AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Jeg er så fortvilet nå 😭 jeg er i karantene og kan teste meg ut av denne på selveste 17 mai, og fordi det er helligdag så er det mindre ressurser ift dette. Jeg må reise 30 min til en annen kommune for å få testen gjort og de sa at siden det er helligdag er det ikke sikkert de sjekker testen før 18 mai 😭 jeg er alene med barn som ikke får feiret dagen med kohorten sin pga meg og det er så sårt ! Tenk om jeg bare kunne teste meg ut den 16 for barnas del 😭😭 Anonymkode: 1db77...93b 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 14. mai 2021 Ja, men det kan du ikke, så gjør det beste ut av det. Anonymkode: 88526...5ab 67
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 14. mai 2021 Skjerp deg. Du er forbildet til barna dine, og hvis du gjør en stor negativ greie ut av dette så preger det selvsagt dem. Beklager altså, blir bare veldig dømmende når en voksen kvinne sutrer og bruker gråteemojis i en slik sammenheng. Fått med deg hva som skjer i India? Brasil? Mexico? Anonymkode: c1326...390 58
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 Vær glad for at det foreløpig bare er karantene og at dere ikke er syke. Her er vi i isolasjon frem til 16 mai men i så dårlig form som vi voksne er i så blir detvørt lite tvilsomt noe feiring 17 dessverre. Anonymkode: f01d8...768 26
cattleya Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 Herlighet for noen surmaga svar du får! Jeg skjønner kjempegodt at det er dritkjipt! Klem til deg! 28
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 Du er vel i karantene fordi at du har utsatt deg for smitte, så da kan du ikke sutre over det. Anonymkode: ea2be...eb8 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 Skjerp deg, det blir 17.mai hvert år fremover så dette kan dere bare ta igjen. Gjør det beste ut av situasjonen, noe annet får du ikke gjort. Anonymkode: e2d78...607 11
Gjest Fnuggolina Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 Litt av noen uempatiske folk her 🙄 Det høres skikkelig kjipt ut! MEN, det går likevel an å stelle istand ei feiring hjemme. Pynt dere litt, kjøp inn noe du vet barnet liker å bygge/leke med? Her i Oslo er det meste stengt, familien vår bor ikke her osv - så vi feirer også bare oss. Selvsagt mer stusselig enn ellers, men vi forklarer jo at det er pga korona. Og at i år blir det ganske kjedelig for alle, men vi lager god mat osv hjemme.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 Men kan ikke ungene ta følge med noen venner. Og så hadde jeg ringt og hørt om du kunne teste 16. istedenfor. Anonymkode: 8ea99...b25
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er vel i karantene fordi at du har utsatt deg for smitte, så da kan du ikke sutre over det. Anonymkode: ea2be...eb8 Er en del av jobben min dessverre. Helsevesen. Ts Anonymkode: 1db77...93b 19
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men kan ikke ungene ta følge med noen venner. Og så hadde jeg ringt og hørt om du kunne teste 16. istedenfor. Anonymkode: 8ea99...b25 Har spurt, men svaret er bastant nei 😢 Anonymkode: 1db77...93b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 cattleya skrev (10 minutter siden): Herlighet for noen surmaga svar du får! Jeg skjønner kjempegodt at det er dritkjipt! Klem til deg! Enig! Det er lov å være litt lei seg når ting ikke går som planlagt, og når man vet at det går utover ungene. Klart man må gjøre det beste ut av det, men det betyr ikke at man ikke blir lei seg! Generelt er det usikre tider, så man må bare være ærlig ovenfor ungene og ikke planlegge som at det er hugget i stein. Anonymkode: 1b43c...caf 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #13 Skrevet 14. mai 2021 Jeg er litt midt i mellom de andre som har svart. Jeg forstå veldig godt at dette er kjempekjedelig. Vi havnet selv i karantene på 17.mai, og planene (de få vi hadde) måtte gjøres om. Så jeg forstår veldig godt den skuffelsen, kanskje litt dårlige samvittigheten du har. Men, ikke grav deg ned i de følelsene. Du har fremdeles mulighet til å få ordnet en hyggelig 17.mai-feiring. Dine følelser og tanker smitter over på barna dine, så hvis du ikke plukker deg selv opp, og tvinger deg selv til å gjøre dagen til en hyggelig dag, så vil den bli kjip for barna dine også. Helt unødvendig. Pølse, is, kake, penklær og 17.mai-tog med flagg og tuter i stua og gjennom hele huset, går helt fint, og er kjempemorsomt. Små barn vil kanskje stille opp bamsene sine lags ruta deres. Lag bowling med tomflasker eller lignende ting, kaste ball, sekkeløp i dynetrekk eller plastposer. Kan fort bli den morsomte 17.mai-feiringen hittil, men det avhenger av deg Anonymkode: 1aeee...824 36
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #14 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har spurt, men svaret er bastant nei 😢 Anonymkode: 1db77...93b Du kan ikke teste en dag tidligere, men så lenge ungene ikke er i ventekarantene kan de være med andre. Anonymkode: 1b43c...caf 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #15 Skrevet 14. mai 2021 Så ufattelig kjipt, men dette kan reddes! Kan du få hjelp til å handle slik at dere kan feire 17.mai hjemme? Pølser, is, bak noen flotte kaker og ha en ordentlig ekstravagant feiring hjemme. Fyll stuen med ballonger, gå i tog i stua til 17.mai-musikk, arranger noen leker som feks sett 17.mai-sløyfe på kongen, egg-stafett osv også kan dere finne en god film å se på i løpet av dagen! Anonymkode: c9531...213 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #16 Skrevet 14. mai 2021 Fnuggolina skrev (4 minutter siden): Litt av noen uempatiske folk her 🙄 Det høres skikkelig kjipt ut! MEN, det går likevel an å stelle istand ei feiring hjemme. Pynt dere litt, kjøp inn noe du vet barnet liker å bygge/leke med? Her i Oslo er det meste stengt, familien vår bor ikke her osv - så vi feirer også bare oss. Selvsagt mer stusselig enn ellers, men vi forklarer jo at det er pga korona. Og at i år blir det ganske kjedelig for alle, men vi lager god mat osv hjemme. Nå kan vel strengt talt ikke ts dra på noen handletur når hun er i karantene, så det bør du ikke oppfordre til. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er en del av jobben min dessverre. Helsevesen. Ts Anonymkode: 1db77...93b Har du ikke vært forsiktig nok på jobb da? Anonymkode: ea2be...eb8 2
Fredelig Skrevet 14. mai 2021 #17 Skrevet 14. mai 2021 Liten trøst, men sånn er det for tiden. Gjør det beste ut av det, kjøp inn god mat som barna liker og forklar dem hvorfor det ble slik. Og at du også er lei deg 😊 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #18 Skrevet 14. mai 2021 Mange gode tips her! Har noen bekjente som havnet i karantene på julaften og romjula da ene ungen fylte 6 år. Utrolig kjedelig, men de gjorde ekstra mye ut av det der hjemme. 😊 Anonymkode: 1b43c...caf 4
Ulrikke Skrevet 14. mai 2021 #19 Skrevet 14. mai 2021 Barna kan bli med andre så lenge de ikke lenger er i ventekarantene. Hør om noen kan ta med seg barna. Skjønner at det er kjipt (selv om jeg har store barn nå og synes det er godt å slippe er det jo noe mindre barn gleder seg til). 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå kan vel strengt talt ikke ts dra på noen handletur når hun er i karantene, så det bør du ikke oppfordre til. Har du ikke vært forsiktig nok på jobb da? Anonymkode: ea2be...eb8 Må du gi deg. Helsepersonell er utsatt for smitte og det er en risiko de lever med. At du skal klandre TS for å gjøre jobben sin er idiotisk, og du burde være mer ydmyk til en yrkestittel som tross alt har vært en av de store bærebjelkene under denne pandemien. Anonymkode: c9531...213 47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå