AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Hei! Jeg og mannen planlegger en langhelg til London når pandemien tillater det. Er litt usikker på hvor mye vi trenger å spare, men ønsker å ha «mer enn nok» for å ikke måtte ty til kredittkortet. Vi kommer ikke til å shoppe så mye, så jeg tenker først og fremst på reise, ok hotell, mat, musikal og litt uteliv. Hvor mye ville du spart for en sånn tur? Anonymkode: ff08d...c17
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg og mannen planlegger en langhelg til London når pandemien tillater det. Er litt usikker på hvor mye vi trenger å spare, men ønsker å ha «mer enn nok» for å ikke måtte ty til kredittkortet. Vi kommer ikke til å shoppe så mye, så jeg tenker først og fremst på reise, ok hotell, mat, musikal og litt uteliv. Hvor mye ville du spart for en sånn tur? Anonymkode: ff08d...c17 Fly: før korona: ca. 500 kr per pers pr. vei, altså 2000 kroner. Hotell: ca. 1200 kr natta for fint, sentralt hotell, altså 3600 kroner Mat: tja, her kommer det jo ann på hva slags mat, og evt. drikke. 500 kr pr pers er rikelig pr dag for oss på tur, altså 4000 kr. Musikal: mellom 1000 og 1500 kroner per billett, avhengig av hva dere skal se. Altså 3000 kroner. 12600? Da har man en råflott tur for vår del (Jeg var to uker i USA for 20 000 kroner, inkl. mye shopping, musikaler osv., så alt er avhengig av standard osv). Anonymkode: d53b7...9a9 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 1500 kr per dag. Pluss fly og overnatting. Anonymkode: 0cb62...db7 3
Daria Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 Det jeg hadde hatt råd til...? Det er jo litt et "hvor langt er et tau"-spørsmål, det kommer så an på hva du legger i et ok hotell, hva slags restauranter du ser for deg, om du med litt uteliv mener et par øl på puben eller helaften på en eksklusiv nattklubb... Storbyer har et så variert tilbud av det meste at man kan gjøre det (nesten) så billig eller så dyrt man selv vil. Hvis målet er å ha "mer enn nok" ville jeg bare spart det jeg kunne, lagt opp turen etter det og heller bare sett fordelen om jeg hadde spart om mer enn jeg trengte. 4
Uheldig Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 Veldig individuelt, men hadde selv spart mer enn nødvendig. Man vet bare aldri, og er alltid kjekt å kunne gjøre den ekstra tingen etter å ha prioritet en koselig ferie med mannen. Jeg ville spart litt ekstra å ha hver dag. Vanskelig å komme med et tall. Nødvendige utgifter + kos + litt ekstra. Håper dere storkoser dere i London. Kjæresten min er derfra. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 Jeg ville spart så mye som mulig. Jeg synes det er vanskelig å lage budsjett i slike situasjoner, da man ikke vet hvor mye man ønsker å bruke før man faktisk er der. Anonymkode: 8208a...e8e 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 Hvis dere har budsjett på 15-20 000 kr trenger dere ikke tenke på penger mens dere er der. Denne summen inkluderer alle utgifter. Anonymkode: 1a176...c6e 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 Takk for alle innspill! Tror jeg kommer til å budsjettere litt høyere enn nødvendig, just in case😊 Man vet jo ikke hvordan prisene er når ting åpner opp igjen. Ts Anonymkode: ff08d...c17
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 Ny Bruker skrev (21 minutter siden): Er det for en uke, en helg, flere uker? En langhelg😊 Ts Anonymkode: ff08d...c17
Brunello Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 Det kommer helt an på hva slags vaner / ønsker dere har. Ser en som foreslår kr 500,- pr. dag for mat/drikke pr. person. Det vil ikke dekke lunsj engang for oss. 4
Knirke Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 Jeg tenker at det kommer an på hvilke attraksjoner dere vi se. De gangene jeg har vært i London har jeg snudd i døra pga de horrible prisene på de typiske turistfellene. Men museene er billige, og å vandre rundt og se på bygninger og parker er som kjent gratis. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #13 Skrevet 14. mai 2021 Dere må iallfall ha 1000 kr. pr. person pr. dag. Anonymkode: 81c8d...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #14 Skrevet 14. mai 2021 Brunello skrev (42 minutter siden): Det kommer helt an på hva slags vaner / ønsker dere har. Ser en som foreslår kr 500,- pr. dag for mat/drikke pr. person. Det vil ikke dekke lunsj engang for oss. Oi, da må jeg si dere spiser dyrt på reise, haha. Vi spiser gjerne frokost på hotellet, og så spiser vi gjerne en relativt rimelig lunsj før vi spiser en deiligere middag. Det skal sies at vi ikke reiser til London for å spise spennende mat, men for å oppleve byen. Vi regner gjerne 100 kroner til lunsj, og så kan det jo gå 200-400 kroner på middag. Kanskje vi bare har veldig billige matvaner, hehe! Tenker at om man skal ha mer enn en øl/glass vin til maten bør man kanskje øke budsjettet, alt ettersom. Anonymkode: d53b7...9a9
Brunello Skrevet 14. mai 2021 #15 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Oi, da må jeg si dere spiser dyrt på reise, haha. Vi spiser gjerne frokost på hotellet, og så spiser vi gjerne en relativt rimelig lunsj før vi spiser en deiligere middag. Det skal sies at vi ikke reiser til London for å spise spennende mat, men for å oppleve byen. Vi regner gjerne 100 kroner til lunsj, og så kan det jo gå 200-400 kroner på middag. Kanskje vi bare har veldig billige matvaner, hehe! Tenker at om man skal ha mer enn en øl/glass vin til maten bør man kanskje øke budsjettet, alt ettersom. Anonymkode: d53b7...9a9 Tror nok det er dere som har billige vaner og vi som har dyre. Personlig mener jeg gode matopplevelser er en del av å oppleve byen. Man reiser ikke til en storby for å spise dårlig fastfood. 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #16 Skrevet 14. mai 2021 Brunello skrev (5 minutter siden): Tror nok det er dere som har billige vaner og vi som har dyre. Personlig mener jeg gode matopplevelser er en del av å oppleve byen. Man reiser ikke til en storby for å spise dårlig fastfood. Man trenger ikke mer enn 400 kroner per pers for en god middag i London altså. Du får ikke "dårlig fastfood" med det budsjettet, men man får heller ikke mat på michelin-restaurant. For oss er gjerne det mest spennende å oppleve steder der lokale innbyggere spiser, og da pleier 800 kroner holde for oss som par for en bedre middag Til lunsj er vi ofte ute og farter uansett, slik at en salat på Pret-a-manger ofte blir løsningen, ett brett sushi eller til og med "dårlig fastfood", hehe. Anonymkode: d53b7...9a9 3
Brunello Skrevet 14. mai 2021 #17 Skrevet 14. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man trenger ikke mer enn 400 kroner per pers for en god middag i London altså. Du får ikke "dårlig fastfood" med det budsjettet, men man får heller ikke mat på michelin-restaurant. For oss er gjerne det mest spennende å oppleve steder der lokale innbyggere spiser, og da pleier 800 kroner holde for oss som par for en bedre middag Til lunsj er vi ofte ute og farter uansett, slik at en salat på Pret-a-manger ofte blir løsningen, ett brett sushi eller til og med "dårlig fastfood", hehe. Anonymkode: d53b7...9a9 Etter min mening gjør du det, men jeg mener en god middag bør bestå av minst tre retter og vin til. Endret 14. mai 2021 av Brunello
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #18 Skrevet 14. mai 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Etter min mening gjør du det, men jeg mener en god middag bør bestå av minst tre retter og vin til. Jeg personlig synes 3-retters middag i en hel langhelg blir litt meget Du sa at 500 kroner ikke engang ville dekke lunsj for dere, og da tenker jeg dere har meget spesielle matvaner. Om dere klarer å svi av 1000 kroner for et par som skal spise en vanlig lunsj, da tørr jeg ikke reise med dere, haha. Jeg sa uansett at det avhenger av hva slags mat og drikke, og så tenker jeg at treretters med vin hver dag, i tillegg til 1000-kroners lunsj for en "vanlig langhelg" til London nok overgår hva de fleste som må spare opp til tur i frykt for å måtte bruke kredittkort tenker er et OK forbruk. Anonymkode: d53b7...9a9 2
Brunello Skrevet 14. mai 2021 #19 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg personlig synes 3-retters middag i en hel langhelg blir litt meget Du sa at 500 kroner ikke engang ville dekke lunsj for dere, og da tenker jeg dere har meget spesielle matvaner. Om dere klarer å svi av 1000 kroner for et par som skal spise en vanlig lunsj, da tørr jeg ikke reise med dere, haha. Jeg sa uansett at det avhenger av hva slags mat og drikke, og så tenker jeg at treretters med vin hver dag, i tillegg til 1000-kroners lunsj for en "vanlig langhelg" til London nok overgår hva de fleste som må spare opp til tur i frykt for å måtte bruke kredittkort tenker er et OK forbruk. Anonymkode: d53b7...9a9 Og jeg synes det helt naturlig med tre retters middag på restaurant. Kan egentlig ikke falle meg inn å spise bare en rett. I London blir det ofte Afternoon Tea en av dagene som lunsj. Det er dyrt.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 Brunello skrev (14 minutter siden): Etter min mening gjør du det, men jeg mener en god middag bør bestå av minst tre retter og vin til. Hvorfor er det viktig for deg å gjenta hvor dyrt du spiser og drikker når TS gjentar gang på gang at dette ikke er viktig for henne? Opprett en tråd og fortell om dine dyre vaner hvis du tror noen har interesse av det. Anonymkode: 95bf2...2a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå