AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #121 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det spiller jo en rolle når kommunen velger å stenge dagtilbudet til unga mine slik at jeg må ta ulønnet fri, fordi de ansatte skal ha felles avspasering. De må i såfall kalle det, det det er. Avspasering og ikke plandag. Anonymkode: 93e6a...516 Å kjære vene, det er planlegging men dagen er jobbet inn så nei det spiller ingen rolle Anonymkode: 5edac...cde 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #122 Del Skrevet 14. mai 2021 Vel, har i dag vært på planleggingsdag. En økt med Fagfornyelsen, gjennomgang av medarbeiderundersøkelsen, og en økt med hvordan arbeide for bedre klassemiljø. 08.30-15.30. -og gjett hva?! Jeg syklet til jobb, så bilen min stod ikke utenfor. -og gjett hva? Jeg har tre barn hjemme, der storesøster måtte passe de minste. Fornøyd? Anonymkode: ff7ee...d0c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #123 Del Skrevet 14. mai 2021 I går hadde jeg 52t som skal avspaseres. Det ble 7.5t mindre i dag, så bare 44.5 igjen. Det fyller seg opp så fort at jeg kommer aldri ned på halvparten, og de blir ikke utbetalt i lønn. Når jeg tar ut disse timene jeg har jobbet for mye, så blir det en voksen mindre på avdelingen. For vi får ikke vikarer for avspasering. Da er det 2 voksne på 18 barn. Man vet når disse dagene blir fra senest september hvert år. Så forstår ikke hvorfor foreldre er like sjokkert hvert år, da disse dagene dukker opp. Å om vi hadde hatt planlegging i dag i stede for på kvelden andre dager, så hadde det uansett vært stengt i dag for barna. Anonymkode: 166e7...96e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #124 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): SÅ KLAG TIL POLITIKERNE SOM HAR BESTEMT AT VI SKAL HA 5 PLANLEGGINGSDAGER I ÅRET! Felles fridag? Hvor var du for å kjempe for mine rettigheter de 2 dagene jeg jobbet fra 9-21 for å JOBBE INN planleggingsdagen? Men det ER planleggingsdag, uansett om man velger å planlegge på selve dagen, eller om man jobber inn denne på forhånd. At det ikke er iq-sperre på dette forumet... Anonymkode: 340ff...658 Poenget er at det går utover veldig mange når hele barnehagen og skolen stenger en helt vanlig ukedag. Det er tydeligvis null problem å jobbe inn 5 plandager, så da kan de vel ta avspasering i timer slik mange andre må. Evt får kommunen lønne de ansatte for overtid. Vi betaler jo for full plass hver måned, men også i mai er det jaggu mye stengt. I bhg der unga mine går blir ofte siste ungene hentet halv fire. Og vips kunne noen avspasert halvannen time. I stedet for å få lønn for å gå hjem tidlig flere dager i uka. Jeg har vært vikar i barnehage selv, så jeg vet vi går hjem når unga er dratt. Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #125 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Poenget er at det går utover veldig mange når hele barnehagen og skolen stenger en helt vanlig ukedag. Det er tydeligvis null problem å jobbe inn 5 plandager, så da kan de vel ta avspasering i timer slik mange andre må. Evt får kommunen lønne de ansatte for overtid. Vi betaler jo for full plass hver måned, men også i mai er det jaggu mye stengt. I bhg der unga mine går blir ofte siste ungene hentet halv fire. Og vips kunne noen avspasert halvannen time. I stedet for å få lønn for å gå hjem tidlig flere dager i uka. Jeg har vært vikar i barnehage selv, så jeg vet vi går hjem når unga er dratt. Anonymkode: 93e6a...516 Eh nei vi må være i bhg hele åpningstiden! Dere har betalingsfri i juli! Anonymkode: 5edac...cde 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #126 Del Skrevet 14. mai 2021 31 minutter siden, laviniabcn79 said: men da lærte jeg noe nytt , og det er jo helt greit. nå går mine i privat barnehage da- stiller segvel annerledes der. men det ser ut som alle har tatt denne fredagen fri. unntatt oss med vanlige jobber som sjonglerer hjemmekontor og unger... Hvorfor skulle det stille seg anderledes i en privat? Ingen forskjell mellom de ulike her iallfall Anonymkode: b1a49...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #127 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vel, har i dag vært på planleggingsdag. En økt med Fagfornyelsen, gjennomgang av medarbeiderundersøkelsen, og en økt med hvordan arbeide for bedre klassemiljø. 08.30-15.30. -og gjett hva?! Jeg syklet til jobb, så bilen min stod ikke utenfor. -og gjett hva? Jeg har tre barn hjemme, der storesøster måtte passe de minste. Fornøyd? Anonymkode: ff7ee...d0c Så bra dere har brukt plandagen til planlegging og at søsken kan passe, men dessverre er ikke alle familiesituasjoner like. Jeg vet 100% sikkert at de har fridag i bhg vår for der er plandagen jobbet inn. Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #128 Del Skrevet 14. mai 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Poenget er at det går utover veldig mange når hele barnehagen og skolen stenger en helt vanlig ukedag. Det er tydeligvis null problem å jobbe inn 5 plandager, så da kan de vel ta avspasering i timer slik mange andre må. Evt får kommunen lønne de ansatte for overtid. Vi betaler jo for full plass hver måned, men også i mai er det jaggu mye stengt. I bhg der unga mine går blir ofte siste ungene hentet halv fire. Og vips kunne noen avspasert halvannen time. I stedet for å få lønn for å gå hjem tidlig flere dager i uka. Jeg har vært vikar i barnehage selv, så jeg vet vi går hjem når unga er dratt. Anonymkode: 93e6a...516 Det var nok før korona. Nå jobber de iallfall 30 min etter siste unge her. Anonymkode: b1a49...376 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #129 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh nei vi må være i bhg hele åpningstiden! Dere har betalingsfri i juli! Anonymkode: 5edac...cde Også er det stengt hele jula, hele påsken og alle inneklemte dager. Og ungene er borte 3 uker i juli🤷♀️ Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 14. mai 2021 #130 Del Skrevet 14. mai 2021 Nå har du fått gode forklaringer på dette. Når man har skolebarn (som man ikke kan ta ut av undervisningen utenom ved spesielle situasjoner) så er det jo også veldig praktisk at man ikke har skole på f eks dager som i dag. Da har vi mulighet til (selv om vi ikke alltid gjør det/kan gjøre det) til å få nesten en uke f eks på hytta. Med barnehagebarn kan man jo ta dem ut når som helst, men det bør man ikke gjøre med skolebarn. Så at dagen i dag er fri er til fordel for veldig mange. Noen har problemer med å få fri selv og har ikke barnevakt, det forstår jeg... En ting jeg kan være enig i er at barnehager og skoler i kommunen burde samordne dette. Jeg skjønner godt at om de skal på kurs f eks så må de ofte deles på forskjellige dager, men om de har avspasering på disse dagene så burde det vært samme dag i kommunen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #131 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh nei vi må være i bhg hele åpningstiden! Dere har betalingsfri i juli! Anonymkode: 5edac...cde Så kjipt, det måtte ikke vi der jeg jobbet. Var alle unga borte var det bare å rydde etter siste ungen, slukke, lukke og gå. Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #132 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så kjipt, det måtte ikke vi der jeg jobbet. Var alle unga borte var det bare å rydde etter siste ungen, slukke, lukke og gå. Anonymkode: 93e6a...516 Må være en bittliten barnehage dette. De styrerene jeg har hatt hadde steilet om vi gikk etter siste barn var gått før tiden. Dørene SKAL være åpne hele åpningstiden for at foreldre skal kunne hente ting hvis de glemte noe f.eks. Hadde man avspasering så kunne man det, men NOEN skulle være igjen i barnehagen helt til det stengte pga dette selv om det er tomt for barn. Anonymkode: 449ad...74a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2021 #133 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ærlig talt for en sutring. Hvis lærerne aldri skal få lov til å ha (tvungen) avspasering, da må jo alle andre jobber også slutte med å la folk jobbe på kveldstid og avspasere senere. Du er bare misunnelig du. Anonymkode: d72a4...bdf haddw vært en ide å gjerne ikke kalle det planleggingsdag om det er en fridag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #134 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Å kjære vene, det er planlegging men dagen er jobbet inn så nei det spiller ingen rolle Anonymkode: 5edac...cde Hvorfor driver egentlig barnehagene å jobber inn plandagene hele tiden? Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #135 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel de har ihvertfall mer fri enn meg... Jeg jobber ofte ekstra pga travel jobb og har heller aldri mer enn 2 uker ferie i strekk på sommeren. Og ja jeg kjenner maaaange lærere. Og nei er ikke misunnelig på dem, hadde jeg villet bli lærer hadde jeg jo blitt det. Anonymkode: 64391...db8 Du har krav på 3 uker sammenhengende ferie i løpet av sommeren. Lærerne har like mye ferie som deg, de bare avspaserer mer. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke de 8 ukene med sommerferie kan bli 10 dager kortere for skoleansatte og dermed brukes til å planlegge? Ingen andre yrker har 8 uker sommerferie, høstferie, vinterferie , fri hele påskeuken, romjulen etc. Anonymkode: 87918...675 Her er det i allefall sånn at SFO er åpent i vinter- og høstferie, samt påske ved behov. Lærerne avspaserer. SFO har også åpent om sommeren om man ønsker det. AnonymBruker skrev (1 time siden): bitter? Bruk planleggingsdagene til planlegging så er det helt greit for meg. Behovet er der, jeg har jobbet i barnehage selv. Anonymkode: 93e6a...516 Så det du mener er at det ikke er et problem at bhg er stengt i dag om de ansatte jobber i dag, men at det er et problem hvis de ansatte jobbet overtid/kveldstid på mandag, tirsdag og onsdag for å avspasere i dag? AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Poenget er at det går utover veldig mange når hele barnehagen og skolen stenger en helt vanlig ukedag. Det er tydeligvis null problem å jobbe inn 5 plandager, så da kan de vel ta avspasering i timer slik mange andre må. Evt får kommunen lønne de ansatte for overtid. Vi betaler jo for full plass hver måned, men også i mai er det jaggu mye stengt. I bhg der unga mine går blir ofte siste ungene hentet halv fire. Og vips kunne noen avspasert halvannen time. I stedet for å få lønn for å gå hjem tidlig flere dager i uka. Jeg har vært vikar i barnehage selv, så jeg vet vi går hjem når unga er dratt. Anonymkode: 93e6a...516 I de fleste barnehager må faktisk de ansatte være der hele åpningstiden. At det er helligdager i mai, kan faktisk ikke de ansatte gjøre noe med. Det er logisk å legge plandager/fridager til de dagene mange uansett tar fri. De får heller ikke gjort noe med at de ikke får overtidsbetaling. Barnehagene er egentlig underbemannet allerede, så å driver å avspasere timer er en særs dårlig ide. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor driver egentlig barnehagene å jobber inn plandagene hele tiden? Anonymkode: 93e6a...516 Det kan feks være kurs som går på kveldstid, nødvendig planlegging som må gjøres før oppsatt plandag. Anonymkode: 4ae86...190 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #136 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Må være en bittliten barnehage dette. De styrerene jeg har hatt hadde steilet om vi gikk etter siste barn var gått før tiden. Dørene SKAL være åpne hele åpningstiden for at foreldre skal kunne hente ting hvis de glemte noe f.eks. Hadde man avspasering så kunne man det, men NOEN skulle være igjen i barnehagen helt til det stengte pga dette selv om det er tomt for barn. Anonymkode: 449ad...74a Så bra, 4 avdelinger her. Så ikke veldig liten akkurat. Svigerinna mi sier det stadig har skjedd at dørene er stengt når hun må innom for å hente glemte ting ved 16.30 tiden. Det er en annen bhg her i kommunen. Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2021 #137 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så bra, 4 avdelinger her. Så ikke veldig liten akkurat. Svigerinna mi sier det stadig har skjedd at dørene er stengt når hun må innom for å hente glemte ting ved 16.30 tiden. Det er en annen bhg her i kommunen. Anonymkode: 93e6a...516 16.30 er da vanlig stengetid da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #138 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor driver egentlig barnehagene å jobber inn plandagene hele tiden? Anonymkode: 93e6a...516 Hele tiden? Det skjer 1 dag i året. Anonymkode: 449ad...74a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #139 Del Skrevet 14. mai 2021 Maleficenta skrev (Akkurat nå): 16.30 er da vanlig stengetid da. Her stenger alle 17. Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #140 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hele tiden? Det skjer 1 dag i året. Anonymkode: 449ad...74a Nei.. hvert fall 3 av 5 er jobbet inn. Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå