Gå til innhold

Flere som har gått totalt imot "KG - politiets" anbefalinger og likevel kommet GODT ut av det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som sikkert blir hetset her på forumet.  Har begått flere erkeforbrytseler i følge dette forumet her:

- Jeg fikk barn etter at jeg datet barnet far i bare ett år.

- barnefar var av utenlandske opprinnelse (døds ille 😵).

- barnefar var ikke bidragsdyktig, betaler heller ikke barnebidrag. 

- Barnet mitt har fått både babygrøt (altså ferdig pulver fra butikken) og smoothiepose. 

- Barnet har også spist babymat på glass (han likte det ikke, så kjøpte ikke ofte, men han har smakt på det) .

- Barnet har gått med tøy fra HM. 80% av innetøyet er derfra. 

- Jeg kjøper ALDRI noe brukt, hverken til meg selv,  barnet eller til noen andre. (Gir gjerne bort ting vi ikke trenger helt gratis).

- Barnet mitt er i barnehagen 6-8 timer hver dag, 35-40 timer i løpet av en uke. 

- Han er i barnehagen på mine inneklemte dager og når jeg har en uke fri fra jobb. (Dog kortere dager 😉)

- Jeg reiser alltid på ferie til "syden". Vi bor alltid på et stort 4-5 stjerners hotell og det er ofte all inklusive. Og vi ELSKER det 😉

- Jeg hadde LITE nettverk når jeg fikk barnet mitt.  Alle vennene mine var barnløse. 

- Barnet har sovet på eget rom fra han var 4 uker gammel.

- Og jeg bare ELSKER skinny jeans. Tror faktisk alle jeansene jeg har er det. 

Jeg har sikkert syndet enda mer, men kommer ikke på flere ting nå. Må meddele at det til tross for lista over har gått forbausende bra med oss to (meg og sønnen min på 5 år nå 😀). Vi har god økonomi,  vi bor fint, vi reiser på ferie (under normale omstendigheter) hvert år. Barnet er sunn og frisk, er en veldig glad og fornøyd.  Dette sier både venner, kjente og barnehagen.

Flere det har gått bra med som ikke har fulgt KG - politiets råd? 

Anonymkode: 41909...d05

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed om at det var tullete av meg å ville ha 2-åringen hjemme i noen mnd, mens jeg var i permisjon med 1-åringen. Det var ikke måte på hvor egoistisk jeg var, og toåringen kom til å ha det forferdelig med å "underholde" ettåringen.

Vel, korona kom og vi ble hjemme noen mnd. Og vi hadde det kjempefint alle sammen 😊

Anonymkode: 9a1de...c7b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Menne....

Det er stor forskjell på å få barn med noen man bare har datet i ett år, som ikke engang er «bidragsdyktig» (går utfra dere ikke var i et stabilt forhold siden du beskriver det sånn?) og det å gi litt glassmiddag. 

Selv om jeg ikke tviler på at du er en fantastisk mor så ER forskningen tydelig på at enkelte barn kommer langt dårligere ut av ting mtp psykisk helse etterhvert.

For eksempel barn som har lite til ingen kontakt med far, barn som har skilte foreldre med høyt konfliktnivå. For eksempel. 

Men jada, gav glassmiddag og posegrøt - babyen lå i babynest også om natta i en periode. Sistnevnte er delvis frarådet, men vi var våkne ca annenhvert sekund - så valgte bare gjøre det. 

Anonymkode: 3bb3d...99d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lot begge barna mine ligge i babynest om natta i flere måneder

Begge er oppfostret på mme fra nyfødte

Ble gravid etter 6 mnd i nytt forhold. Fortsatt sammen etter 9 år og han er far til begge to

Anonymkode: 81aae...a9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lot begge barna mine ligge i babynest om natta i flere måneder

Begge er oppfostret på mme fra nyfødte

Ble gravid etter 6 mnd i nytt forhold. Fortsatt sammen etter 9 år og han er far til begge to

Kom på flere ting 

Begge barna begynte i bhg før de var ett år gamle

Yngste som fortsatt får i bhg, leveres selv om jeg har fri

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke denne tråden... skal man skrive om hva som er gjort "feil" og så har det gått bra likevel? I så fall mitt bidrag: jeg røykte da jeg var gravid med førstemann, han er i dag en respektert bidragsyter i det offentlige ordskiftet! Ergo: bra å røyke når man er gravid... Tar denne som anonym...

Anonymkode: 12e9c...917

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvordan du mener du har kommet godt ut av det? Barnefar har jo tydeligvis stukket av. 

Anonymkode: f352b...e30

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en av de som sikkert blir hetset her på forumet.  Har begått flere erkeforbrytseler i følge dette forumet her:

- Jeg fikk barn etter at jeg datet barnet far i bare ett år.

- barnefar var av utenlandske opprinnelse (døds ille 😵).

- barnefar var ikke bidragsdyktig, betaler heller ikke barnebidrag. 

- Barnet mitt har fått både babygrøt (altså ferdig pulver fra butikken) og smoothiepose. 

- Barnet har også spist babymat på glass (han likte det ikke, så kjøpte ikke ofte, men han har smakt på det) .

- Barnet har gått med tøy fra HM. 80% av innetøyet er derfra. 

- Jeg kjøper ALDRI noe brukt, hverken til meg selv,  barnet eller til noen andre. (Gir gjerne bort ting vi ikke trenger helt gratis).

- Barnet mitt er i barnehagen 6-8 timer hver dag, 35-40 timer i løpet av en uke. 

- Han er i barnehagen på mine inneklemte dager og når jeg har en uke fri fra jobb. (Dog kortere dager 😉)

- Jeg reiser alltid på ferie til "syden". Vi bor alltid på et stort 4-5 stjerners hotell og det er ofte all inklusive. Og vi ELSKER det 😉

- Jeg hadde LITE nettverk når jeg fikk barnet mitt.  Alle vennene mine var barnløse. 

- Barnet har sovet på eget rom fra han var 4 uker gammel.

- Og jeg bare ELSKER skinny jeans. Tror faktisk alle jeansene jeg har er det. 

Jeg har sikkert syndet enda mer, men kommer ikke på flere ting nå. Må meddele at det til tross for lista over har gått forbausende bra med oss to (meg og sønnen min på 5 år nå 😀). Vi har god økonomi,  vi bor fint, vi reiser på ferie (under normale omstendigheter) hvert år. Barnet er sunn og frisk, er en veldig glad og fornøyd.  Dette sier både venner, kjente og barnehagen.

Flere det har gått bra med som ikke har fulgt KG - politiets råd? 

Skjønner ikke helt hvordan du mener du har kommet godt utav det med en barnefar som har stukket av (?) og ikke betaler bidrag. At du klarer deg uten ham er jo bra, men barnet ditt mangler jo en far.

De andre tinga du nevner ser jeg ikke helt hva som er så ille med.

AnonymBruker
Skrevet

Det at far ikke er bidragsdyktig er vel ikke noe å skryte for? Det er barnet som blir straffet for det, og er det positivt eller noe å spøke med? 

Anonymkode: ce558...8cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og at du er miljøsvin hisser ikke meg opp, 98% av Nordmenn er det. De fleste av oss flyr, spiser for mye kjøtt og kjøper en haug med klær helt ukritisk. Samma for meg om man skriver det ned på kg eller bare gjøre det uansett. 

Anonymkode: 980ec...5cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan du mener du har kommet godt ut av det? Barnefar har jo tydeligvis stukket av. 

Anonymkode: f352b...e30

Anonymus Notarius skrev (41 minutter siden):

Skjønner ikke helt hvordan du mener du har kommet godt utav det med en barnefar som har stukket av (?) og ikke betaler bidrag. At du klarer deg uten ham er jo bra, men barnet ditt mangler jo en far.

De andre tinga du nevner ser jeg ikke helt hva som er så ille med.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det at far ikke er bidragsdyktig er vel ikke noe å skryte for? Det er barnet som blir straffet for det, og er det positivt eller noe å spøke med? 

Anonymkode: ce558...8cb

Barnefar har ikke stukket av, vi gikk ifra hverandre.  Barnefar har barnet annenhver helg. 

Jeg skryter ikke av at barnefar ikke er bidragsdyktig. Det er fakta. Barnefar er fremdeles student og tjener nesten ingenting utenom det han får i studielån. Han blir angivelig bidragsdyktig når han er ferdig utdannet ganske snart. 

Jeg sitter ganske godt i det, så barnet lider ikke noen nød pga manglende barnebidrag.  Han er faktisk ganske glad i pappaen sin og pappaens øvrige familie, jeg vet også at det er gjensidig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Barnefar har ikke stukket av, vi gikk ifra hverandre.  Barnefar har barnet annenhver helg. 

Jeg skryter ikke av at barnefar ikke er bidragsdyktig. Det er fakta. Barnefar er fremdeles student og tjener nesten ingenting utenom det han får i studielån. Han blir angivelig bidragsdyktig når han er ferdig utdannet ganske snart. 

Jeg sitter ganske godt i det, så barnet lider ikke noen nød pga manglende barnebidrag.  Han er faktisk ganske glad i pappaen sin og pappaens øvrige familie, jeg vet også at det er gjensidig.

...faktisk ganske glad i pappaen. Eh.. Barn elsker vanligvis foreldrene sine.

Anonymkode: 7cb9c...599

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

...faktisk ganske glad i pappaen. Eh.. Barn elsker vanligvis foreldrene sine.

Anonymkode: 7cb9c...599

Skrev det hovedsakelig fordi de fleste her antok at barnet mitt ikke kjente faren sin og at barnefar "stakk av". Jeg vet utmerket godt at barn flest elsker foreldrene sine og mitt er heller ingen unntak 😉

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

OK, i hovedinnlegget ditt hørtes det ut som om far ikke hadde kontakt med barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...