AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Jeg er oppvokst ned at man skal være høflig, vennlig og positiv. Det å takke for hjelpen for eksempel. Men hvordan finner man balansen slik at det ikke går for langt? Ingen ønsker jo å bli oppfattet som en beskjeden «dørmatte»som det er lett å overkjøre. Jeg vet at mange oppfatter meg som beskjeden i jobbsammenheng selv om jeg prater mye og er positiv og hyggelig. Det jeg må jobbe med, er å sette tydelige grenser for meg selv og uttrykke at jeg ALDRI lar meg pille på nesen. Er det flere her med lignende erfaringer eller som har noen tips? Anonymkode: f77ac...59f
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Jeg forstår ikke helt hvordan det å være snill, høflig og positiv gjør st du oppfattes som en dørmatte. Jeg er lik, men ingen oppfatter meg som det. Hvordan merker du at de mener dette, er det kanskje noe som bare er i ditt hode? Anonymkode: d594a...b85 4
Gjest byråkrati Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 Hvorfor er det et problem om de oppfatter deg som en dørmatte?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 Å være høflig, vennlig og positiv har da ingen sammenheng med å være en dørmatte ? 🤷♀️ Anonymkode: 329e7...833 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Skrevet 14. mai 2021 byråkrati skrev (23 minutter siden): Hvorfor er det et problem om de oppfatter deg som en dørmatte? Kjenner du noen som synes det er greit å bli tråkket på av andre? 🙄 Ingen ønsker det, alle ønsker å stå opp for seg selv og vise at man setter egne grenser. Det er aldri greit å la seg overkjøre av andre. Men mulig du har en annen mening enn meg om dette. TS Anonymkode: f77ac...59f 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å være høflig, vennlig og positiv har da ingen sammenheng med å være en dørmatte ? 🤷♀️ Anonymkode: 329e7...833 Jo, det er min opplevelse. Jeg har fått hint av kolleger om at jeg oppfattes som beskjeden. Og jeg prater mye, er på ingen måte stille eller sjenert. Så grunnen til at de oppfatter meg som beskjeden er at jeg er vennlig, positiv og høflig. TS Anonymkode: f77ac...59f
Gjest byråkrati Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner du noen som synes det er greit å bli tråkket på av andre? 🙄 Ingen ønsker det, alle ønsker å stå opp for seg selv og vise at man setter egne grenser. Det er aldri greit å la seg overkjøre av andre. Men mulig du har en annen mening enn meg om dette. TS Anonymkode: f77ac...59f Men ER du en dørmatte? Viss nei så spiller det ingen rolle hva andre tror.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, det er min opplevelse. Jeg har fått hint av kolleger om at jeg oppfattes som beskjeden. Og jeg prater mye, er på ingen måte stille eller sjenert. Så grunnen til at de oppfatter meg som beskjeden er at jeg er vennlig, positiv og høflig. TS Anonymkode: f77ac...59f Jeg er også glad, vennlig og høflig, men kolleger oppfatter meg ikke som en dørmatte av den grunn. Jeg har også klare meninger som jeg kan uttrykke helt tydelig dersom det er relevant eller dersom jeg blir spurt, kanskje derfor? Anonymkode: fcde5...082
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jo, det er min opplevelse. Jeg har fått hint av kolleger om at jeg oppfattes som beskjeden. Og jeg prater mye, er på ingen måte stille eller sjenert. Så grunnen til at de oppfatter meg som beskjeden er at jeg er vennlig, positiv og høflig. TS Anonymkode: f77ac...59f Det gir jo ingen mening. Man blir ikke oppfattet som beskjed av å være vennlig, positiv og høflig. Det er jo helt vanlig å være det uten å bli sett på som beskjeden eller dørmatte. Det er nok andre grunner i tillegg som gjør at de ser på seg som beskjeden som du ikke legger merke til selv. Anonymkode: 329e7...833 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå