AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Kjenner jeg er skikkelig skuffet! Vi er en liten venninnegjeng fra barneskolealder av. Nå konfirmerte min arving seg og vi har ikke fått en eneste hilsen. Ikke gratulerer på Facebook en gang. Mener ikke gaver/penger osv, men et enkelt kort eller en sms eller hva som helst ville vel strengt talt være høflig? Mister litt troen på «vennskap» som dette må jeg si! Anonymkode: 74c21...7fc 1
visp Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Men er dette noe de i det hele tatt er klar over? Det er litt spesielt å kalle konfirmanten for arving, menmen:) Jeg regner med at det ikke er barnet ditt? 21
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 visp skrev (Akkurat nå): Men er dette noe de i det hele tatt er klar over? Det er litt spesielt å kalle konfirmanten for arving, menmen:) Jeg regner med at det ikke er barnet ditt? Jo det er barnet mitt, ville bare ikke oppgi sønn/datter 😂 Klønete! Jo, dette vet de selvfølgelig. Hadde jeg holdt det hemmelig ville det selvfølgelig fortone seg annerledes 😊 Anonymkode: 74c21...7fc
visp Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo det er barnet mitt, ville bare ikke oppgi sønn/datter 😂 Klønete! Jo, dette vet de selvfølgelig. Hadde jeg holdt det hemmelig ville det selvfølgelig fortone seg annerledes 😊 Anonymkode: 74c21...7fc Ok Jeg så nesten for meg at du var en rik tante i Amerika jeg nå:) Om det er barnet ditt så er det jo veldig dårlig av de, men jeg mistenker kanskje at de ikke vet det? Er dette noen du treffer ofte eller sånn bare en gang i året? 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 visp skrev (1 minutt siden): Ok Jeg så nesten for meg at du var en rik tante i Amerika jeg nå:) Om det er barnet ditt så er det jo veldig dårlig av de, men jeg mistenker kanskje at de ikke vet det? Er dette noen du treffer ofte eller sånn bare en gang i året? Ofte er relativt i disse koronatider..., men vi pratet på Skype for en uke-to siden og det ble pratet om da + det ligger litt på Facebook fra dagen, så mange jeg ikke kjenner videre godt har klart få det med seg i hvert fall Anonymkode: 74c21...7fc
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 Det er tidvis mye som skjer. Det er jobb, unger, bryllup, barndåper, runde dager, høytidsdager, konfirmasjoner osv. Jeg klarer ikke huske på alt og alle. Sorry! Anonymkode: b57ea...78c 3
MacBeth Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 Husker de "arvingens" bursdag? Husker du dems barns bursdag og konfirmasjon? Hva med dåp? Jeg opplever at vi husker hverandres barns sine bursdager men alt det andre er litt mer "innafor" familien. Dette avhenger jo veldig av hvordan vennskap dere har, involverer dere alle barna i alt og har tatte bånd, eller er dere venninner for seg og mamma for seg om du skjønner hva jeg mener... Definerer du ditt vennskap mot deres omtanke for ditt barn, så ville jeg gått litt i meg selv ;) 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 Jeg har mange gode venninner, mange av dem har hatt konfirmanter, og aldri har de fått hilsen av meg. Jeg regner konfirmasjon som noe som tilhører familiesfæren, ikke vennesfæren. Og de fleste av disse barna har jeg knapt truffet, har ikke barn selv og pleier å møte venninnene mine uten barna deres. Anonymkode: 25372...a37 11
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 MacBeth skrev (1 minutt siden): Husker de "arvingens" bursdag? Husker du dems barns bursdag og konfirmasjon? Hva med dåp? Jeg opplever at vi husker hverandres barns sine bursdager men alt det andre er litt mer "innafor" familien. Dette avhenger jo veldig av hvordan vennskap dere har, involverer dere alle barna i alt og har tatte bånd, eller er dere venninner for seg og mamma for seg om du skjønner hva jeg mener... Definerer du ditt vennskap mot deres omtanke for ditt barn, så ville jeg gått litt i meg selv Nei, jeg definerer vennskap som omtanke for hverandre, så når de har konfirmanter, menn som fyller runde tall, moren deres dør eller faren blir 80, sender jeg de alltid en oppmerksomhet (som altså ikke trenger være mer enn en sms). For meg normal høflighet, men for deg en diagnose? 😂 Anonymkode: 74c21...7fc 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 Synes det er litt spesielt ja,jeg har også barndomsvenninner, hos den ene var jeg i konfirmasjonen pga jeg er fadder. Hos de andre har de fått kort og gave/penger, og venninnene mine fått lykke til med dagen. Det samme fikk vi tilbake når datteren ble konfirmert. Konfirmanten får jo kort og gratulasjoner av "alle" her omkring iallefall. Anonymkode: 717cf...930 3
visp Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ofte er relativt i disse koronatider..., men vi pratet på Skype for en uke-to siden og det ble pratet om da + det ligger litt på Facebook fra dagen, så mange jeg ikke kjenner videre godt har klart få det med seg i hvert fall Anonymkode: 74c21...7fc Ok, jeg ville absolutt gitt en oppmerksomhet til barna til mine venner. Om det er litt mer perifere venner eller bekjente så ville jeg nok ikke det så det kommer sikkert litt an på hvordan de ser på det. Har de barn som er konfirmert?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 visp skrev (1 minutt siden): Ok, jeg ville absolutt gitt en oppmerksomhet til barna til mine venner. Om det er litt mer perifere venner eller bekjente så ville jeg nok ikke det så det kommer sikkert litt an på hvordan de ser på det. Har de barn som er konfirmert? Ja, men ikke alle. Men, alle har barn. Jeg sendte fra meg sist det var konfirmant i gjengen, i hvert fall og holdt meg oppdatert på utsettelser og endringer og styr og stell pga korona... Skulle bare mangle og ikke interessere seg for det som opptar deres hverdag, synes jeg Anonymkode: 74c21...7fc
MacBeth Skrevet 14. mai 2021 #13 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg definerer vennskap som omtanke for hverandre, så når de har konfirmanter, menn som fyller runde tall, moren deres dør eller faren blir 80, sender jeg de alltid en oppmerksomhet (som altså ikke trenger være mer enn en sms). For meg normal høflighet, men for deg en diagnose? 😂 Anonymkode: 74c21...7fc Diagnose faktisk... sakliglar den gå Det er ikke alle som kan huske på alt, men dersom du alltid sender dine en oppmerksomhet uansett merkedag, og du ikke får noe tilbake av noen av vennene dine, så ville jeg kanskje spurt dem hvorfor? Kanskje dere har ulikt syn på når det er nødvendig og at dere har ulik definisjon på hva som er normal høflighet? 3
visp Skrevet 14. mai 2021 #14 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men ikke alle. Men, alle har barn. Jeg sendte fra meg sist det var konfirmant i gjengen, i hvert fall og holdt meg oppdatert på utsettelser og endringer og styr og stell pga korona... Skulle bare mangle og ikke interessere seg for det som opptar deres hverdag, synes jeg Anonymkode: 74c21...7fc Jeg er enig i at det er dårlig, men vet med meg selv at jeg noen ganger misser ganske viktige dager og det har absolutt ingenting å si for hvor viktig personen er for meg. Jeg ville bare latt det gå for det kommer aldri noe godt ut av å ta opp sånne ting iallefall:) 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #15 Skrevet 14. mai 2021 visp skrev (2 minutter siden): Jeg er enig i at det er dårlig, men vet med meg selv at jeg noen ganger misser ganske viktige dager og det har absolutt ingenting å si for hvor viktig personen er for meg. Jeg ville bare latt det gå for det kommer aldri noe godt ut av å ta opp sånne ting iallefall:) Nei, det er jeg klar over og det gidder jeg ikke heller, bare litt interessant å høre/oppleve hvor forskjellige vi er. Også må det være lov å ta en selvransakelse på hvor mye tid jeg skal gidde bruke på dette fremover Anonymkode: 74c21...7fc
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #16 Skrevet 14. mai 2021 MacBeth skrev (4 minutter siden): Diagnose faktisk... sakliglar den gå Det er ikke alle som kan huske på alt, men dersom du alltid sender dine en oppmerksomhet uansett merkedag, og du ikke får noe tilbake av noen av vennene dine, så ville jeg kanskje spurt dem hvorfor? Kanskje dere har ulikt syn på når det er nødvendig og at dere har ulik definisjon på hva som er normal høflighet? Ja, humor er en livsfarlig egenskap 😳 Åpenbart at vi er forskjellige der! Bare interessant og se hvor forskjellige folk generelt er. Å dressere voksene mennesker gidder jeg ikke gitt, da tar jeg meg heller en 5 min timeout Anonymkode: 74c21...7fc 1
MacBeth Skrevet 14. mai 2021 #17 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, humor er en livsfarlig egenskap 😳 Åpenbart at vi er forskjellige der! Bare interessant og se hvor forskjellige folk generelt er. Å dressere voksene mennesker gidder jeg ikke gitt, da tar jeg meg heller en 5 min timeout Anonymkode: 74c21...7fc Vi har helt klart ulik form for humor Å spørre noen, er ikke nødvendigvis dressering, men å vite dems mening/tanker om saken. Jeg har spurt vennene mine og de meg, om vi ikke helt har forstått den andres handlinger. Er ikke alle som kan gjøre det uten å lage drama, men der kjenner du vennene dine best 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #18 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har mange gode venninner, mange av dem har hatt konfirmanter, og aldri har de fått hilsen av meg. Jeg regner konfirmasjon som noe som tilhører familiesfæren, ikke vennesfæren. Og de fleste av disse barna har jeg knapt truffet, har ikke barn selv og pleier å møte venninnene mine uten barna deres. Anonymkode: 25372...a37 Der hvor vi bor er det iallefall vanlig. Vi gir penger og kort til alle venners konfirmanter, og vi gir gjerne til nære naboer også. Vi gir uavhengig av om vi har truffet barna eller ikke. Anonymkode: 3b46a...be9 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #19 Skrevet 14. mai 2021 MacBeth skrev (32 minutter siden): Vi har helt klart ulik form for humor Å spørre noen, er ikke nødvendigvis dressering, men å vite dems mening/tanker om saken. Jeg har spurt vennene mine og de meg, om vi ikke helt har forstått den andres handlinger. Er ikke alle som kan gjøre det uten å lage drama, men der kjenner du vennene dine best Jeg innrømmer glatt at «gå i seg selv» kommentarer vekker humor i meg! Det er slike unødvendige fraser folk bruker på nett, for det finnes jo ikke galt med andre 😆 Anonymkode: 74c21...7fc
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 Hadde aldri falt meg inn å sende sms eller kort til en konfirmasjon? Enten gir man gave, eller så bryr man seg ikke med det. Anonymkode: 57a1d...a7a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå