AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 Fant ut idag at han er utro mot meg! Jeg er nå 7 mnd på vei og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har familie i en annen by, så jeg kommer nok til å flytte. Hvordan er det med sykehusvalg og bytting av jordmor? Hvis han nå blir sammen med denne dama, hvordan skal jeg forholde meg med tanke på barnet? Anonymkode: 3e61d...03c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 For en drittsekk! Så bra at du har et annet sted å dra. Ville lagt planer og flyttet hjem ASAP, ikke tenk så mye på han og den dama nå. Om du ikke vil ha han der så trenger han ikke være med på fødsel eller noenting med det første. Kanskje ring Nav også, og hør hvordan du kan gjøre med permisjon? Ring jordmor på helsestasjonen på stedet du vil flytte til og spør ang. dette med sykehusvalg og sånt? Anonymkode: 5ee9d...f8f 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 Ja han er ikke mye å spare på, TS! Flytt fort som fy. Rettighetene osv endrer seg når barnet er født. Mye lettere å flytte i forkant selv om det er veldig slitsomt. Anonymkode: 7fa01...980
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fant ut idag at han er utro mot meg! Jeg er nå 7 mnd på vei og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har familie i en annen by, så jeg kommer nok til å flytte. Hvordan er det med sykehusvalg og bytting av jordmor? Hvis han nå blir sammen med denne dama, hvordan skal jeg forholde meg med tanke på barnet? Anonymkode: 3e61d...03c Flytt før babyen kommer og endre adressen din til den andre kommunen. Da har ikke far noe han skulle sagt og du kan selv velge å ikke skrive han opp som far på papiret, da har han ingen rettigheter. Det er utrolig ofte mennene er utro mens damene er gravide Anonymkode: 515b7...c56 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Flytt før babyen kommer og endre adressen din til den andre kommunen. Da har ikke far noe han skulle sagt og du kan selv velge å ikke skrive han opp som far på papiret, da har han ingen rettigheter. Det er utrolig ofte mennene er utro mens damene er gravide Anonymkode: 515b7...c56 Hva er poenget med å avskrive far? Er det for barnet sin skyld ? Anonymkode: 772f3...04a 3
Kenelz Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva er poenget med å avskrive far? Er det for barnet sin skyld ? Anonymkode: 772f3...04a Ikke meg du siterer og synes selv det er å gå litt langt, men samtidig skjønner jeg hvorfor enkelte gjør det.. Barnefar har ikke bare «dolket mor i ryggen», men også barnet. TS: Flytt adresse, ring nav om permisjon og dine rettigheter og stå på ditt. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 Slikt kan skje, ingen grunn til å bli helt dramatisk. Sitt dere ned og snakk om det. Finn ut hvorfor han var utro, og se om du kan tilgi han. Anonymkode: c59a8...6be 1
Kenelz Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Slikt kan skje, ingen grunn til å bli helt dramatisk. Sitt dere ned og snakk om det. Finn ut hvorfor han var utro, og se om du kan tilgi han. Anonymkode: c59a8...6be 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 Kenelz skrev (2 minutter siden): Ikke rart det blir mange skilsmisser i dag. Anonymkode: c59a8...6be
visp Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke rart det blir mange skilsmisser i dag. Anonymkode: c59a8...6be Nei, menn som oppfører seg som rasshøl sørger for sin del av den dårlige statistikken. 10
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 visp skrev (8 minutter siden): Nei, menn som oppfører seg som rasshøl sørger for sin del av den dårlige statistikken. Ikke legg all skylden på menn, nok av kvinner som er utro. Poenget er at man må kommunisere. Det er fullt mulig å tilgi og gå videre. De venter tross alt et barn sammen. Anonymkode: c59a8...6be
visp Skrevet 14. mai 2021 #13 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke legg all skylden på menn, nok av kvinner som er utro. Poenget er at man må kommunisere. Det er fullt mulig å tilgi og gå videre. De venter tross alt et barn sammen. Anonymkode: c59a8...6be Har du noe sirkulasjon der oppe? Jeg skrev menn som oppførte seg sånn; ikke menn! Og heller ikke at de sto for skillsmissestatistikken alene. Tilgi hva faen du vil du, men ikke legg føringer for hva andre skal akseptere av dritt! 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #14 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva er poenget med å avskrive far? Er det for barnet sin skyld ? Anonymkode: 772f3...04a Fordi hun blir alenemor og har behov for familie og støtteapparat rundt seg? Hadde du blitt boende i byen med din eks og foreldrene hans fremfor din egen familie som kan bistå og avlaste deg? Anonymkode: 7fa01...980 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #15 Skrevet 14. mai 2021 Kenelz skrev (17 minutter siden): Ikke meg du siterer og synes selv det er å gå litt langt, men samtidig skjønner jeg hvorfor enkelte gjør det.. Barnefar har ikke bare «dolket mor i ryggen», men også barnet. TS: Flytt adresse, ring nav om permisjon og dine rettigheter og stå på ditt. Jeg skjønner hva du mener, men alt for mange mødre og eller fedre tar dårlige avgjørelser på barnets vegne, og tror at det vil gagne dem i fremtiden . Det er mye som skjer i løpet av noen år. Men vi foreldre må slutte å tenke på oss sjøl non stop. Det finnes jo foreldre som tar med seg i graven hvem som er faren til sønn eller datter . Helt forkastelig. Bare for å tenke på seg sjøl Anonymkode: 772f3...04a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #16 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi hun blir alenemor og har behov for familie og støtteapparat rundt seg? Hadde du blitt boende i byen med din eks og foreldrene hans fremfor din egen familie som kan bistå og avlaste deg? Anonymkode: 7fa01...980 Det er forskjell på å ikke oppgi barnefar og avskrive han som far mot å flytte i nærheten mine . Alle trenger støtte og ressurser i en aleneforelderolle. Hun er ikke den første som får barn uten å være i et forhold . Alle har rett på å ha en far , men hvordan det vil fungere i praksis vil tiden vise Anonymkode: 772f3...04a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #17 Skrevet 14. mai 2021 visp skrev (5 minutter siden): Har du noe sirkulasjon der oppe? Jeg skrev menn som oppførte seg sånn; ikke menn! Og heller ikke at de sto for skillsmissestatistikken alene. Tilgi hva faen du vil du, men ikke legg føringer for hva andre skal akseptere av dritt! Oi, her var vi sinna. Skjønner at du har opplevd utroskap. På tide å gi slipp på sinnet. Anonymkode: c59a8...6be
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #18 Skrevet 14. mai 2021 Flytt fort som fy. Hvis du flytter ut før fødsel kan ikke far si noe på hvor du bor. Det skal vel tre i kraft nye regler til sommeren som krever samtykke fra far ved flytting så så langt fra? Det at du flytter ut før fødsel vil også gjøre det enklere for deg å feks søke om overgangsstønad og utvidet barnetrygd hvis du har behov og oppfyller vilkårene for det. Anonymkode: 18f38...806 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #19 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er forskjell på å ikke oppgi barnefar og avskrive han som far mot å flytte i nærheten mine . Alle trenger støtte og ressurser i en aleneforelderolle. Hun er ikke den første som får barn uten å være i et forhold . Alle har rett på å ha en far , men hvordan det vil fungere i praksis vil tiden vise Anonymkode: 772f3...04a Hvor står det at hun ikke skal oppgi han som barnefar? Dersom man venter til barnet er født må far godkjenne flytting. Derfor må TS flytte tilbake til familien i forkant av fødsel. Anonymkode: 7fa01...980 1
visp Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Oi, her var vi sinna. Skjønner at du har opplevd utroskap. På tide å gi slipp på sinnet. Anonymkode: c59a8...6be Nei, det har jeg heldigvis aldri opplevd, men er utviklet nok til å sette meg inn i den vanskelige situasjonen ts er i! Syns du kan holde kjeft og ikke komme med frekkhetene dine- hun trenger de ikke! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå