Gå til innhold

Hva anser dere som "merkeklær" til barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når folk sier at de ikke synes noe om at barn går i merkeklær, hvilke merker tenker dere på da? 

Jeg kjøper litt forskjellig til mine barn i skolealder, mye fra H&M, men også en del som Adidas, Nike, Puma, Levis osv. Er det sånne merkeklær folk reagerer på? Eller tenker folk mere på merker som Gucci, Louis Vuitton og Dolce Gabbana?  

Anonymkode: c8f28...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vel heller prisen det står på. Når ungen er kledd opp for 30k begynner det å bli litt drøyt.

Anonymkode: a7b6f...725

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når folk sier at de ikke synes noe om at barn går i merkeklær, hvilke merker tenker dere på da? 

Jeg kjøper litt forskjellig til mine barn i skolealder, mye fra H&M, men også en del som Adidas, Nike, Puma, Levis osv. Er det sånne merkeklær folk reagerer på? Eller tenker folk mere på merker som Gucci, Louis Vuitton og Dolce Gabbana?  

Kongens sløyd og Gullkorn muligens? 

Anonymkode: 7b751...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel heller prisen det står på. Når ungen er kledd opp for 30k begynner det å bli litt drøyt.

Anonymkode: a7b6f...725

Ja, der er jeg helt enig! 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kongens sløyd og Gullkorn muligens? 

Anonymkode: 7b751...01b

Nå måtte jeg fort google å se på nettbutikkene til merkene du nevner. Mine er så store nå at jeg har helt ærlig ikke hørt om de merkene 😅 Jeg har en midt i barneskolen og en på starten av ungdomsskolen. 

Jeg ser de prisene ligger på samme som Puma, Levis og adidas. 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkeklær ser jeg på som gucci, tommy hilfiger, ralph lauren, moschino osv. Personlig ser jeg ikke på adidas og puma som merkeklær, selvom de jo er merker. 

Anonymkode: dd600...64a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjøper hovedsakelig merkeklær til min, men da er det snakk om Konges sløjd, marmar, mini rodini, nøstebarn, hust and claire, molo, shirley bredal, huttelihutt, gullkorn, minilin, Memini, Liewood, isbjørn, reima, petit nord, kattnakken, angulus osv. Personlig synes jeg type dior, Chanel, Gucci osv er harry og lite praktiske. 
Kjøper merker fordi de er ekstremt myke og behagelige, nordiske merkevarer, etisk produsert, praktiske.  Og veldig pene å se på. Ingen av klærne skriker merkeklær og ingen vet det er «merker» med mindre man kjenner klærne igjen. 

Anonymkode: 6c218...cbc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når ett plagg koster mer enn 500kr stykket! Og da er det ikke snakk om finklær, ytterplagg eller sko, men mer en vanlig genser, kjole eller en bukse!

Anonymkode: fa1df...3c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns ikke akkurat at Hust&Claire, gullkorn, Reima etc. er merkeklær i den forstand. Helt vanlige klær som de fleste barn har flere plagg fra.

Merkeklær for meg er Gant, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Stella McCartney, Calvin Klein, Chloé og den type merker. Gode, solide merker som ikke koster en formue. Chanel, Gucci, Burberry etc. syns jeg er blodharry og kun merkeflashing.

Anonymkode: 86784...188

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem sier det? Kan du ikke spørre dem hva de mener med det da, når de sier det? Og hvorfor mener de det? Jeg har ingen meninger om andres barns klær, jeg. Hvorfor lurer du på hva de mener, men ikke har spurt? 

Anonymkode: a6638...45e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Syns ikke akkurat at Hust&Claire, gullkorn, Reima etc. er merkeklær i den forstand. Helt vanlige klær som de fleste barn har flere plagg fra.

Merkeklær for meg er Gant, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Stella McCartney, Calvin Klein, Chloé og den type merker. Gode, solide merker som ikke koster en formue. Chanel, Gucci, Burberry etc. syns jeg er blodharry og kun merkeflashing.

Det er da faktisk merkeklær, av høy kvalitet. Ralph Lauren, gant osv er griseharry på barn etter min mening. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er da faktisk merkeklær, av høy kvalitet. Ralph Lauren, gant osv er griseharry på barn etter min mening. 

Hvorfor er det Harry? Fordi det koster mer en Cubus klær? 

Skal folk som har råd til merkeklær kjøpe Cubus klær kun for at dei som har mindre råd ikke skal bli krenket? 

Anonymkode: cd5ad...a1a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle kle er vel eigentleg merkekle, H&M også... 🙂

Min meining (er vel ingen fasit) : Eg ser på dei dyre merka som merkekle. Altså Gucci og slikt. "Alle" hadde Adidas då eg gjekk på ungdomsskulen. Og sko er vel nesten alltid av eit "merke". F.eks Nike?

Føler at "merkekle" er noko litt meir eksklusivt (eller snobbbete, slik eg ser det 😅)

Eg ser heller ikkje på Reima og andre merke av yttertøy for barnehagebarn som "merkekle". 

Anonymkode: 6f664...b40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tommy hilfiger, gant, ralph lauren. Lacoste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, det er merkeklær. Fordi alle klær har et merke. Men de er absolutt ikke i samme sjiktet som RL, TH, CK osv.

Hva du syns er griseharry er et fett for meg. Jeg har utelukkende ovennevnte merker til mine, men med små logoer. Store logoer er utelukkende flashing. Og før du protesterer, jeg har brukt en del både Hust, Reima, Gullkorn o.l til mellomste, og opplever at de klærne blir like fort slitt som HM, Cubus etc. de mister både fasong og farge, Reima sin vinterdress er eneste han har klart å slite hull i rumpa på. Men de andre merkene holder seg vask etter vask etter vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skal folk som har råd til merkeklær kjøpe Cubus klær kun for at dei som har mindre råd ikke skal bli krenket? 

Jeg kjøper dyre klær, betydelig dyrere enn Cubus. Det har da ingen ting med saken å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine favoritter til barn er cubus, janus, reima, viking og kivat 😂

Anonymkode: 68308...900

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er merkeklær. Fordi alle klær har et merke. Men de er absolutt ikke i samme sjiktet som RL, TH, CK osv.

Hva du syns er griseharry er et fett for meg. Jeg har utelukkende ovennevnte merker til mine, men med små logoer. Store logoer er utelukkende flashing. Og før du protesterer, jeg har brukt en del både Hust, Reima, Gullkorn o.l til mellomste, og opplever at de klærne blir like fort slitt som HM, Cubus etc. de mister både fasong og farge, Reima sin vinterdress er eneste han har klart å slite hull i rumpa på. Men de andre merkene holder seg vask etter vask etter vask. 

Helt uenig, jeg opplever at de har betydelig høyere kvalitet og lengre levetid. Eller, hust and claire er jeg enig i at ikke er spesielt god på kvalitet og holdbarhet, og heller ikke veldig praktiske da de har mye hvite t-skjorter og gensere. Og så har jeg en vilje og ve kjole som ble blass etter få vask. Eller så opplever jeg at det er betydelig bedre kvalitet. Er spesielt fan av konges sløjd, marmar, poudre organic, Little Cotton clothes og shirley bredal. Kan ikke sammenlignes med Cubus på noen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Man MÅ jo ikke kjøpe merkeklær bare fordi man har råd. Nå vet jeg ikke jeg, men kan ikke se for meg at gucci osv er veldig praktisk? Finnes også en mellomting mellom gucci og cubus. Synes forøvrig cubus ikke er så ille, barna vokser jo veldig fort, så klærne rekker jo ikke bli slitt før man må opp en størrelse 😊

Anonymkode: 99f5e...15a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...