AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Jeg har veldig lett for å overspise. Kan sikkert spise godt over 3000 kalorier om dagen. Ville det vært farlig for et foster om jeg plutselig begynte å spise sunn og normal mengde mat? Altså at jeg plutselig går ned til 2000 kalorier om dagen? Man skal jo ikke slanke seg som gravid, men hadde jeg gjort det så hadde jeg blitt slankere, så er det farlig? Anonymkode: c291e...531
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Neida, på ingen måte - snarere tvert imot! Kroppen bruker det den trenger på fosteret uansett, så det går helt fint:) Det er myyye bedre med et normalt/sunt kosthold under graviditeten enn overspising! Tror det med slanking gjelder om man går i underskudd/stresser/trener for hardt osv., ikke går ifra usunt til normalt kosthold:) Anonymkode: 4a09c...534 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neida, på ingen måte - snarere tvert imot! Kroppen bruker det den trenger på fosteret uansett, så det går helt fint:) Det er myyye bedre med et normalt/sunt kosthold under graviditeten enn overspising! Tror det med slanking gjelder om man går i underskudd/stresser/trener for hardt osv., ikke går ifra usunt til normalt kosthold:) Anonymkode: 4a09c...534 Okei, tusen takk!😄 Å gå gravid er en stor motivasjon for å ha sunnere vaner. Anonymkode: c291e...531
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 Nei, det er bare bra, og det du burde gjøre. Er du i tvil, kan du sikkert gjøre et litt mer nøyaktig kalorianslag med hjelp fra lege/jordmor. For at noe skal være slanking, må du gå i kaloriunderskudd. Altså ikke spise mindre enn du pleier, men mindre enn kroppen trenger for å opprettholde vekten. Om man går fra å overspise til å spise det kroppen faktisk har bruk for, vil man ikke slanke seg, men stoppe vektoppgangen. Jeg ville snakket med lege eller jordmor om det, for å få medisinsk baserte råd og for å ha dialog med noen som «har peiling» fremfor fremmede på nett, de burde være gode støttespillere for deg. Men det å gå ned til å dekke kroppens faktiske behov er ikke slanking. Anonymkode: 42378...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nei, det er bare bra, og det du burde gjøre. Er du i tvil, kan du sikkert gjøre et litt mer nøyaktig kalorianslag med hjelp fra lege/jordmor. For at noe skal være slanking, må du gå i kaloriunderskudd. Altså ikke spise mindre enn du pleier, men mindre enn kroppen trenger for å opprettholde vekten. Om man går fra å overspise til å spise det kroppen faktisk har bruk for, vil man ikke slanke seg, men stoppe vektoppgangen. Jeg ville snakket med lege eller jordmor om det, for å få medisinsk baserte råd og for å ha dialog med noen som «har peiling» fremfor fremmede på nett, de burde være gode støttespillere for deg. Men det å gå ned til å dekke kroppens faktiske behov er ikke slanking. Anonymkode: 42378...cb2 Er man tung sånn som jeg så går kroppen ned av å spise det anbefalte inntaket av kalorier. Hvis jeg bruker en enkel kaloriutregner så kan jeg spise i overkant av 3000 kalorier om dagen for å opprettholde vekten. Da vil 2000 kalorier være slanking for meg. Skal snakke med fagpersonell også, men ser ikke på det som en dum ting å spørre på nett. Anonymkode: c291e...531
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 Nei! Det er ikke farlig i det hele tatt. Barnet «tar» alltid det det trenger. Spis sunn og næringsrik mat. Jeg gikk selv ned 9 kg i graviditetens 6 første mnd, riktignok pga kvalme, men legen var helt rolig så lenge jeg ikke ble dehydrert!👌👌 Anonymkode: 25a08...cea 1
Lorieen Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Barnet tar det det trenger uansett. Det er bare sunt å spise normalt og ha sunne vaner i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå