sko og ull (bor i nord, og her er det skikkelige vintre). Bukser, gensere osv kjøpte jeg billig. På ungdomsskolen hadde ha en en periode da han ville ha dyre merker, f.eks hettegensere til 1000 - 1500 kr. Det fikk han ikke hos meg, men kjøpte for egne penger (begynte tidlig med sommerjobb). For meg er det ikke logisk å gi barn som vokser fort dyre merkeklær. Anonymkode: b5914...77b 1
Rosa Dartle Skrevet 14. mai 2021 #27 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kongens sløyd og Gullkorn muligens? Anonymkode: 7b751...01b Sånt som jeg også tenker på. Og Miniature, Memini, MP osv. Det jeg ikke regner som merketøy er klær fra de store kjedene, H&M, Lindex, KappAhl, Nameit og Cubus. Tenker ikke på Gant osv. Det er merkeklær det også altså, men i Norge har jo disse merkene lite utvalg for barn. 1
cattleya Skrevet 14. mai 2021 #28 Skrevet 14. mai 2021 Det sistnevnte. Har sett flere her på kg som mener nøstebarn, lillelam og Reima er «merkeklær». Dette mener jeg bare er firnuftige kvallitetsklær. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #29 Skrevet 14. mai 2021 Norrøna, arteryx og klättermausen, kontra bergans og skogstad er dyyyrt merke til f.eks 10-12 åringer. God kvalitet, da! Anonymkode: a2d80...96f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #30 Skrevet 22. desember 2023 Datteren min på 14 har moon boots, uggs, gant, ralph Lauren, Levis, lois, parajumper jakker, Marant veske, ganni, neo noir, dior parfyme og noe mer billigere, jeg syntes det er innenfor siden hun er utvokst og kan bruke klærne da i mange år til og bruke mye av det selv når hun er voksen. Anonymkode: d68f2...2e5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #31 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Datteren min på 14 har moon boots, uggs, gant, ralph Lauren, Levis, lois, parajumper jakker, Marant veske, ganni, neo noir, dior parfyme og noe mer billigere, jeg syntes det er innenfor siden hun er utvokst og kan bruke klærne da i mange år til og bruke mye av det selv når hun er voksen. Anonymkode: d68f2...2e5 Ja, vanlig å bruke klær man brukte som 14 åring når man er 18 - 20 år. Anonymkode: f9f84...80c 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #32 Skrevet 22. desember 2023 Gant og andre dyre merker. Ikke Adidas og andre sportsmerker Anonymkode: 6b6ca...bdb 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #33 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 14.53): Ja, vanlig å bruke klær man brukte som 14 åring når man er 18 - 20 år. Anonymkode: f9f84...80c Uggs og parajumper feks kan godt hende er inn når hun er voksen Anonymkode: d68f2...2e5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #34 Skrevet 25. desember 2023 Alt er vel merkeklær? adidas, nike osv. - sportsmerker Gant, Ralph Laurent etc - dyre merker med mye kvalitet Gucci, Chanel - Luksusmerker alle innenfor merkeklær. Men tenker egentlig når folk sier «merkeklær» så tenker de mer på luksusmerker, som strengttatt kan være klær i elendig kvalitet for en ekstrem høy pris, kun pga. logoen. Enkelte sier ralph lauren osv. er harry må jeg være grovt uenig i. Logoen er bitteliten og klærne (iallefall som jeg eier) er 100% ull, bomull osv. høy kvalitet, godt sydd, prisen er dyr men ikke overpriset. I motsetning til Gucci osv, der jeg er enig i at det meste er overpriset for fleksing-potensiale. Anonymkode: d7e3a...037
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #35 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 14.19): Hvorfor er det Harry? Fordi det koster mer en Cubus klær? Skal folk som har råd til merkeklær kjøpe Cubus klær kun for at dei som har mindre råd ikke skal bli krenket? Anonymkode: cd5ad...a1a Jeg har ikke råd til dyre klær pga min økonomiske situasjon, hvorfor tenker du at en som meg skulle bli krenket av at du har mye penger å bruke? Rike og fattige mennesker har eksistert lenge. Nedlatende holdninger likeså. Anonymkode: 201e9...42a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #36 Skrevet 25. desember 2023 Kommer litt an på tenker jeg. Små barn og ungdom er forskjellig. Jeg har to ungdommer. Ene bryr seg ikke om merker, og den andre er opptatt av merkeklær. Men barn i barnehage trenger først og fremst behagelige klær de kan bevege seg i. Mye av merkeklær som Gucci er ikke designet for barn i leik. Da er det bedre med H&M. Jeg personlig synes det er bortkastet penger å kjøpe dyre merkeklær til barn, nettopp fordi det ikke er komfort. Men for å selge. Nøstebarn og god ull er noe helt annet da de er designet for barn. Jeg selv er ikke opptatt av merkeklær, men liker å kjøpe av god kvalitet så det holder passformen lenge. Anonymkode: 47ef9...25d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #37 Skrevet 25. desember 2023 Jeg har ikke hørt om flesteparten av disse merkene. Kanskje fordi jeg ikke har råd til å kjøpe noe sånt til barna mine uansett. Anonymkode: 201e9...42a 1
Josephine Skrevet 25. desember 2023 #38 Skrevet 25. desember 2023 Føler ikke at jeg handler merkeklær til datteren min bare fordi jeg foretrekker Gullkorn, Kivat, Lille Lam, Isbjørn, Konges Sløjd, Marmar, Gant, Ralph Lauren, Enfant, Miymo, MiniAture for å nevne noen. Etter mitt syn er merkeklær type Gucci, Versace og lignende. Klær som koster fra 1500 kr plagget for en genser.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #39 Skrevet 26. desember 2023 Jeg tenker på de dyre merkene. Jeg var Cubus-barn og hadde adidas-sekk og adidas-sko. Tror ikke moren min hadde kjøpt sekken hvis den var dyr, for jeg brukte den til skittent gymtøy liksom... Har ikke handlet Adidas eller andre sportsmerker selv ennå, så har ikke greie på prisene. Kjøpte Okaki sko for en billig penge på sport outlet så jeg trodde det var billigmerke (kvaliteten var heller ikke all verden selv om de var gode så lenge de varte), og så koster Okaki vintersko til barn over 1000 kr på eurosko. Er ikke godt å vite hva som er billigmerke og hva som er dyrt alltid. Selv om jeg ikke har greie på det i det hele tatt, så har jeg altså tenkt at gucci og sånt er merkeklær. Levis finner man jo i vanlige klesbutikker. Jeans og sånn? Anonymkode: 3dede...2e9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #40 Skrevet 26. desember 2023 Max Mara, Ralph Lauren, Chanel, Gucci, Dior. Anonymkode: 67648...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå