AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #101 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja tar du jobben? Har en som krever 1:1 bemanning av medisinske årsaker + en aktiv 2 åring👍 De setter nok pris på at en fremmed er sammen med de en hel dag. Eller forresten, dere bør være to. De jeg kjenner er dessverre på jobb. Anonymkode: 93e6a...516 Å selvsagt har dere alle barn med spesielt behov , sånn er det jo alltid Anonymkode: 5edac...cde 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #102 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det må jeg faktisk, fordi barnehagen skal ha felles fridag må jeg ta ulønnet fri. Anonymkode: 93e6a...516 Gud så bitter, dumt å skaffe seg barn og tro man ikke har planleggingsdag da Anonymkode: 5edac...cde 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #103 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har én barnehage her i byen (privat) som ikke har stengt én eneste dag pga. planlegging. De planlegger etter stengetid og så avspaserer de en og en, ikke hele hurven samtidig. Den barnehagen har lange ventelister. Wonder why... Anonymkode: b7cb6...b19 Må være grusomt å jobbe der med mindre de har ubegrenset vikarbudsjett og kan sette inn vikarer når alle avspaserer. Det er ikke gøy å gå underbemannet flere uker i året. Anonymkode: 1c0ed...0f6 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #104 Del Skrevet 14. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Å selvsagt har dere alle barn med spesielt behov , sånn er det jo alltid Anonymkode: 5edac...cde Det er vel fort vekk slikt at de med spesielle behov er de som klager. Anonymkode: b1a49...376 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. mai 2021 #105 Del Skrevet 14. mai 2021 Jeg lurer på hvem de som svarer surt i denne tråden er og hvorfor dere tar dette så personlig. Jeg har aldri sagt at dere skal jobbe mer enn dere gjør. Jeg har sagt at vi må slutte å kalle det planleggingsdager! Jeg er ikke kranglete - jeg påpeker at navnet på denne skolefrie dagen kan føre til misforståelser. Men for all del - gå nå gjerne i skyttergraven - se hva som da skjer med sympatien. Hilsen en som har vært på jobb i dag og hele denne uken, samtlige ikke-helligdager i påskeuken - ikke at det er noe problem da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #106 Del Skrevet 14. mai 2021 Blondie65 skrev (2 minutter siden): Jeg lurer på hvem de som svarer surt i denne tråden er og hvorfor dere tar dette så personlig. Jeg har aldri sagt at dere skal jobbe mer enn dere gjør. Jeg har sagt at vi må slutte å kalle det planleggingsdager! Jeg er ikke kranglete - jeg påpeker at navnet på denne skolefrie dagen kan føre til misforståelser. Men for all del - gå nå gjerne i skyttergraven - se hva som da skjer med sympatien. Hilsen en som har vært på jobb i dag og hele denne uken, samtlige ikke-helligdager i påskeuken - ikke at det er noe problem da. Jo du er kranglete , det er innimellom man jobber inn men ellers er det planleggingsdag, om man har jobbet inn dagen spiller jo heller ingen rolle. Sympatien ? Herlighet er da ikke sympati man trenger å gi Anonymkode: 5edac...cde 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #107 Del Skrevet 14. mai 2021 Blondie65 skrev (7 minutter siden): Jeg lurer på hvem de som svarer surt i denne tråden er og hvorfor dere tar dette så personlig. Jeg har aldri sagt at dere skal jobbe mer enn dere gjør. Jeg har sagt at vi må slutte å kalle det planleggingsdager! Jeg er ikke kranglete - jeg påpeker at navnet på denne skolefrie dagen kan føre til misforståelser. Men for all del - gå nå gjerne i skyttergraven - se hva som da skjer med sympatien. Hilsen en som har vært på jobb i dag og hele denne uken, samtlige ikke-helligdager i påskeuken - ikke at det er noe problem da. Får kalle det kursdag da. Og akkurat dagen i dag kan vi kalle fri🤷♀️ jeg skjønner ikke det evige maset om at planleggingsdager er så stress? Vil ikke foreldre at lærere og ansatte i barnehage skal holde seg oppdatert på ting som skjer? Dette er den ene planleggingsdagen i året de fleste har jobbet inn på forhånd, ellers er lærere og ansatte i skole og barnehage på jobb på planleggingsdager Anonymkode: 5c8bb...f01 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #108 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er vel fort vekk slikt at de med spesielle behov er de som klager. Anonymkode: b1a49...376 Atte hæ? Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #109 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Gud så bitter, dumt å skaffe seg barn og tro man ikke har planleggingsdag da Anonymkode: 5edac...cde bitter? Bruk planleggingsdagene til planlegging så er det helt greit for meg. Behovet er der, jeg har jobbet i barnehage selv. Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #110 Del Skrevet 14. mai 2021 Blondie65 skrev (7 minutter siden): Jeg lurer på hvem de som svarer surt i denne tråden er og hvorfor dere tar dette så personlig. Jeg har aldri sagt at dere skal jobbe mer enn dere gjør. Jeg har sagt at vi må slutte å kalle det planleggingsdager! Jeg er ikke kranglete - jeg påpeker at navnet på denne skolefrie dagen kan føre til misforståelser. Men for all del - gå nå gjerne i skyttergraven - se hva som da skjer med sympatien. Hilsen en som har vært på jobb i dag og hele denne uken, samtlige ikke-helligdager i påskeuken - ikke at det er noe problem da. Men det er ikke alltid bestemt på forhånd (når skoleruten lages). Noen ganger planlegginger vi på selv dagen, andre ganger ikke. Her står det forøvig "fri" i skoleruten, men "planleggingsdag" på månedsplan/ukeplan. Sikkert for å unngå tusen spørsmål... Anonymkode: e3573...503 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #111 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Å selvsagt har dere alle barn med spesielt behov , sånn er det jo alltid Anonymkode: 5edac...cde Å er det? Det visste jeg ikke. Si gjerne litt mer om det! Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #112 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): bitter? Bruk planleggingsdagene til planlegging så er det helt greit for meg. Behovet er der, jeg har jobbet i barnehage selv. Anonymkode: 93e6a...516 Spiller det noen rolle om det er gjort på forhånd eller gjøres på dagen? Planlegges gjøres det uansett Anonymkode: 5edac...cde 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 14. mai 2021 #113 Del Skrevet 14. mai 2021 Det er 190 skoledager for elever, 196 arbeidsdager, med ca 43 timers arbeidsuke for lærere, og så fordeles dette. Jeg vet det er forferdelig irriterende for mange at det avspasseres i langhelger og på sommerstid, misunnelsen lenge leve, men det må nok leves med. Ev. kan man jo utdanne seg til lærer og ha komprimert arbeidsår selv? Jeg trives i allefall veldig godt med lange kvelder i noen perioder, og fri hele sommeren. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #114 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det skal jeg faktisk😊 må være lov å stille spørsmål ved ting. Anonymkode: 93e6a...516 SÅ KLAG TIL POLITIKERNE SOM HAR BESTEMT AT VI SKAL HA 5 PLANLEGGINGSDAGER I ÅRET! AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja det må jeg faktisk, fordi barnehagen skal ha felles fridag må jeg ta ulønnet fri. Anonymkode: 93e6a...516 Felles fridag? Hvor var du for å kjempe for mine rettigheter de 2 dagene jeg jobbet fra 9-21 for å JOBBE INN planleggingsdagen? Blondie65 skrev (25 minutter siden): Jeg lurer på hvem de som svarer surt i denne tråden er og hvorfor dere tar dette så personlig. Jeg har aldri sagt at dere skal jobbe mer enn dere gjør. Jeg har sagt at vi må slutte å kalle det planleggingsdager! Jeg er ikke kranglete - jeg påpeker at navnet på denne skolefrie dagen kan føre til misforståelser. Men for all del - gå nå gjerne i skyttergraven - se hva som da skjer med sympatien. Hilsen en som har vært på jobb i dag og hele denne uken, samtlige ikke-helligdager i påskeuken - ikke at det er noe problem da. Men det ER planleggingsdag, uansett om man velger å planlegge på selve dagen, eller om man jobber inn denne på forhånd. At det ikke er iq-sperre på dette forumet... Anonymkode: 340ff...658 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #115 Del Skrevet 14. mai 2021 Her har de planleggingsdager (og da er de i bhg vet jeg). Men feks i dag var der halv gruppe i bhg fordi mange planlagte fri, da tok noen ansatte ut avspasering eller feriedag. Enig i at det er rart slik bhg til ts gjør det. Anonymkode: d8df6...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #116 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): bitter? Bruk planleggingsdagene til planlegging så er det helt greit for meg. Behovet er der, jeg har jobbet i barnehage selv. Anonymkode: 93e6a...516 Mja misunnelse vil jeg si. Spiller da ingen verdens rolle for deg om man har jobbet inn dagen eller jobber på selve dagen, den er stengt for deg uansett. Anonymkode: 449ad...74a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laviniabcn79 Skrevet 14. mai 2021 #117 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 🤣🤣🤣 Det finnes ikke nok dager i året til å avspasere i puljer. Skal det alltid være noen borte fra avdelingen og vi skal være enda mer underbemannet ellers i året mener du? Det er virkelig ikke det beste for barna. Kanskje for deg, men ikke for barna. Igjen, dette er bestemt av kommunen, ikke oss. Anonymkode: dee60...1ad men da lærte jeg noe nytt , og det er jo helt greit. nå går mine i privat barnehage da- stiller segvel annerledes der. men det ser ut som alle har tatt denne fredagen fri. unntatt oss med vanlige jobber som sjonglerer hjemmekontor og unger... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #118 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det gjør vi. Men i tillegg til dette har vi tvungen overtidoppå 43,5-timers uka i form av foreldremøter, åpen dag osv. Det meste av dette er endel av arbeidstidsavtalen, men noe får vi avspasere. Det gjelder blant annet de gangene skolen velger å ha planleggingsettermiddager istedenfor å ha en egen planleggingsdag. Det er fastsatt eksakt hvor mange dager elevene skal være på skolen. Altså har skolene et fast antall fridager, noen kan de selv velge litt når skal være, men antallet skal være det samme. Av dagene elevene har fri skal lærerne ha 5 planleggingsdager. Mener du det er feil at skolen og lærerne selv bestemmer hvilke av alle fridagene disse 5 dagene blir? Og påvirker det hvordan du synes det er å ha plutselige fridager? Inneklemt dag finnes fordi mange liker langhelg, og at det derfor er praktisk for skolene å ha fri da også. Og da igjen trenger mange lærere å ta fri også. Ts skylder altså på helt feil part her, det er ikke fridag da fordi lærerne ønsker fri Anonymkode: 0c5f7...67c Hvor har jeg liksom skrevet noe av det du skriver i nest siste avsnitt? Ingen sted, slutt derfor å antyde det Anonymkode: f8d30...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #119 Del Skrevet 14. mai 2021 laviniabcn79 skrev (9 timer siden): nei... fordi dere stenger ned og krever at vi må ta fri. tar dere planlegging på en kveld, kan dere avspasere i puljer, så ikke hele sjappa blir stengt asmtidig. Vi får ALDRI ta ut avspasering når vi vil!Uansett, legger vi opp til plantid på kveld blir det overtid, noe kommunen IKKE vil vi skal ha. Planleggingsdagene er der om du vil eller ikke, om vi velger å jobbe den inn har det ikke noe å si for deg! Anonymkode: b14dc...783 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #120 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mja misunnelse vil jeg si. Spiller da ingen verdens rolle for deg om man har jobbet inn dagen eller jobber på selve dagen, den er stengt for deg uansett. Anonymkode: 449ad...74a Det spiller jo en rolle når kommunen velger å stenge dagtilbudet til unga mine slik at jeg må ta ulønnet fri, fordi de ansatte skal ha felles avspasering. De må i såfall kalle det, det det er. Avspasering og ikke plandag. Anonymkode: 93e6a...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå